Hyviä kouluja Hämeenlinnassa?
Muutto Hämeenlinnaan suunnitteilla, alue ei vielä täysin varma, mutta melko läheltä keskustaa kuitenkin. Suositelkaa/epäsuositelkaa alueita ja erityisesti kouluja sieltä. Meillä sekä ala- että yläkoululainen.
Kommentit (4)
että Myllymäki ja Kauriala ovat hyviä. Ja alueinahan ne ovat myös aivan ihania!
Meidän muutto kariutui siihen, ettei Myllymäen koulun englanninkielisillä luokilla ollut tilaa.
Tuomelan ala-asteen ja HYK:in yläasteen. Ne olivat käsittääkseni ihan hyviä kouluja ja Hätilä alueena ei mitään ghettoa vaan lähinnä rivaria ja omakotitaloa. Muistelen, että Poltinahon yläasteella toisella puolen kaupunkia olisi ollut vähän huono maine.
Tästä kylläkin aikaa kun olen yläasteelta päässyt 90.
opetus on ihan samaa kuin muuallakin. Lukioonmenoprosentti sama kuin muuallakin.
Hämeenlinnassa jaetaan oppilaat alueittain kouluihin ja kaupunki on niin pieni, että missään ei ole koko koulupiirillistä slummia eikä koko koulupiirillistä eliittijengiä. Joten ne kaikki koulut pitävät sisällään koko oppilasaineksen kirjon.
Itse olen käynyt, sekä siskoni lapsi on käynyt (nyt jo täysi-ikäisyyden kynnyksellä) Myllymäen ala-astetta ja Kaurialan yläastetta. Nämä ovat ainakin silloin aikanaan olleet ihan hyviä kouluja.
En tiedä onko niissä opetus sen tasokkaampaa, mutta asuma-alueista johtuen oppilaat ovat yleensä nk. normaaleista ihan hyvistä perheistä, joka näkyy oppimisessa. Eli näiden oppilasalueella ei ole kaupungin ongelmallisimpia asuma-alueita vuokrataloineen jne.