Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Greetta?

Vierailija
30.07.2011 |

Odotan tyttöä ja yhtenä nimivaihtoehtona olisi Greetta. Sukunimemme on tavallinen suomalainen nimi.

Nimi on omaan korvaani kaunis ja vanhanaikainen, mutta onko liian outo?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini nimi on Greetta ja mielestäni erittäin kaunis nimi. Olen raskaana ja jos saamme tytön, nimeksi tulee Greetta.

Vierailija
2/18 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta on ok, Kreetta on ok, mutta ei taivaan tähden Greetta. Vierasperäinen G-kirjain ja suomalainen tapa kirjoittaa foneettisesri 2 e:tä ja t:tä kun kerran niin äännetäänkin on kamala yhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..juu ei tuossa kirjoitusmuodossa, jos et halua lapsesi joutuvan tavaaamaan nimeään ääneen lopun ikäänsä. Greta taas on ihan kaunis nimi, mutta en antaisi lapselle jos sukunimi ihan suomalainen.

siitä, että jos haluaa antaa nimen, joka pitää aina tavata erikseen, niin Greetta on hyvä valinta.

Äitini kaveri (50+v.) on kyllä Greta ihan suomalaisella sukunimellä, eikä nimi tunnu mitenkään oudolta. Hän sai nimen aikanaan Greta Garbon innoittamana, tosin häntä on aina kutsuttu lempinimellä eikä koskaan Gretaksi.

Minusta Greta on ihan kiva, voisin itsekin antaa.

Vierailija
4/18 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Greetta on kaunis ja ihanan vanhahtava. Myös Greta on kiva. Kreetasta ja Reetasta en tykkää.

Vierailija
5/18 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten Greta. Suosin kuitenkin ennemmin Kreettaa.

Vierailija
6/18 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta-nimen voi halutessaan ääntää "Greetta".

t. Gretan äiti

Vierailija
7/18 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan tuossa kirjoitusasussa. Persoonallinen juuri sopivalla tavalla, muttei hienosteleva. Onnea raskauteen!

Vierailija
8/18 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mun nimi on Greetta. En ole koskaan törmännyt kaimaan.

Hyvin olen pärjännyt ja olen aina tykännyt että nimi on vähän harvinaisempi!

:)

Vierailija
9/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta on ok, Kreetta on ok, mutta ei taivaan tähden Greetta. Vierasperäinen G-kirjain ja suomalainen tapa kirjoittaa foneettisesri 2 e:tä ja t:tä kun kerran niin äännetäänkin on kamala yhdistelmä.

Vierailija
10/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ne ennen muinoin kirkonkirjoihin kirjoitettiin (ruotsiksi) joskus 1600-1700 -luvuilla.

Vierailija
11/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..juu ei tuossa kirjoitusmuodossa, jos et halua lapsesi joutuvan tavaaamaan nimeään ääneen lopun ikäänsä.

Greta taas on ihan kaunis nimi, mutta en antaisi lapselle jos sukunimi ihan suomalainen.

Vierailija
12/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noille Jeminoille ja Odessoillekaan, mutta kyllä Greta Nieminen/Virtanen/Mähönen/ihanmikävaansupisuomalainen nimi kuulostaa kauniisti sanottuna aika kornilta. Greetasta puhumattakaan...

Greta niin kuin Greta Garbo olis todella hieno ja tyylikäs nimi näiden Jeminoiden ja Odessojen seassa.

Vierailija
13/18 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva nimi.

Vierailija
14/18 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetta vaikka mieluummin. G:lä kuulostaa vähän sketsihahmolta. Sori.

Vierailija
15/18 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Greeta, Greetta ja Reettakin ovat kauniita nimiä.

Entäpä Kerttu?

Vierailija
16/18 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei Greetta.

Greta niin kuin Greta Garbo olis todella hieno ja tyylikäs nimi näiden Jeminoiden ja Odessojen seassa.

Vierailija
17/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaihtoehtoina Greta ja Kreetta ja päädyttiin Kreettaan, eli miksei Greettakin olisi kiva.

Vierailija
18/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Greta tai Kreetta. Mun lapsestani tulis Kreetta, jos tekisin sen ilman miestäni ; )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi