Käyko teillä vieraita joiden jälkeen siivoat koko talon?
Ja voisitko kertoa, millaisia vieraita he ovat.
Meillä kävi viiemksi perhe, joiden jäljiltä siivosin koko talon paremin kuin jouluksi. Lapset (3kpl) ramppasivat sisään ja ulos kengät jalassa vaikka koetin aina ehtiä sanomaan kengistä. Samoilla vaatteilla hiekkalaatikolla ja sisällä. Saivat syödä voileipiä, pizzaaym kävellessään huoneesta toiseen ja äiti oikein kehotti laittamaan elivän leikkimisen välissä sohvalle (!). Voita oli molemmilla puolilla... Voita oli kaikkialla, leluissa, sohvassa, matoissa jne. Sanoin, että meillä tavataan syödä pöydän ääressä mutta perheen vanehmmat sanoivat, että lapset ovat niin huonja syömään että pääasia kun syövät jossain ja jotain. Kaksi pienintä (1v ja 4v) olivat sisällä koko ajan ilman vaatteita, ja pissan jälkeen ei pesty pyllyä ja kakan jälkeen avin pyyhittiin paperilla. Tuntuu, että pyllypöpöjä oli kaikkialla....
Kommentit (15)
Mutta vessat siivoan yleensä aina vieraiden jäljiltä, lapsiperheiden jäljiltä saa usein mopata ja koiria jos käy, imuroida.
Meillä ei ole käynyt ongelmavieraita, mutta kyllä minä imuroin, moppaan, pyyhin pinnat, peden vessat ja vaihdan vessan pyyhkeet aina vieraiden jälkeen, jotka ovat useamman tunnin kylässä.
olisin sanonut, että meillä syö kaikki pöydän ääressä, myös vieraat, ettei paikat mene sotkuun.
jos tulee käymään niin, että poika on päivän jossain muualla. Lapset saavat tehdä ihan mitä tahansa, miniä laiskasti heilauttaa kättään, että älkää viitsikö.
Yleensä siivoan ennen vieraiden tuloa. Veljeni oli kylässä ja ihmetteli, miksen jo siivoa kun vieraita tulossa. Kun lähtivät, veljeni sanoi, ettei ihmettele enää. :)
mutta vanhempien mielestä oli parempi että lapset syövät missä tahansa, koska ovat niin huonoja syömään. Viipyivät useamman päivän.
ap
olisin sanonut, että meillä syö kaikki pöydän ääressä, myös vieraat, ettei paikat mene sotkuun.
näille aikuisille ihmisille ei mene mitenkään jakeluun, että meillä ulkokengät riisutaan aina sisälle tultaessa. He ramppaavat kengät jalassa edestakaisin. He eivät myöskään ymmärrä, että meillä on tavaroita, joilla on tietyt paikat. Että en halua, että pianon päältä siirretään nuotit tuoleille siksi, että omat käsilaukut voi laittaa sinne. Tai että koriste-esineet siirretään lipaston päältä syrjään jotta sinne mahtuu omat silmälasit, kamera tai meikkipussi.
jonka jäljiltä on siivottava kunnolla. Perheen lapset kaivaa ihan kaiken kaapeista, minkä suinkin saavat kaivettua. Ei puhe mene perille, vaikka minä sanon. Selkäni kun käännän on homma jälleen sama. Levittävät ihan kaiken ympäriinsä. Kahvipöydästä juoksentelevat eväät mukanaan milloin minnekin. Eivät meinaa tulla takaisin, vaikka komennan jne... Heidän vanhempansa eivät sano mistään mitään. Minä sitten ole se, joka koko aika saa kieltää jostain, eikä silti totella. Sitten kun lähtevät, ei lapset kerää mitään paikoilleen. Kaikki jää pitkin lattioita lojumaan. Yläkerran tavarat on kannettu alakertaan ja päinvastoin. Koko huusholli räjäytetty suunnilleen. Onneksi käyvät äärimmäisen harvoin. Usein en pyydäkään.
Me kun käydään heillä, en tod. anna lasteni käyttäytyä samanlailla. Pidän huolen, että ennen kuin lähdetään, leikkien jäljet siivotaan jne... Eivät tästäkään ota opikseen. Olen ajatellut, että jos he huomaisivat (nämä vanhemmat siis), että me toimitaan heillä näin, että se ois kohteliasta ja mukavaa, ettei kaikki sotku jää itselle. Mutta eivät he silti koskaan vaadi mitään vastaavaa lapsiltaan meillä käydessään...
Meillä ei ole käynyt ongelmavieraita, mutta kyllä minä imuroin, moppaan, pyyhin pinnat, pesen vessat ja vaihdan vessan pyyhkeet aina vieraiden jälkeen, jotka ovat useamman tunnin kylässä.
Siivoatko muuten vain aina ja joka päivä vai vaan ennen ja jälkeen vieraiden käynnin?
Lapsettomat siskoni, joiden mielestä (meidänkään) lapsilta ei saa kieltää mitään.
Eikä tarvitse olla pitkä vierailu.
Lapsettomat siskoni, joiden mielestä (meidänkään) lapsilta ei saa kieltää mitään.
Eikä tarvitse olla pitkä vierailu.
Voi jösses mitä porukkaa. Meillä käy joskus sellaisia lapsivieraita, että ennen heidän tuloaan jotkut tietyt tavarat (pikkulegot esim) nostetaan saunaan piiloon ja samojen sankareiden jälkeen pitää raivata aika paljon, mutta ei nyt sentään mitään tuollaista. Saattaisi olla, että en kutsuisi ko. porukkaa toistamiseen.
Totta kai kielletään, mutta raskasta on samalla paimentaa myös kahta aikuista. Nämä kun kaivelevat herkut kaapeista, rouskuttavat niitä sohvilla, liimailevat kynsilakalla muumitarroja etuoveen, säntäilevät keskellä yötä puhaltamaan saippuakuplia pihalle, rakentelevat majoja vaatehuoneeseen jne. jne. jne.
Mikään puhe ei auta, vihjeistä tai porttikielloista puhumattakaan. Minä vain olen kusipää.
2
Sukulaisen taapero on aivan järkyttävä tapaus, lapsen kaiki toiminta on tavaroiden purkamista laatikoista, hyllyistä, kaapeista, lelujen levittelyä, heittelyä..siis ihan vaan tonkii kaikk paikat. Minusta kolmen lapsen äitinä se on aivan järjetöntä, kyllä lapselle pitää opettaa ettei kaikkea voi penkoa pitkin poikin. Mutta äitinsä mielestä lapsen pitää saada tutkia ihan kaikki eikä lapsia voi mitenkään ymmärtää kieltoja. Yritän aina etukäteen lukita ovia ja nostella tavaroita. Silti meillä on kaaos kun lähtevät.
Toinen perhe asuu talossa joka haisee todella vahvasti homeiselta , heissä itsessään tämä haju on niin vahvana että jos istuvat vaikka keittiön pehmustetuilla tuoleilla jää haju kankaaseen voimakkaana, samoin sohvaan jää pistävä homeinen haju kun siinä istuvat. Olen ostanut varta vasten näitä vieraita varten semmoista raikastavaa jauhetta mikä sirotellaan tekstiiliin ja imuroidaan pois. Sukulaisen taapero on aivan järkyttävä tapaus, lapsen kaiki toiminta on tavaroiden purkamista laatikoista, hyllyistä, kaapeista, lelujen levittelyä, heittelyä..siis ihan vaan tonkii kaikk paikat. Minusta kolmen lapsen äitinä se on aivan järjetöntä, kyllä lapselle pitää opettaa ettei kaikkea voi penkoa pitkin poikin. Mutta äitinsä mielestä lapsen pitää saada tutkia ihan kaikki eikä lapsia voi mitenkään ymmärtää kieltoja. Yritän aina etukäteen lukita ovia ja nostella tavaroita. Silti meillä on kaaos kun lähtevät.
Toinen perhe asuu talossa joka haisee todella vahvasti homeiselta , heissä itsessään tämä haju on niin vahvana että jos istuvat vaikka keittiön pehmustetuilla tuoleilla jää haju kankaaseen voimakkaana, samoin sohvaan jää pistävä homeinen haju kun siinä istuvat. Olen ostanut varta vasten näitä vieraita varten semmoista raikastavaa jauhetta mikä sirotellaan tekstiiliin ja imuroidaan pois.
ja ainoastaan yksi perhe, jonka jälkeen hiukan siivoilen. En mitään ihan mielettömästi, mutta vähän ja vaihtelevasti. Lelut jää usein keräämättä ja eikä se niin nöpönuukaa olekaan, jos ne lelut, joilla on leikitty, jäävät, mutta se ei ole kivaa, että kaikki roina kaapeista on vaan otettu ulos niillä kuitenkaan leikkimättä.
Samainen perhe ei liioin kauhean usein sukkia vaihda/pyykkäile ja lisäksi heillä kotonaan on aika ryönäiset lattiat,joten pidän katseeni visusti poissa jaloista ja moppaan vaan vierailun jälkeen. :) Kaikki sellaiset vieraat, joilla ylenpalttisesti pesuaineen/huuhteluaineen/dödön käryä, ärsyttävät; heidän jälkeen tuuletan rankasti.