Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAVAUVAT 2011*** elokuussa

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika vaan menee, vaikka välillä nyt on alkanut tuntua että sais mennä vähän nopeamminkin.

Vilkas liikkuja on edelleen pikkumies masussa. Lääkärikäynti oli viime perjantaina supistusten takia, mutta tilanne oli hyvä eikä ollut syytä olla huolissaan. :) Pää on jo todella alhaalla, mutta ei kiinnittynyt vielä. Kaikki oli masuasukilla hyvin.

Tyttö meni eilen ensimmäisen kerran elämässään yökylään mun vanhemmille. Täytyy tänään hakea aamupäivällä/päivällä se sieltä pois. Kyllä ollaan miehen kanssa ikävöity, mutta ollaan myöskin osattu nauttia vain toisistamme. :) Nyt aamulla tuntuu että haluaa äkkiä hakea sen kotiin sieltä, mutta ehkä täytyy nyt vaan malttaa mielensä. Eilen mulla tuli itku kun jätettiin se sinne, taitaa olla äitille kovempi paikka kun lapselle itselleen. :D No onhan se ymmärrettävää kun vuosi ollaan oltu tytön kanssa tiiviisti yhdessä, vaikka on hän hoidossa ollut välillä, mutta ei yökylässä.

Täytyisi alkaa jo vähän järjestelemään kotia uuteen uskoon kun vauva tulee, saa nähdä miten jaksaminen riittää kun välillä väsyttää ja laiskotuttaa vähän liikaakin. Rautaa aloitin syömään, lääkäri sanoi että voi syödä voinnin mukaan.

Voikaa hyvin ja kertokaa kuulumisia! :)

Vaniliini 30+6

Vierailija
2/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli ihan mahtava ilma, ei liian kylmä eikä kuuma, vaan eka päivä kesässä että oli just sopiva ! käytiin kesäretkellä porvoossa, ihanaa .. ja nyt paleltaa ;<

rv 30 alko tänään, 10 viikkoa enää, tuntuu niin vähältä mutt kyllä aika on madellu siitä asti ku tuli rv 25 täyteen. sängynkin sain tilattua viimeinkin, tuleepi syyskuun alussa. musta pinniksissä oli tosi huonoja vaihtoehtoja, ei montaakaan suosikkia löytynyt, kaksiko niitä oli joista sitten valitsin. en ole osannut lähteä kauppoihin ostoksille, ei tällä tuppukyläseudulla ole juurikaan liikkeitä niin netin tarjoamiin vaihtoehtoihin kyllä petyin, kaikki samanlaisia.

sairaalassa meni pari yötä tossa pari vk sitte, en tiedä vieläkään mitä tapahtui.. ? aamupv alkoi menkkamainen, aaltomaisesti tuleva kipu johon en ensin kiinnittänyt huomiota, kunnes iltapäivällä rauhotuin ja aloin kellosta vähän seurailemaan. kipuilu toistui 10-25 min välein ja kesti aina 15-20 sekuntia .. iltaan asti seurailin ja sitte äippäpoli kehotti menemään sinne. sain supistusten estoon lääkettä ja vauvan keuhkoja vahvistavaa lääkettä ja siinä kohtaa kun pahimmat supistukset olisi pitäneet jo olla ohi ja lääkkeessä vain ylläpito päällä, ne vain pahenivat.. kohdunkaulassa ei kuitenkaan muutoksia ? jäi vähän semmonen olo, että oliko ne nyt sitten niitä vai ei, ja anteeksi kun häiritsin, vaikka lääkärit ja hoitajat oli tosi mukavia ja näin päin pois. käyrällä en ollut sillon illalla, yöllä kivut helpottuivat ja vasta aamulla laittoivat käyrän mutt lähinnä seuratakseen vauvan sydäntä, kaikki hyvin siinä. nyt sitten kotona lepäilty. isommat aktiviteetit hetkeksi aloittavat ne menkkamaiset kipuilut, menevät kyllä levolla ohi kun en kovasti ole uskaltanut riehua ;) kun lkri sanoi et voi olla myös kasvukipuja, mua vähän ärsytti, kyllä mulla niitäkin on ollut mutta ei tää ollu samanlaista ja kun se oli niin rytmikästä ja jatkui koko päivän vaikka vaan lepäsi .. empä tiiä.

keskiviikkona neuvola, saa nähä itkenkö vai raivoonko siellä edellisestä johtuen :D

tulipa tarinaa, harvoin tulee kirjoiteltua mitään vaikka joka päivä palstaa seuraankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyty kontrollilääkärissä supitusten, kohdunsuun ja Hepotaasi-epäilyn takia. (3,4kg tullut itselle painoa) Kesäkuussa esteltiin ekan kerran supistuksia ja osastolle jäin yöksi ja paikat niistä aukesivatkin (1,5cm auki). Heinäkuussa kävin 2 kertaa ja kummallakin kerralla supistustaestävä piikki ja kohdunsuun tarkka ultraus mukamas. vaikka toisella kertaa lääkäri ihan hirveä eikä kuunnellut mitään mitä sanoin ja ei katsonut vauvan kokoa saati istukanvirtauksia jne.. mittas kohdunkaulan 3cm pitemmäksi mitä on O.o Nyt kummatkin diabeteskäynnit takana ja ei oo arvot todella hyvät :) Pötkylä painoi tänää 1204g

4/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan viestistä lopun tähän josko se näkyis? O.o alku näkyykin edellisessä viestissä!

Sukupuolta ei saada selville sitten millään. Sillä on aina jalat ristissä :( no ehkäpä tän loppuajan jaksaa odottaa :) mut onhan tässä vielä lääkärikäyntejä missä tehdään kokoarvioita ;)

Äitiyspakkaus oli aika pettymys kuitenkin vaikka haalari ja makuupussi olivatkin ihanat. Missä oli kaikki sukat ja tumput? 2009 vuoden oli aivan ihanat valkoiset tumput ja sukat vastasyntyneelle ja sit ne missä oli se hymynaama kun viime vuotisessakin oli vielä ne sinipohjaiset kissanaama tumput ja sukat O.o

Pitkälti vauvaa varten on kaikki hankittu. Kehdon pitäisi saapua tässä lähiaikoina :) Tuplarattaat ostettiin uutena. Hartanit. Synnytyskeskustelu ensi vkolla sairaalassa ja sit taas hitusen viisaampi ;)

Hyviä vointeja kaikille ja kirjoitelkaa kuulumisia niitä on ihana lukea! :)

Luru ja pötkylä 27+3

Vierailija
5/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, elokuu alkoi ja kohta syyskuu ja kohta lokakuu :) tiällä yksi malttamaton mamma odottelee jo sitä maagista laskettua-aikaa kuin kuuta nousevaa,,,meijän kaikki lapsukaiset oovat menneet yli lasketun ajan vaikka kohdunsuulla olis mitä tapahtunut, joten eiköhän tämä viimoinen villahousukin mene sammaa rattaa :)

Meillä oli viikko sitten neuvola ja siellä huomattiin, että meillä on myös vauva laskeutunut jo lähtökuoppaansa, muttei kuitenkaan ollut kiinnitynyt, onneksi. Liikkeet onkin tuntunut jo pitkän aikaa niin alhaalla ja napatyräkin on ollut niin rauhallinen, joten osasin kyllä tuota laskeutumista jo epäilläkkin. Sf-mitta oli laskeutumisesta huolimatta kasvanut mukavasti ja toivottavasti Otus sen myötä myös :) Maksa-arvot oli myös ok, joten senkin asian suhteen olo oli helpottunut.

Miten teillä muilla on hampaat ja suu jaksellut näin raskauden aikana? Minulla on nyt viimoisimmissa raskauksissa ollut jatkuvaa ientulehdusta päällä vaikka kuinka oon yrittänyt hampaista hyvvää huolta pittää ja kaikki sokerijuomat mehuista lähtien oon jättänyt kokonaan pois. Ärsyttää rampata alituiseen hammaslääkärissä, kun vähän perästä johonkin hampaaseen koskee :( syljen erityshän muuttuu raskausaikana ja sen myötä kuulemma myös hampaat reikiintyy herkemmin ja ientulehduksia tullee myös.

Meillä aloitettiin viikonloppuna juhlimaan nuorimmaisen neidin 2-vuotis synttäreitä ja niin mukavaa kuin se onkin seurustella immeisten kanssa niin kyllä se raskaana käyp melkein työstä ;) meillä on nuorimmaisella maito ja soija-allergia ja ittellä keliakia, joten mittään valmista tarjottavaa ei taho kaupasta löytyä, joten nyt sitten oon suanut viettää muutaman päivän leipoessa ja sama jatkuu, kun kaikki vieraat ei päässy viikonloppuna töitten takia käymään ja paino nousee munkkeja ja kakkua syyvessä ;D

Kauhia ikävä on jo tulevaa kaveria ja yhtään ei asiaa helpota, kun niin monelle kaverille on syntynyt vauvoja ;) vauvakuumetta siis pukkaa ihan todenteolla :D

Mukavaa alkavaa elokuuta ja toivottavasti kaikkien vauvat pyssyyvät vielä ainakin tämän kuun mukana mahassa :)

Juuliska ja Otus 30+6

Vierailija
6/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään ultrassa tarkistamassa istukan paikkaa. Rakenneultrassa se oli alhaalla lähellä kohdunsuuta, mutta nyt kivunnut ylös pois tieltä. Lapsen koko mitattiin ja siksi mennään vielä kuukauden päästä kontrolliin. Meidän pöytkylä painaa nyt 2 kiloa. Viikkoja on 30+5, joten isolta kuulostaa. Lääkäri arvioi, että jos pysyy käyrällä painaa syntyessään noin 4 kiloa. Toisaalta ei ihan mahdottomasti.

Oivalsin tänään, että kivut alapäässä ja vaivat selässä ovatkin lantion löystymistyä. Välillä viiltää tosi lujaa ja tuntuu kuin jokin olisi rikki. Huomenna pääsen lääkäriin puhumaan aiheesta. Kävely tuntuu pahalle pitemmällä matkalla. Tosin yöllä kylkeä vaihtaessa tuntuu samalle pahalle.

Ylempänä kyseltiin suuvaivoista. Kuulostaa ikäville. itsellä se osasto on ollut ok. Ikenet eivät vuoda verta, vaikka ennen raskautta saattoi niin herkästi käydäkin.

Uskomatonta, että eletään elokuuta. Tällä viikolla on vielä neuvolakäynti ja siitä ne tihenevät. Kotona alkaa iskeä huoli, ehtiikö kaikki asiat laittaa kuntoon. Me ollaan vielä muutto/remppaviimeistelyjä vailla ja nyt huomaa ajan kulumisen. Miehellä on onneksi kesälomaa muutama päivä. Täytyy vaan laittaa ralli päälle ja laittaa kaikki kuntoon. paikat on kiinni ja vauva ei vielä ole kinnittynyt, joten tuskin ihan heti on tulossa. :) Mutta fiilis on kiire.

Helteet kuulemma jatkuvat! Jippijaijee. Reinoilla mennään, kun muut eivät mahdu jalkaan enää.

Sujuvaa uutta kuukautta!

Mimmi33 ja potkiva Tikru 30+5

Vierailija
7/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tulossa lokakuuvauva ja ensimmäinen. Jännittää hirmuisesti! Odotan pientä yksin, isi ei oikeen ole tarpeeksi kypsä sittenkään isiksi. Kunpa vauvan synnyttyä kypsyisi hieman..

Raskasta on välillä mutta onneksi on perhe tukena, vaikka sama juttuhan se ei ole. Iso huoli siitä että miten pärjään yksin pienen kanssa. Mutta välillä on myös niiiin ihania päiviä ku miettiikin että mitä sitä kohta pitelee sylissä! Että ei aina ihan masisteluksi mene :D

mami ja pikkunen30+1

Vierailija
8/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun helteet hetkeksi ainakin hellittivät! :) En tykkää helteistä normaalistikaan saatikaan sitten nyt...

Tänään oli lääkärintarkastus, se ainokainen joka täällä päin tarjotaan odottajalle... Kaikki oli hyvin periaatteessa, mutta nyt huolenaiheeksi nousi (mulle) vauvan asento kohdussa... Kaveri on nimittäin poikittain, pää oikealla ja jalat vasemmalla köllöttelee selällään! Onko muilla vastaavaa/ kokemuksia? Vielähän vauva toki mahtuu kääntymäänkin mutta pistää miettimään synnytystä...

Synnytystä olen muutenkin alkanut ajattelemaan enemmän ja enemmän...

