Kummalle vuokraisit
asuntosi ja miksi?
Kohta teini-ikäisen lapsen reilulle kolmekymppiselle, pätkätyöläiselle äidille, jolla joskus luottotiedot menneet, mutta hoitaa vuokransa ja työnsä
vai
Kolmelle vajaa kolmekymppiselle opiskelijalle, jotka reippaita ja remonttitaitoisiakin, luotettavia, mutta mahdollisesti ja todennäköisesti vain vuodeksi sitoutuvia?
Mitä kysymyksiä esittäisit päätöksesi tueksi?
Kommentit (3)
äiti luottotietojen puutteen vuoksi ja tuo kolmenkimppa siksi että on kolmenkimppa - sellaisissa käy usein niin, että vastuuta ei kanna kukaan. Sinänsä mua ei haittaa ajatus, että lähtevät vuoden päästä, tässä kaupungissa uusi vuokralainen on helppo löytää, eikä toisaalta kenestäkään voi sen pitempää aikaa vannoa.
Ai mitä kysymyksiä esittäisin päätökseni tueksi.
Miksi he hakevat uutta asuntoa? Mikä vika edellisessä oli? Tulevatko uudelle paikkakunnalle?
Ovatko he aikaisemmin asuneet itsenäisesti tai tämän kaltaisissa asunnoissa?
Mitä he asumiselta ja asunnolta odottavat? Miten heidän mielestään asutaan? Mitä heidän mielestään ovat vuokralaisen ja asukkaan velvollisuudet ja oikeudet? Miten ovat aikoneet ne hoitaa?
Keskustelisimma näistä asioista ja katsoisin myös, ymmärtävätkö, mitä minä puhun. Jos näkemykset näyttäisivät kohtaavan, homma vaikuttaisi kohtuulliselta.
moneen kertaan ja monessa paikassa?
anna kämppäs välittäjän vuokrattavaks ja anna niitten pähkäillä vuokralaisista...
Mutta olen itse muuttanut pois naapureiden takia. Nämä naapurit olivat kolmekymppisiä miehiä, joilla oli ilmeisesti työsuhdeasunto tms. ja pitivät juhlia keskellä viikkoa, remontoivat aamuyöstä jne. Se herätti mielenkiintoni, kun sanoit että ovat remonttitaitoisia- mitä hyötyä tuosta olisi, jos vuoden asuisivat? Ettei vaan olisi kyse juuri näistä "naputtelijoista", joita oli minunkin naapurissani..?
Pätkätyöläinen äiti vaikuttaa minusta paremmalta vaihtoehdolta.