Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa hämmentävää, että ex-mies haluaa luoda ystävyyttä kanssani. Onko tavallista?

Vierailija
31.07.2011 |

Erosimme puoli vuotta sitten, kun mies löysi uuden. Ero oli rankka ja riitaisa, kun minä vedin uudesta naisesta herneet nenään. Lasten takia olemme paljonkin tekemisissä, ja mies on suoraan sanonut haluavansa pitää minut ystävänä. Hän ei myöskään halua naisensa tietävän kaikkea, mitä hän puhuu minulle. Ei hän lähentele eikä mitään, mutta jotain sellaista luottamuksellisuutta haluaa ylläpitää.

En minä pettäjän kanssa halua olla ystävä, mutta ihmettelempä vain, miksi ihmeessä hän haluaa olla minun ystäväni, jos kerran vihdoin viimein pääsi minusta eroon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jälleen hämmentynyt. Ex-mies soitti minulle jälleen, hänellä oli asiaa lapsista. Sitten hän taas alkoi uida ihon alle. Utelee ja kyselee asioita, jotka ovat henkilökohtaisia. Haluaa luoda hyvää ilmapiiriä ja ystävyyttä. Sitten huomaan vahingossa kertovani itsestäni asioita, joita en olisikaan halunnut.

Olen hämmentynyt. Onko vertaistukea? Pitäisikö minun tehdä tiukka linja, etten puhu hänen kanssaan mitään muuta kuin lapsista vai mikä linja pitäisi pitää?

ap

Vierailija
2/21 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin siis eksän kaveri ja oli niin mukavaa, hän tosiaa ui takaisin ihoni alle. Vain hakeakseen itselleen hetken lohtua, eli dumppas mut taas, tai meidän ystävyyden kun kotona alkoi mennä paremmin.

Mulle riitti nyt ne sen kuviot, on todistanut olevansa vaan hyväksikäyttäjä, joka ei uskalla ottaa vastuuta omista päätöksistään ja ongelmistaan.

Pysyt viileän asiallisena. Vaikka nyt torjuisitkin, niin se ei tarkoita, että lopullisesti menettäisitte mahdollisuuden terveisiin väleihin. Nimenomaan jos et nyt torju, niin välinne ei koskaan parane eikä kumpikaan opi virheistään vaan sama kuvio jatkuu ja jatkuu...

Tosin sulla ei ole mitään menetettävää vaikka sanoisitkit ystävyytenne lopullisesti irti.

Käyttäydy niin, että voit olla ylpeä itsestäsi kävipä miten tahansa. Itsekunnioitus on päivän sana!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Vierailija
4/21 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erot voivat olla myös sivistyneitä

Vierailija
5/21 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erot voivat olla myös sivistyneitä

Kun ero on sivistyt, niin pariskunta ei ole (koskaan) oikeasti rakastanut toisiaan. Mutta jos erossa on ollut yhtään mukana rakkautta, ei ero ole koskaan sivivstynyt.

Vierailija
6/21 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitto takana, kaksi pientä lasta ja mies jätti yllättäen uuden rakkautensa takia, jota oli pitänyt sivussa ainakin puoli vuota. Nyt olisi niin kiva olla ystäviä ja kovasti herra ihmettelee kun mua ei nyt vaan huvita.

Riidelläkään en jaksa, mutta ihan kaveriksi en tosiaan kykene. Sen verran paska temppu. Lasten asiat tietty hoidetaan.

Luulen, että mies haluaa kaveriksi vain ja ainostaan helpottaakseen omaa syyllisyyttään.

Vierailija
7/21 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitto takana, kaksi pientä lasta ja mies jätti yllättäen uuden rakkautensa takia, jota oli pitänyt sivussa ainakin puoli vuota. Nyt olisi niin kiva olla ystäviä ja kovasti herra ihmettelee kun mua ei nyt vaan huvita. Riidelläkään en jaksa, mutta ihan kaveriksi en tosiaan kykene. Sen verran paska temppu. Lasten asiat tietty hoidetaan. Luulen, että mies haluaa kaveriksi vain ja ainostaan helpottaakseen omaa syyllisyyttään.

Sama juttu meillä! Siis sanasta sanaan :-). Minä tosin jaksan jo nauraa, koska erosta on aikaa jo neljä vuotta. Kyllä se siitä! Me selviämme voittajina, koska meidän ei tarvitse kantaa syyllisyyttä hautaa asti! Tsemppiä!

Vierailija
8/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minäkin olen aivan ihmeissään tilanteesta.En halua olla pettäjän kanssa ystävä.Mietin,että olisiko arki siellä uudessakin suhteessa tullut vastaan ;) ?

Vierailija
9/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia miehen käytöstä. Ellei sit ole hintti... Kukaan oikea mies ei anna naistaan muiden käyttöön.

Vierailija
10/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hiveli minua, kun ex sanoi, että hän haluaa keskustelumme pysyvän vain meidän välillä. Hän ei halua että uusi nainen saa niistä tietää.

Eipä heillä ole sen avoimempaa kuin meilläkään oli. Sama "valheellisuus" jatkuu.

ap

ja minäkin olen aivan ihmeissään tilanteesta.En halua olla pettäjän kanssa ystävä.Mietin,että olisiko arki siellä uudessakin suhteessa tullut vastaan ;) ?

Vierailija
11/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan pettäjät/jättäjät juurikin haluavat olla ystäviä siksi, etteivät vaikuttaisi ihan kusipäiltä. 'Petin kyllä mut sen jälkeen ollaan oltu ystäviä'...

Vierailija
12/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on kerrasta poikki, enkä ole ystävä enää petturin kanssa.

voisit sanoa, että et halua olla epärehellisen ihmisen ystävä. Puhukoot uudelle akalleen, sinä et halua tietää kuin lasten asiat. Tee kerralla selväksi, että et ole mikään varaventtiili tai varapillu.

Vierailija
13/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan haluaa pitää varalla ja ehkä saada seksiä.

Mieti haluatko kuulla hänen ongelmistaan ja murheistaa vaikka hän on sulle aiheuttanut sydänsurua?

Mitä se tekee sun itsekunnioitukselle? Annatko kohdella itseäsi miten vain ja elät näillä miehen "huomaavaisuuden" murusilla? Pelkäätkö, että menetät hänet lopullisesti jos et suostu ystäväksi?

Mulla meni puolitoistavuotta tajutessa, että jos mut jätetään (ja vielä vauvan ollessa 2 kk), niin silloin ei olla myöskään enää ystäviäkään. Olisinpa ollut ylpeämpi jo heti alusta, miksi vitussa minä kuuntelin eksän uuden parisuhteen ongelmia ja ymmärsin ja joustin vaikka eksä itse ajoi mut melkein itsemurhan partaalle eikä edes ole pyytänyt anteeksi vaan vieläkin pakoilee vastuutansa... >:(((

Vaikka haluaisinkin päästä hänestä eroon, niin en pääse, lapsen takia.

Suosittelen, että olet täysin neutraali, et suutu etkä syyllistä, mutta jos eksä haluaa jutella tms. sanot, että et halua kuulla etkä ole oikea henkilö kenelle juttelee ongelmistaa. Siinäpähän paremmin huomaan mitä menetti. Mies ei tajua, että hän on tehnyt peruuttamatonta vahinkoa!

Vierailija
14/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se voi hivellä sinua??? Ihan kuin syyttäisit sitä toista naista enemmän kuin omaa kultaasi??

Valtavan typerää, ota huomioon et exäsi on se pettäjä! Siis ei luotettava vakaa aikuinen mies! Pettäjät pettää yleensä tuleviakin exiä. Ei siis mitään hivelevää kun itsekin olet siinä jonossa exänä.

Vierailija
15/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ymmärsi tehneensä elämänsä virheen jättäessään sinut ja yrittää nyt vähitellen hivuttautua takaisin elämääsi.

Tai on niin täydellisen kylmäverinen kusipää joka ei mielestään ole tehnyt mitään väärää koska "ihmisellä on oikeus elää tunteidensa mukaan ja kerranhan me vaan täällä eletään". Nyt sitten pokkana kokeilee että heruisko sulta kun se nyxä ei teekään herran mieliksi.

Mun ex oli just tuo jälkimmäinen vaihtoehto. Yritti tosissaan että antaisinko pillua kun "nyxä on niin vittumainen ämmä".

Kaverin ex taas yritti tulla takaisin, kun ei se arki uuden kanssa niin kivaa ollukaan. Oli helvetin katkera kun kaveri totesi että valintas teit 8kk sitten...

Vierailija
16/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitteko pitkään naimisissa? kyllä yhteinen pitkä historia ainakin meillä on eron jälkeen ollut syy ystävyyteen, vaikka ero söikin luottamiusta.

Vierailija
17/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme todella pitkään yhdessä. Minä olen sanonut miehelle jo ajat sitten, että en halua puhua hänen kanssaan muusta kuin lapsiin liittyvistä asioista.

Ei hän minulle tilitä uudesta suhteestaan mitään, eikä vonkaa mitään. Keskustelimme vain taannoin lapsista. Hän halusi tietää, mitä lapset ovat puhuneet heidän uusioperheestään. Minä kerroin, mitään henkilökohtaisuuksia emme jutelleet. Mutta lähtiessään mies pyysi, että pidän luottamukselliset jutut luottamuksellisina, jottei se uusi saa tietää.

En vieläkään varmasti tiedä, mikä keskustelussamme oli luottamuksellista,kun minusta se oli täysin neutraalia. Mutta jotain siis siinä oli hänen puoleltaan, jotain sellaista, mitä hän ei halua tämän naisen tietävän.

ap

Vierailija
18/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle mahdollisuus.

Jospa mies vain haluaa "normaalit" välit lastensa äidin kanssa. Yhteiset lapset teillä loppuelämän. Jos riidat on riidelty ja pöly laskeutunut, niin menkää elämässä eteenpäin.

Ei kai av-mammat edellytä, että koko loppuelämän pitää riidellä?

Vierailija
19/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen asioista voidaan puhua. Mutta ei mistään muusta, eli kaveriksi en miehen kanssa ala, vaikka saman lapsen vanhempia ollaan.

Miksi mies ei puhu ongelmistaan entisten kavereitten kanssa, miksi juuri minun kanssa?? En luota yhtään mieheen enkä tosiaan halua olla sellaisen ystävä, joka tekee tuollaisia temppuja hetken mielijohteesta. Eiköhän miehellä olen sopivampiakin ystäviä, ja jos ei ole, niin se on voi voi.

t. 7

Vierailija
20/21 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hiveli minua, kun ex sanoi, että hän haluaa keskustelumme pysyvän vain meidän välillä. Hän ei halua että uusi nainen saa niistä tietää.

Eipä heillä ole sen avoimempaa kuin meilläkään oli. Sama "valheellisuus" jatkuu.

ap

Tarvitseeko olla ystävä? Sanot vaan ettei ei kuule sun juttus kiinnosta, puhu akalles!

Vai haluatko vieläkin killua siinä hivelevässä tunteessa, ettei hän halua kaikesta puhua uudelle naiselleen?

Ja mistä voit edes tietää, mitä hän tälle naiselleen puhuu...

Päästä irti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan