Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä, kun läppäri ylikuumenee ja sitten sammuu?

Vierailija
30.07.2011 |

imuroin jo koneen ilma-aukot.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei ole koskaan käynyt noin vaikka olen jo kymmenen vuotta käyttänyt läppäreitä.

Osta uusi!

Vierailija
2/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakoavaimella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vielä alessa, maksoi alle 20€.

Viilennysalusta on pieni taso, jonka päälle tietsikka laitetaan. tasossa on pieni puhallin, joka viilentää ilmaa. Katso verkkokaupan sivuilta.

Oma koneeni oli huollossa ja toimi kuin unelma sen jälkeen. Siellä suosittelivat viilennysalustaa. Sanoivat sen pidentävän koneen käyttöikää huomattavasti. Koneesi tuskin on rikki. Vie putsattavaksi.

Vierailija
4/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi ei riitä, vaan se on puhdistettava paineilmalla.

Vierailija
5/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs mä nyt paineilmaa tähän hätään saisin

voisit avata muutaman ruuvin vilkaista koneen sisälle millainen pölytilanne on?

Sähköjohto tietysti ensin irti seinästä.

Vierailija
6/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa rautakaupasta tai jostain Tokmannilta tai muusta vastaavasta puljusta.

En kyllä tiedä, saako sitä läppäriä puhtaaksi paineilmallakaan, jos ei avaa kuorta.

Vierailija
7/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytön läppäri teki samalla tavalla ja 30 e maksoi puhdistus, minkä jälkeen kone on toiminut ihan normaalisti nyt jo yli vuoden.

Vierailija
8/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuulettimessa on liikaa pölyä. Imurointi ilma-aukoista ei ole riittävä toimenpide siinä vaiheessa kun pölyä on päässyt kertymään paljon.

Ainoa konsti on purkaa konetta sen verran, että pääsee irroittamaan tuulettimen puhdistusta varten. Yleensä noissa on ollut lähes huopakangasta muistuttava "suikale" pölyä tuulettimen ja jäähdytysrivaston välissä.

Paineilmalla voi pölyn saada liikkeelle, mutta se jää silti koneen sisälle. Joissakin koneissa riittää parin ruuvin auvaus pohjasta ja kannen saa auki. Joissakin malleissa täytyy irroittaa pari kymmentä ruuvia ja purkaa koko pohja pois.

Laitapa kuvaa koneen pohjasta niin kerron minkälainen operaatio on tulossa.

Vierailija
9/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman koneeni takuuehdot kieltävät sen.

Vierailija
10/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei ole koskaan käynyt noin vaikka olen jo kymmenen vuotta käyttänyt läppäreitä.

Osta uusi!

Sinulla taitaa mennä aika paljon rahaa tuolla asenteella... Ostatko uuden talon jos kämppä on siivouksen tarpeessa?

Vierailija
11/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sivuilla ole mitään, mikä voisi estää kunnollisen ilmankierron, voit kokeilla puhaltaa kovaa ilmastointireikiin, jos ei paineilmaa ole saatavilla ja sitten jos mikään noista ei paranna tilannetta, niin avaat muutaman luukun ja jollain harjalla putsailet tuulettimen ja suorittimen jäähdytyssiilin.

Voit kokeilla myös kylmäkallea koneen alla, sillä on sama vaikutus kuin tuolla jäähdytysalustalla.

Mutta siis joku koneessa on nyt vialla, jos se sammuu ylikuumuuteen ja sen syy on selvitettävä.

tero

Vierailija
12/27 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostaisin koneen nyt ensi alkuun vähän ilmaan pöydän pinnasta joillakin "palikoilla". Mitä sulta nyt sattuu löytymään ;-D

Toimita kone huoltoon asap ja hanki se viilennysalusta.

Vierailija
13/27 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

palikat on hyviä, mutta kun kaksi paksua kirjaa reunoilla ei enää auttanut.. Kokeilin ensin puhdistaa paineilmalla, motonetissa ei paljoa maksanut. pöly jäi ilmeisesti tuulettimeen koska tuli käynnistyksessä vain "fan error" ja sammutus. vein  liikkeeseen jossa koko kone purettiin ja pöly poistettiin tuulettimesta. nyt kone taas toimii ja on jotenkin nopeampi myös

Vierailija
14/27 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä oon kanssa nostanut läppäriä vähän, kun minusta tuntui läppärin omat jalat oli liian matalat ja ilma ei päässyt vaihtumaan tarpeeksi (sammuili kanssa pari kertaa ylikuumenemisen takia). Ole kuitenkin tarkka siitä mihin kohtaan korokkeen laitat, ettet peitä ilma-aukkoja. En ole ikinä ennen kuullut viilennysalustasta, mutta hommaan sellaisen ensi tilassa. 

Ha, kerrankin hyödyllinen keskusteluketju täällä!

Vierailija
15/27 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kone lämpenee säännöllisesti, sen komponenttien käyttöikä alenee. Se on syytä aika-ajoin puhdistaa sisälle kertyvästä pölystä. Operaationa se ei ole kovinkaan vaikea.

Etenkin näytönohjaimen ympäristö on hyvä tunnistaa, samoin prosessorin, koska ne on kuumimmaksi nousevat komponentit. Niiden lähellä olevat ilmanottoaukkojen toimivuus on hyvä varmistaa, siitä on eniten apua.

Läppäreissä tehokkaasta koneesta voi olla juuri lämpenemisen takia enemmän haittaa. Ne rakennetaan kyllä yleensä parhaiten tuuletettuihin koteloihin. Jos on rinnakkaismallit samalla kotelolla, itse suosin sitä, jossa komponenteilla on alhaisemmat kellotaajuudet.

Vierailija
16/27 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pidät läppäriä niin että se saa ilmaa? Eli et pidä missään esim. Peiton päällä?

Vierailija
17/27 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viilennysalusta jo monta vuotta käytössä. Pidän yleensä läppäriä sylissä, joten se alusta on tarpeen.

Vierailija
18/27 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tuollaisessa tapauksessa pelkkä ilma-aukkojen imuroiminen auttaa. Pitää varmaan avata koko kone ja puhdistaa sisältä huolellisesti. Suotavaa olisi myös tarkistaa käyttöjärjestelmä, että onko siellä jotain sellaista ohjelmaa tai haittaohjelmaa, joka turhaan kuluttaa resursseja ja siten nostaa lämpöjä.

Vierailija
19/27 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroi koneen ilma-aukot. Joojoo kunhan kiusasin XDXDXDXDXD-_-__- Vittu en tiiä! Ihan sama? Se on jo mennyttä kalua.

Vierailija
20/27 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oho se oli vanha XDXDXDXDX

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme