4 vuoden kotiäitiyden jälkeen aloitin työt 4 kk sitten, ja KYLLÄ ON HELPPOA!
Vaikka työni onkin henkisesti ja fyysisesti raskasta (lähihoitaja vanhainkodilla) niin koen silti elämäni nyt työssäkäyvänä moninkertaisesti helpommaksi, kuin ollessani kotiäiti.
Ja niinkuin mä etukäteen stressasin, miten jaksan töissä kun kotonakin on jo niin rankkaa..! Enpä tajunnut, että sehän _helpottaa_, kun 8 h viettää jossain muualla kuin kotona. Niitä lapsiakin jaksaa paljon paremmin, tulee jopa ikävä!
En tässä yritä lietsoa mitään riitaa kotiäiti vs. työssäkäyvä-äiti välillä, niitä täällä on ihan tarpeeksi ollut.
Arvostan kotiäitejä, olenhan itsekin ollut sellainen monta vuotta (ja olen kyllä tyytyväinen että se tuli koettua, kuitenkin melko pieni osa elämästäni kun edes mahdollista) mutta arvostan myös työssäkäyviä äitejä.
Kommentit (26)
Miehillä on aina raskasta töissä, siksi niiden täytyy levähtää ilta kotona eikä ne siksi jaksa mitään kotitöitä tai lastenhoitoa.
Olen pian viisi vuotta ollut kotona ja tämä on ollut elämäni parasta aikaa. Lapsetkin onnellisia kun heitä ei tarvitse kesken unien raahata aamuvarhain hoitoon koko pitkäksi päiväksi. Jos vain mahdollista olen kotona siihen asti kunnes kuopus aloittaa koulun mutta saa nähdä onnistuuko.
10 vuotta kotona ja nyt 3 vuotta töissä. En viihdy yhtään ja yritän keksiä keinoja miten jäädä taas kotiin.
Teillä taitaa lapset olla vielä hoidossa?
Odottakaas sitä aikaa, kun pikkukoululaiset ja teinit häärää kotona sillä välin, kun te olette töissä. ;o)
Meillä lapsia on opetettu osallistumaan kotitöihin.
Silloin kun ovat olleet pieniä, on se osallistuminen aiheuttanut vanhemmille vaan lisätöitä, mutta viimeistään eskari-iässä ovat jo oikeasti osanneet siivota (pyyhkiä kaatuneen maidon/veden, raivata leluja paikoilleen, laittaa tiskit koneeseen tai tiskipöydälle).
Varsinkin esikoinen (10 v) siivoaa (järjestelee tavarat paikoilleen) oma-alotteisesti, rahapalkan toivossa :) Ja palkkion onkin saanut joka kerta, sekä kovasti kiitoksia.
Miehillä on aina raskasta töissä, siksi niiden täytyy levähtää ilta kotona eikä ne siksi jaksa mitään kotitöitä tai lastenhoitoa.
Oma ukkoni haluaa tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsiamme henkisesti raskaan työnsä vastapainoksi.
Odottakaas sitä aikaa, kun pikkukoululaiset ja teinit häärää kotona sillä välin, kun te olette töissä. ;o)