Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähes kaikissa naisten t-paidoissa on elastaania??

Vierailija
31.07.2011 |

Siis ihan älyttömän ärsyttävää. Etsin just laadukasta puuvillaista t-paitaa, mutta näyttää olevan ihan mahdoton tehtävä. Kaikissa t-paidoissa on nykyään elastaania, en käsitä miksi! Elastaani tekee paidasta sellaisen, että esim. rintsikoiden valinta t-paidan alle on täyttä tuskaa koska joka ainoa sauma näkyy, takaa selästä rintsikat näkyvät kainaloiden alta joka ainoalla hoikallakin naisella, ja lisäksi paita on huomattavasti hikisempi kuin puuvillainen t-paita. Koon tai parin isomman t-paidan ostaminen on tietty ratkaisu, mutta mua periaatteessa ärsyttää se, että elastaania tungetaan joka t-paitaan.

Mistä löytyy siisti, laadukas 100% puuvillainen t-paita, ei siis mikään unisex-loihake vaan sellainen, jota voi pitää myös vaikka töissä jakun tai cardiganin alla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei nyt tietenkään ihan kertakäyttöisiä, mutta hyvin lyhytikäisiä, koska elastaani lyhentää käyttöikää huomattavasti. Oikealla hoidolla ja pesulla laadukkaat puuvillavaatteet kestävät vuosikausia, mutta elastaani repsahtaa, löystyy ja harmaantuu pesussa ja käytössä tosi nopeasti. Elastaanikuitu myös kuoleentuu ajan kanssa vaikka vaate olisi täysin käyttämätön. Mä en kanssa tajua tämän päivän elastaanivimmaa, nyt etenkin helteillä oikein huomaa miten hirveältä elastaania sisältävät t-paidat ja mekot näyttävät oikeastaan kaikkien päällä. Miksi ihmeessä vaatekaupat eivät ole tajunneet tätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei nyt tietenkään ihan kertakäyttöisiä, mutta hyvin lyhytikäisiä, koska elastaani lyhentää käyttöikää huomattavasti. Oikealla hoidolla ja pesulla laadukkaat puuvillavaatteet kestävät vuosikausia, mutta elastaani repsahtaa, löystyy ja harmaantuu pesussa ja käytössä tosi nopeasti. Elastaanikuitu myös kuoleentuu ajan kanssa vaikka vaate olisi täysin käyttämätön. Mä en kanssa tajua tämän päivän elastaanivimmaa, nyt etenkin helteillä oikein huomaa miten hirveältä elastaania sisältävät t-paidat ja mekot näyttävät oikeastaan kaikkien päällä. Miksi ihmeessä vaatekaupat eivät ole tajunneet tätä?

ei ole tarkoituskaan, että myytävänä olisi liian hyviä ja kestäviä vaatteita. Että se siitä kestävästä kehityksestä ja ekologiasta.

Vierailija
4/21 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(on siistempiä kuin tavalliset). merkit vaihtelee mm. Mexx, Esprit, Flippa K, In Wear, Sand, Gant, Benetton. Siis kaupoihin vaan etsimään.

Vierailija
5/21 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(on siistempiä kuin tavalliset). merkit vaihtelee mm. Mexx, Esprit, Flippa K, In Wear, Sand, Gant, Benetton. Siis kaupoihin vaan etsimään.

melkein kaikissa espritinkin t-paidoissa on elastaania

Tuon yhden aiemman vinkki, että ostaakin pieniä miesten paitoja on kokeilemisen arvoinen. Olen myös huomannut, että melkein poikkeuksetta miesten t-paidat ovat elastaanittomia.

Vierailija
6/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa K:lta löytyy elastaanipaitojen lisäksi laadukkaita täyspuuvillaisia paitoja. Suosittelen! Esim. Stocka myy.

Vierailija
7/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan hirveän näköistä kun selkäpuolella t-paita menee jokaiseen valkkiin ja makkaraan.

Vierailija
8/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni olin just katsovinani Filippa K:nkin t-paidat, tosin olin Tampereen Stockalla eli ehkä kaikkia malleja ei joka paikassa? Mä en löytänyt kuin elastaanit-paitoja, ja koska etsin nimenomaan valkoisia t-paitoja, ärsytti tämä elastaani ektrapaljon.

ap

Vierailija
9/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä on täyspuuvillainen versio, tosin toppimallia. Stockan nettisivuilla ei ole mikään huima valikoima kyllä.

https://stockmann.com/webapp/wcs/stores/servlet/Product/Filippa-K-Toppi…

Helsingissä jos käyt, niin Kämp Galleriassa pitäisi olla merkin oma liikekin.