Toisaalta aika tuntuu matelevan ja toisaalta kuluu taas liiankin nopeasti... On tämä melkoista vaihtelua niin tunteissa kuin ajatuksissakin! :)

Hampaat ja ikenet mulla on olleet koko ajan hyvässä kunnossa. Sen sijaan on alkanut vaivaamaan liitoskivut ja lantion löystyminen... Joinain päivinä jopa housujen pukeminen on hankalaa kipujen vuoksi! Kävelyt on jääneet minimiin, vaikka tiedän että pitäisi... Onneksi nyt alkoi kesäloma, niin ei tarvitse töissä kivuista kärsiä!

Kävin viime viikolla sokerirasituskokeessa, josta tuli hyvät tulokset. Painokaan ei ole nyt noussut juurikaan, yhteensä tullut 8,5 kg (alkuraskaudesta tuli "hieman" herkuteltua...). ;)

Äitiyspakkausta odotan, parin viikon sisällä pitäisi tulla! :) Muutenkin vauvan tarvikkeet alkaa olla hommattuna, on jotenkin levollisempi olo kun tietää että kaikki tarpeellinen on valmiina, täältä pikkukaupungista kun ei oikein tahdo tarvikkeita niin vain saada! :)

No, tulipas pitkästi omaa napaa, mutta niin siinä käy kun harvoin kirjoittelee...

Hyvää vointia kaikille ja jaksamista loppuodotukseen!

Pauge+Reino 27+3

Vierailija
9/56 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on käyty neuvolassa, kaikki on ollut hyvin, paitsi hemoglobiini oli laskenut rautatablettien syönnistä huolimatta. Otan nyt sitten joka toinen päivä 1 tabletin ja joka toinen taas 2 tablettia.

Ultrassakin käytiin, kaikki oli muuten hienosti, mutta pienokaisen paino oli 1026 grammaa, joten lääkäri laittoi kontrolliultraa tämän kuun loppuun. Ei ole kuulemma syytä huoleen, kun pikkuinen rupee hakemaan omaa kasvukäyräänsä. Mutta kyllä silti pieni huoli pikkuisesta on.

Mies on saatu armeijasta kotiin, ja kuinka se helpottikaan, kaikissa asioissa, pääsee mieskin onneksi mukaan nyt kunnolla ultriin ja neuvolakäynteihin. :)

Meillä pukkaa muuttoa syyskuun ensimmäinen päivä, löydettiin suurempi asunto, olen ollut aivan onnessani. Pian pääsee sisustamaan uutta asuntoa perheelle ja tulevalle pienokaiselle. Voi, tulisipa se lokakuu jo vähän nopeampaa.

Lokamamma ja pikkuinen 29+1

Vierailija
10/56 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jouduttu jäämään jo pois töistä, kamala paineen tunne ja alamaha kipeä. Supistelee myös aika usein. Huomenna lääkäri niin näkee onko tapahtunut kohdunsuulla muutoksia. Edelleen odotan vauvaa yksin. Miehellä on jo uusi nainen ja ei auta kuin tottua ajatukseen :/ 3kk erosta aikaa ja tuntuu että kaikki käynyt liian äkkiä. On ollut melkoinen kesä mutta jospa tässä ollaan menossa parempia aikoja kohti. Kovasti mietityttää miten pärjää vauvan kanssa yksin mutta asioilla on tapana järjestyä. Minulla on ennestään 2,5vuotias tyttö. Tytön isä hoitaa tyttöä vuoroviikonloppuisin ja viikollakin niin saan vähän itsekkin huokaista välillä ja aikoi olla "mahdollisuuksien" mukaan apuna vauvankin hoidossa. Tiedä sitten mitä se käytännössä tarkoittaa? Kiva kuulla että täällä on toinenkin yksin odottaja. Oletko miettinyt synnytystä kenet otat sinne mukaan? Itsellä oli aluksi sellainen ajatus että lapsen isä lähtee mukaan mutta kerran on jo uudessa suhteessa ja meidän välit niin viileät niin päädyinkin kaveriin. Voimia ja jaksamisia kaikille!

mamma ja pikku-ukko rv27+4

Vierailija
11/56 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vierähtänyt ihan tolkuttomasti aikaa, kun oon viimeksi tänne kirjoitellut... Näitä ehtii kyllä lukemaan, mutta kun pitäs itse kirjoittaa, niin onkin mukamas kiire. :) On tosiaan ihan uskomatonta, että nyt mennään jo elokuussa ja H-hetkeen on alle 10 viikkoa! Itse olen ihan monttu auki ihmetellyt viikkojen kulumista...

Täällä voidaan ihan hyvin. Painoa on tullut ensimmäisestä neuvolapunnituksesta 13 kg, vaikka elämäntyylini ei ole juuri muuttunut mihinkään. Ja alussakin olin ihan normaalipainoinen, en mitenkään erityisen hoikka. Kyllä tuo paino mieltä kalvaa ja mietityttää, etenkin kun lukee, että täällä jollakin on tullut hyvä jos 5 kiloa... Mutta koitan ottaa rennosti ja ajatella, että jospa sitten lähtisivätkin laitoksella. :/

Miten te muut olette ehkäisseet raskausarpia? Onko niitä tullut? Itsellä nahkaa kiristää (ja siis myös supistaa) ihan perhanasti joka päivä, ja koitan helpottaa oloani oikein rasvaisella apteekin rasvalla. Vaan siltikin kutisee ja olo on inhan pinkeä. Ei kai tuota pinkeyttä ehkä rasvalla hoidetakaan.. :)

Poika on siis meillekin tulossa, näytti sen toisessa ultrassa melkoisen selkeästi... ;) Täällä alkaa olla kaikki jo valmiina odottamassa pikkuista saapuvaksi ja nyt alkaa iskeä jo malttamattomuus saada vauva syliin! Tähän asti tuntemukset ovat olleet enimmäkseen pelonsekaisia: mihin sitä on tullut lähdettyä ja pärjäänkö ja osaanko ja apua. Mutta näin sitä sitten totutellaan ajatukseen. :)

DamDam rv 30+4

Vierailija
12/56 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on miehen lomat vietetty ja arki alkoi. Itse olen ensimmäistä viikkoa kesälomalla sairausloman perään ja elokuun lopulla alkaakin sitten äitiysloma. Tämä kotonaolo tuntuu ainakin nyt jotenkin ahdistavalta, tuntuu että kohta jää kaikki aikuiskontaktit ihan minimiin ja elämä pyörii vain kotona ja lapsissa. En oikein osaa levätäkään vaan touhuan koko ajan jotain ja marmatan lapsille. Ensi viikolla alkaa taas koulutkin ja sitten alkaa tällä äiskällä myös kuljetusrumba.

Aika alavireinen mieliala siis, anteeksi purkaukseni! Oma olo alkaa olla jo sen verran tukala, että kiukuttaa ja harmittaa kaikki. Öisin nukun pätkissä ja päivisin supistelee melkoisesti. Toivottavasti ei supistelut ole aiheuttaneet mitään isompaa, vaan vauva kasvaisi kohdussa täysiaikaiseksi saakka. Miten muuten toimitaan, jos haluaa "ylimääräisen" kohdunsuun tarkistuksen? Viimeksi terveydenhoitaja vaan ilmoitti, ettei vapaita lääkäriaikoja ole ja kehotti menemään työterveyshuoltoon. Sieltä sain sairauslomaa, mutta kohdunsuun tilannetta ei katsottu.

DamDam jutteli masun rasvaamisesta. Aiemmissa raskauksissa rasvailin päivittäin eikä arpia tullut. Nyt en ole jaksanut rasvata kertaakaan ja masu on isompi kuin koskaan, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole arpia näkynyt *kop kop* Eli kyllä se vaan nahkasta on kiinni, tuleeko raskausarpia vai ei eikä siihen itse voi juurikaan vaikuttaa.

Tämä vauva on kova liikkumaan, varsinki iltaisin käy kova myllerrys :) Välillä käy ihan kipeää, kun pikkuinen poraa itseään kylkiluiden väliin. Lapset kokeilee masun päältä liikkeitä ja yrittää arvata mikä ruumiinosa milloinkin käden alla möyrii :) Ja kovasti muutenkin odottavat pikkusiskon syntymää. Kaupoista pitäisi hamstrata kaikki mahdollinen vauvansälä kotiin, isosiskot ovatkin vauvantarvikeliikkeiden unelma-asiakkaita ;D

Jaa, pyykkivuori kutsuu taas! Hyviä vointeja ja kasvatellaan masujamme vielä ainakin kuukauden verran. Onneksi kaikki ollaan jo turvallisilla vesillä viikkojen suhteen :)

Rupis 31+6

Vierailija
13/56 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen lueskellut ketjuanne siitä saakka, kun sain tietää itse raskautuneeni.

Meidän perheeseen on tulossa pikkukakkonen (poika) la 26.10. ja ikää minulla 32 vuotta.

Helteiden hellitettyä olo on ollut loistava. Tosin pk:n potkut tuntuvat melkoisen mojovina kylkiluissa.:)

Voikaahan paksusti =)!

Unelma11 28+5

Vierailija
14/56 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 32+1 ja kävin taas painoarvio ultrassa, poika on iso nyt arvip 2.3kg, 3 viikon päästä taas seurataan ja alustavasti puhuttiin käynnistämisestä viikolle 38 joten tämä vauveli syntyy sitten noin 20.9..... 3 viikkoa ois ollu vielä töitä mutta lääkäri kirjoitti sen oitis saikkua vauvan koon takia, poika on myös poikittain mun vatsassa joten saisi jo ruveta kääntyilemään.... painoa mulla tullut myös jo runsaasti, 13kg....

Vierailija
15/56 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut niin sateista ja viilenevää ilmaa että kyllä se syksy vaan tulee. No ainakin olo on ollut helpompi kun ilmat ovat viilentyneet. :)

Tervetuloa uusille!

pömppis.lokakuu: Sitten kun kerkeät kirjoitella, niin olisi kiva jos ilmoittelisit tietosi, eli mm. laskettu aika, ikä jne. :) Sitten olisi helpompi lisäillä sua listaan. :)

Tsemppiä kaikille yksin odottaville! Niitä näkyy olevan muutamia tässä joukossa. Uskon ja toivon että kaikki tulee menemään kuitenkin hyvin. :)

Syyskuun vauvoja ilmeisesti on sitten tähän joukkoon syntymässä myöskin. Voihan niitä tulla useampikin tietysti. Itse ainakin toivon että synnytän jo syyskuun loppupuolella. Ainahan sitä saa toivoa. :D

Muutettiin vähän kotona järjestystä. Siirrettiin yläkerrasta tytön huoneesta leluja alakertaan ns. tietokonehuoneeseen, josta tuli nyt sitten lasten leikkihuone, mikä helpottaa suunnattomasti kun vauva syntyy, ettei tarvitse ravata lasten kanssa ylös alas. Yläkerta on nyt sitten pyhitetty pelkästään nukkumiselle.

Meilläkin alkoi arki, mies meni töihin eilen pitkän loman jälkeen. Oli kyllä ihanaa kun sai levätä enemmän kun miehestä oli apua tytön kanssa jne. :) Nyt sitten ollaan taas tytön kanssa keskenämme. Kävin ostamassa sadevaatteet tytölle kun ulkoilu on niiden kanssa kivempaa sadeilmoilla. Hulluksihan sitä tulee jos joutuu koko syksyn istumaan kahden lapsen kanssa(toistaiseksi vielä yhden kanssa)sisällä pelkän vesisateen takia.

Odotan vauvan syntymää kovasti, mutta jollain tavalla myös yritän nauttia ajasta kun näitä taapertajia on vain yksi. Tiedän tai ainakin luulen että tulee olemaan aluksi hankalaa saada arki rullaamaan kahden pienen kanssa, tai ainakin se vie aikansa ennen kuin sen oivaltaa miten kaikki toimii. Se otetaan vastaan mitä tuleman pitää, turha sitä on stressata. Tytölle on tullut jo paljon omaa tahtoa ja on kova menemään joka paikkaan. Jos tyttö ei saa huomiota paljon, niin alkaa tekemään kiellettyjä asioita tai kiukuttelemaan. No mutta eiköhän se tuosta sopeudu sitten, täytyy vaan muistaa antaa paljon aikaa myös hänelle. :) Onhan hänkin vielä pitkään vauva, vasta 1 vuotias kun on. :) Luulen kyllä että pikkuveli on hänelle kuitenkin iloinen asia. Onneksi mies jää kotiin kolmen viikon isyyslomalle vauvan synnyttyä, niin saadaan harjoitella arkea yhdessä kahden lapsen kanssa.

