miksi päässäni "pyörii"?
Tänä aamuna heräsin ihan normaalisti, makoilin sängyssä ja nousin normaalisti istumaan. Tai yritin, mutta kun aloin nousemaan, yhtäkkiä tuntui siltä että koko huone pyörii ympyrää ja tipahdan kohta sängystä. En yrittänyt nousta nopeaa, jolla se olisi selittynyt, ihan normaalisti yritin nousta. Annoin kuitenkin asian olla kun hetken päästä oli taas normaali olo.
Nyt puolen päivän jälkeen on useasti tuntunut samalta. Ihan tavallisesti seisten saattanut yhtäkkiä tuntua siltä, että jalat eivät jaksa kantaa. En ole tänään mitenkään normaalista poikkeavasti liikunut, syönytkin olen aivan yhtä lailla kuin ennenkin. Nämä tuntemukset tulevat mielestäni tyhjästä, sillä en ole noussut yhtäkkiä ylös tms, vaan olen aivan normaalisti seissyt/kävellyt ja jopa istunut, kun tämä tunne on tullut.
Ketki sitten istuessani tuntui myös siltä, etten jaksa päätäni pitää pystyssä, se tuntui todella raskaalta. Jos olisin pääni antanut "retkahtaa" alaspäin, en välttämättä olisi jaksanut sitä nostaa ylös...
Tämä on aika outoa, koska ennen näitä ei ole ollut, en ole muuttanut ruokavaliotani yhtäkkiä, muutenkin olen elänyt, syönyt ja liikkunut normaalisti, tämä päivä ei ole ollut poikkeus. Viime yönkin nukuin normaalisti.
En viitsi nyt tietenkään tämän päivän perusteella minnekään lääkäriin mennä, on heillä varsmasti parempaakin tekemistä ja oikeasti sairaita hoidettavan. En myöskään oleta täältä saavani vastausta tähän, mutta jos jollakin sattuu olemaan jonkinlaista tietoa, otan ilolla vastaan. Olisi se kiva joku selitys saada :)
Kommentit (5)
ja ne toistuivat aika ajoin. Lopulta todettiin Menieren tauti. Toivottavasti sulla on ohimenevää.
juo runsaasti vettä, ainakin puoli litraa ensi alkuun
matala verenpaine aiheuttaa huimausta, munuaiset säätelee verenpainetta ja juominen antaa munuaisille töitä
Voi mennä vielä parin päivän sisällä pahemmaksikin. googleta "hyvänlaatuinen asentohuimaus".. paska tauti, mulle tulee aina keväällä ja syksyllä. kestänyt noin viikon kerrallaan ja jos se on molemmissa korvissa; silloin ei tehdä yhtään mitään! koitahan kestää- tunnen tuskasi. ;)
Korvien rasvaus voi auttaa ja jumppaaminen (ohjeet lääkäriltä=yhtä tuskaa siinä tilassa, mutta pakollista)
Jos jatkat samoin vanhana niin kuolet.
Hellejaksona tarttee vähän muuttaa elintapojaan. Vernsokerit sulla äkkiseltään tekee paskan olon, olet turta.
Mikähän on sulle "normaalia syömistä"?
Joku reppana aliravittu kana vinkuu? Juu, söisit useammin, pieniä satseja. Lisää nesteitä ja huolehdi että saat riittävästi suolaa. Tossa pikavinkkejä.
googlaapas. Onko ollut viimeaikoina flunssaa? Lentoja? Stressiä?
Ti sit tosiaan niska-hartiajumi, mutta siinä yleensä tulee oireet vähän kerrallaan, ei yhtäkkiä.