Eikö mulla ole enää muuta vaihtoehtoa, kuin alkaa lähäriks?
Sinne koulutukseen kaikki ovat minua painostamassa, mieheni mukaan lukien.
Minua ei todellakaan nappais lähteä yhtään mihinkään kouluun enää, mutta eipä mulla ole enää muuta vaihtoehtoakaan.
Oman alan työpaikat ovat kiven alla ja minun on pakko nyt vaihtaa alaa. 2 ammattia jo luettuna. perskeles!
Minua ei todellakaan nappais lähteä vanhusten perseitä luuttuamaan.
Tietty voisinhan mennä lastetarhan hoitajaksi, mutta minun hermot eivät taitais kestää lapsiakaan. :(
Paska tilanne! Enkä näe tästä poispääsyä!
Kommentit (15)
MInun on Pakko löytää jotain nykyisen tilalle. PAKKOPAKKOPAKKO! Mä en voi olla enää nykyisessä työpaikassani. piste. that's it.
niitä muitakin ammatteja kuin lähihoitaja.
Jos ei lähärin hommat nappaa niin luet sitten itselleni jonkun muun ammatin, jossa on hyvät työllistymismahdollisuudet.
Meillä mies lähti lukemaan lähihoitajaksi ei ollut silläkään vaihtoehtoja, pakko oli uusi ammatti lukea. Edellisellä allalla kun ei enää noita töitä helposti saa.
Onneksi se on ihan oikeasti kiinnostunut lähihoitajantöistä, mutta on se opiskelu tuntunut ikävältä parinkymmenen vuoden töissä olon jälkeen.
susta ei selvästikkään ole siihen, kun ainut mielikuva työstä on mummojen perseiden luuttuaminen.
Tollasesta asennevammasta kärsit sinä itse, sun tulevat luokkakaverit ja työkaverit, työpaikkaohjaajat ja opettajat ja ennenkaikkia ne potilaat!
riittää töitä tulevaisuudessa niin paljon kuin vain jaksaa tehdä.
Siskoni valmistui lähihoitajaksi viime keväänä aikuiskoulutuksesta amiksesta ja sai vakituisen työpaikan saman tien. Samoin kaikki hänen kurssikaverinsa työllistyivät heti koulun päätyttyä.
Palkkakin on koulutukseen nähden minusta hyvä, vuorolisien kanssa noin 3000 euroa kuukaudessa.
ei kyllä välttämättä kannata uskoa!
En tunne yhtäkään lähäriä, joka saisi 3000e lisien kanssa!?!
Itse teen paljon viikonloppuja ja palkka on noin 2300e kuussa lisien kera.
Tosin meillä ei ole yötöitä lainkaan.
Mitä ammatteja? Kun minua ei oikeasti kiinnosta mikään muu kuin nykyinen ala, jossa en kuitenkaan pärjää enää. :(
En saa päähäni mitään muuta vaihtoehtoa kuin lähäriksi lähtemisen.
Olisiko kellään VINKKEJÄ muista aloista, joissa on työvoimapulaa?
vajaat 3000 euroa kuukaudessa. On töissä yliopistosairaalassa. Ei se ole uskon asia, vaan faktaa, palkkakuitin olen omin silmin nähnyt. Toki se suotakoon hänelle, yötyö on kumminkin aika raskasta.
Mitä ammatteja? Kun minua ei oikeasti kiinnosta mikään muu kuin nykyinen ala, jossa en kuitenkaan pärjää enää. :(
En saa päähäni mitään muuta vaihtoehtoa kuin lähäriksi lähtemisen.
Olisiko kellään VINKKEJÄ muista aloista, joissa on työvoimapulaa?
en halua työkaverikseni enää yhtään potilaille tiuskivaa hommansa huonosti hoitavaa hapannaamaa.
taida olla muuta vaihtoehtoa kuin lähteä lähäriksi. Omalla alalla ei ole töitä, joten lisäkoulutus tälle alalle on ihan turhaa. Lähärinä olisi töitä. Minä pidän ihmisten kanssa toimimisesta, mutta minusta ei ole vuorotyöhön. Ja palkasta; kiva että jotkut saa lähes kolme tonnia kuussa, mutta työvoimatoimistosta sanottiin kyllä keskipalkan olevan lähes puolet pienempi...
hae koulutukseen jos et tunne alaa omaksesi.
Itse olen myös toista ammattia hakemassa ja lähäriksi lukemassa, mutta luen juuri siksi että haluan ihmisläheiseen ja hoidolliseen työhön.
Oon tosi huolissani siitä, että lähihoitajia koulutetaan (pakosta) valtavia määriä eikä kiinnitetä tarpeeksi huomiota opiskelijoiden soveltuvuuteen alalle.
Liikaa on olemassa hoitopaikkoja, missä potilaat/asukkaat/asiakkaat kärsivät hoitajien väsymyksestä ja joskus piittaamattomuudesta.
En ikimaailmassa haluaisi kenenkään läheiseni joutuvan sellaisen ihmisen hoidettavaksi, joka ei ole kiinnostunut hänen hyvinvoinnistaan.
Ja sillä sipuli.