Masuvauva on "porannut" päällään oikeen urakalla, ihan kipeää tekee kun se tökkii päällään tuonne. Esikoisesta alkoi myöhemmin nämä tuntemukset. No toivotaan että pysyy masussa ajoittaisista supistuksista ja "porailuista" huolimatta. :D Kuusi viikkoa voisi vielä pysytellä ja sitten voisi tulla välittömästi. :D

Koittakaa jaksaa odotella vielä, aika loppumetreillä kuitenkin mennään jo. :)

Tulipas taas kirjoiteltua oikeen urakalla...

Vaniliini 32+0

Vierailija
16/56 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.9. jaiks,23v,toinen lapsi(poika) 30.9. saaralah,27v,kolmas lapsi 30.9. höspeli1977,33v,kolmas lapsi(poika) 1.10. S1N1,26v,esikoinen 1.10. ollikolli,34v,kolmas lapsi(poika) 2.10. mammuska,33v,neljäs lapsi(poika) 4.10. Juuliska69,31v,neljäs lapsi 4.10. Vaniliini,20v,toinen lapsi(poika) 4.10. Rupikonna,32v,neljäs lapsi(tyttö) 4.10. sandokai,23v,esikoinen 4.10. Peikkotyttö02,?v,toinen lapsi 5.10. innanen,34v,kolmas lapsi(tyttö) 5.10. Mimmi33,32v,esikoinen(tyttö) 10.10. mirr,22v,esikoinen(tyttö) 10.10. Lindaloka,27v,esikoinen 12.10. DamDam,26v,esikoinen(poika) 13.10. Eve83,28v,toinen lapsi(poika) 14.10. Dessimi,35v,toinen lapsi 14.10. Sanzku,21v,toinen lapsi(poika) 16.10. lokamamma1,18v,esikoinen 17.10. heliaa,22v,esikoinen 20.10. nannej83,27v,kolmas ja neljäs lapsi 21.10. Mariapuuro,?v,toinen lapsi 22.10. Neilikka79,31v,kolmas lapsi 22.10. Cerise,31v,toinen lapsi 23.10. miina84,27v,toinen lapsi 23.10. Tikkuakka,36v,toinen lapsi(poika) 24.10. Hansuuh,24v,esikoinen 24.10. Hankku, 25.10. someone,20v,esikoinen(tyttö) 26.10. Unelma11,32v,toinen lapsi(poika) 28.10. Millimetri,29v,esikoinen 28.10. Luru-89,22v,toinen lapsi 28.10. Pauge80,30v,esikoinen(poika) 29.10. Isotikru,41v,kuudes lapsi 29.10. Nunu,?v,toinen lapsi 30.10. noora84,27v,esikoinen(tyttö) 30.10. cassye,23v,toinen lapsi 30.10. Hanna11,33v,esikoinen

Vierailija
17/56 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tännään tuas äippäpolilla aika ja edelleen vuan jätätttää tämän meijän uusimman kaverin paino :( nyt jo melkein kolme viikkoa. Minulla alkaa olla aika häijy olo tästä kaikesta ja yöt mennee täysin tätä asiaa vatvotessa ja päivät taasen melkosessa sumussa...tähän saakka oon jotenkin saanut piettyä itteni koossa, mutta nyt se alkaa olla jo aikas vaikeeta. Ilmeisesti ne alun niskaturvotus löydökset ym ressaavat tilanteet palaileevat takas mieleen, kun h-hetki alkaa siintämään jo lähempänä. Pitäneen yrittää vain tsempata itteä positiivisilla asioilla ja unohtaa kaikki ikävä ja pelottava,,,vaikeeta se kuitenkin meinaa olla.

Koulut alkaakin isommilla lapsilla loppuviikosta. Hiukan haikein mielin oon asiasta, kun tuntuu, että tämä kesä meni ihan harakoille oman jaksamattomuuden takia. Toisaalta koulun alkaminen tuo taas tietynlaista rytmiä arkeen ja se tuntuu kyllä hyvältä. Mies on myös tämän viikon vielä lomalla ja nyt pitäneen ottaa itteä niskasta topakasti kiinni ja alottaa järjestelemään paikkoja uuvelle tulokkaalle, edes vaatekaapista muutama hylly tyhjentää tulevia vaatteita varten :) laiskuutta havaittavissa näillä seuduilla :D

Painoa on nyt tähän saakka kertynyt n. 7-8kg. Minulla oli alussa ajatuksena yrittää pysyä 10kg enimmillään, mutta aikas pahalta tilanne näyttää :/ nyt ei voi edes helteitä ennää asiasta syyttää, ei ole vuan huvittanut käyvä edes pienen pienillä lenkillä ja herkut maistuu liiankin hyviltä. Itsekuri on lähtenyt livohkaan tästä mökistä kokonaan.

Hakiko kukkaan muu sitä varhennettua mammalommaa? Minä otin ja hain ja nyt oon siis jo muutaman päivän ajan ollut virallisesti äippälomalla :) minun tilanteessa se tuntui kaikista järkevimmältä ratkaisulta, kun missään en ollut töissä nuorimmaisen jälkeen, paitsi siis keikkalaisena viikonloppuisin ja kesäkuun puolella oon viimoks töissä pystynyt käymään supistelujen taatta. Ajattelin rueta tuas jossain vaiheessa tekemään keikkaa miehen vappaapäivinä (hoito-alalla töitä tuntuu riittävän vaikka muille jakkaa) siis vasta topakasti ens vuoden puolella, mutta kuitenkin :) siinä voip vähän tienata ja samalla pääsee aikuisten immeisten parriin :)

Tässäpä tätä tuas vähäksi aikaan :) tervetulloo uusille! Yritettään jaksaa sinnitellä viimeiset viikot :)

Juuliska ja Otus 32+0

Vierailija
18/56 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

La 29.10, neljäs lapsi ja poika :)

Jokunen vuosi sitten olen täällä pyörinyt mutta nyt on jäänyt melko vähälle ja nyt taas eksyin tänne :) Pieni esittely olen ite 26v, Mies 29v ja perheeseen kuuluu lapset Julia 11/02, Jessica 06/04 ja Jesse 02/10 ja nyt sit neljättä ylläri vauvaa ootella syntyvän 10/11 :)

Raskaus on sujunut suht hyvin tähä mennessä paitsi että sain riesaksi taas raskausajan diabeteksen joka oli myös Jesseltä :/ Hoito on ruokavaliolla ja liikunnalla... Melko hyvin sitä viel jaksaakin liikkua ku jäbyn kans ollaan vähän väliä pyörän selässä johonkin päin menossa ja typyt lähtee yleensä kans mukaan ja keskimmäinen harrastaa jalkapalloa niin sen mukana saa sit joka paikassa olla menossa :) Kysykää jos on kysyttävää :) Koitan muistaa taas käydä täälläkn katselemassa :)

Maija mehi rv 28+4

Vierailija
19/56 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin katsoa mahd. tarkasti nimimerkit läpi ja mukana pitäisi nyt sitten olla vielä ne ketkä kirjoittelivat viimeksi toukokuussa. Ilmoitelkaa taas jos nimimerkki puuttuu, jotta voin lisäillä uudestaan ja uudet tietty myös tervetulleita. Toivottavasti en poistellut ketään edelleen kirjoittelevia/sivusta katselijoita. :) Jotkut kun harvemmin tietysti kirjoittelevat kuin muut.

Voikaa hyvin!

Vaniliini 32+2

Vierailija
20/56 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hirveän huolestunut olo vauvasta, pakko tulla tänne purkautumaan...

Mulla oli siis neuvolalääkäri alkukuusta ja silloin todettiin kohdunkaulan olevan vain 2 cm ja pehmeä, mutta kiinni. Nyt olen alkanut miettiä että onko tuo normaalia? Lääkäri ei sanonut mitään. Samoin huolestuttaa pieni sf-mitta (23cm). Tai siis normaalin rajoissa se on, mutta mun omalla käyrällä laskenut. Olen myös koko raskausajan itse seurannut vatsanympärysmittaa, joka nyt yhtäkkiä pienentynyt 3 viikon takaisesta 2 senttiä?! Paljonko muilla on sf-mitta ollut vk:lla 27+ ja kohdunkaulan pituus myös?

Jotenkin on tullut sellainen olo, että tämä vauva ei jaksa loppuun asti odotella... :( Sais vielä viihtyä masussa, viikkoja kuitenkin nyt vasta 28+6...