Vierailija
10/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin stockan sivuilla on molemmissa Filippa K:n hihallisissa t-paidoissa 5% elastaania. :-( Mutta pitää katsoa Kämpistä seuraavaksi kun olen Helsingissä.

Vierailija
11/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä nimenomaan vältän ostamasta noita 100 % puuvillaisia, sillä menevät todella nopeasti huonoksi (menettävät muotonsa).

Vierailija
12/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat olleet tosi hyviä ja pitäneet kutinsa tosi pitkään. Katsoinkin ihan ensimmäiseksi Espriritin t-paidat, mutta kaikissa löytämissäni oli 2-5% elastaania :-(

ap

Vierailija
13/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat olleet tosi hyviä ja pitäneet kutinsa tosi pitkään. Katsoinkin ihan ensimmäiseksi Espriritin t-paidat, mutta kaikissa löytämissäni oli 2-5% elastaania :-(

ap

Vierailija
14/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elastaani ei kestä huuhtelu ainetta. Sen rakenne rikkoutuu, ja paidasta tulee tosi nuhjuisen näköinen.

Vierailija
15/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä kuivaankin ihan pääosin narulla, mutta joskus jos on kiire ja pitää saada vaatteet puhtaaksi/kuivaksi nopeasti, niin elastaaniset t-paidat menevät kyllä tosi nopeasti huonoksi.

Vierailija
16/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko S tai XS. Ja ne ovat olleet todella hyviä. Laatu on ihan eri luokkaa kun naisten trikooräteissä, koska materiaali on 100% puuvillaa ja miesten muoti on sen verran slimmiä ja avaraa kauluksesta, että mun 36-38-kokoisen päällä miesten pieni koko näyttää vallan mainiolta.

En kaipaa mitään ihoa nuolevaa t-paitaa, vaan perussiistiä, joka käy jakun alle tai farkkujen kanssa, ja nuo ovat olleet just sellaisia. Ei mitään "unisex-loihakkeita" vaan just sopivia. Tosin mä olen pitkä, vaikken roteva olekaan, joten helman pituus ei ole mulla ongelma.

Olen kyllä havainnut saman ongelman naisten paidoissa. "Laadukkaan" merkin paidatkin ovat ihan mitä sattuu. Mutta suosittelen lämpimästi jonkun nuoria miehiä (=kapea linja ja sopivan avara pääntie) vaatettavan merkin miesten osastoa koossa S tai XS.

Vierailija
17/21 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vinkata muille elastaanin inhoajille, että eBay on kokeilemisen arvoinen. Luin tämän keskustelu aikaisemmin ja yritin just näitä merkkejä tsekkailla, koska olen itsekin tuskaillut tätä enkä halua repsahtavia, harmaantuvia elastaanirytkyjä. Kyllä saa nimittäin todellakin etsiä, että Mexxiltä, Filippa K:lta tai näiltä muilta mainituilta merkeiltä löytyy lyhythihainen PERUS-t-paita ilman painatuksia tai muita koristeita!

Niinpä etsin eBaystä ja löysin esim. brittiläisen myyjän, jolla oli just niitä t-paitoja, joita etsin: 100% puuvillaa, valkoinen, malli "fitted" eli siis vähän naisellisempi malli, v-pääntie ja hyvin ommellut saumat (joskus ihan suht kallissakin merkeissä t-paidan alareunan päärmäys alkaa purkautua parin pesun ja käyttökerran jälkeen). Koko ihanuus n. 4 puntaa ja postikulut ilmaiset.

Suosittelen ehdottomasti selailemaan eBayta ja nettikauppoja, jos kaupoista ei löydy.

Vierailija
18/21 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko kiittää 13:sta vinkistä HM'n t-paidoista! Ostin tänään pari valkoista perus t-paitaa sieltä, ja todellakin 100% puuvillaa! :-) Kiitos.

Vierailija
19/21 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pilaa vaatteen tosi nopeasti ja etenkin t-paidat rupeavat haisemaan hieltä tai dödöltä äkkiä vaikka kuinka pesisi ne oikeaoppisesti.

Elastaanitonta t-paitaa vasn on tosi vaikea löytää.

Vierailija
20/21 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa vanhaa ketjua. Onko mitään tuoreita vinkkejä? Ostin joskus 5 vuotta sitten Espritin täyspuuvillaisen peruspaidan ja se on edelleen hyvässä kunnossa, mutta tarvitsisin toisenkin. Harmittaa, etten silloin ostanut kahta, koska nyt niitä ei enää saa. Olen sortunut pariin puuvilla-elastaanipaitaan, mutta varsinkaan kesäkäyttöön eivät sovi kovin hyvin.