Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaveri "karppaa"... :D

Vierailija
29.07.2011 |

Yrittää siis laihduttaa ja aloitti nyt karppaamisen.

On kokeillut varmaan jo kaikkea maan ja taivaan väliltä eikä mikään toimi. Nyt sit innostu tästä.

Vakuuttelee ja selittää paljon ja samalla vetää karkkia "vaikkei saisi", ranskalaisia "no kun on krapula", leipää "kun on nyt nälkä" jne.

Ja silti on karppaavinaan koko ajan.

Pettää pahemman kerran itseään. Toisaalta hymyilyttää ja toisaalta harmittaa kovasti kaverin puolesta, kun varmasti haluaisi laihtua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuttiin eilen iltaa ja mietittiin mitä syödään.

Itse tein munakkaan aurajuustolla ja kaveri paistoi makkaraa (valitsi semmosen paketin missä oli vähän hiilareilta) , pekonia ja täytettyjä tomaatteja. Ei noissa mitään (paitsi että söi 4 makkaraa, 2 pkt pekonia ja 4 täytettyä tomaattia).

Mut sit "illaks": iso karkkipussi, 6 pintti-lonkeroa ja seuraavaks päiväks limsaa.

Kysäsin jo miten voi syödä tuollaista koko ajan jos karppaa, niin kuulemma on niin paljon vähentänyt ruuasta hiilaria että voi syödä sitten muuten.

Kauankohan kaverini elää? :( Painoa on yli 120 kg :(((

Vierailija
2/16 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio koostuu pääasiassa makkarasta, juustosta, pekonista ja kananmunista. Voita ja kermaa päälle.

On se laihtunut, sitä en kiistä, mutta ei toi meininki ihan vastaa karppausaktivistien antamaa kuvaa monipuolisesta ruokavaliosta. "Reilusti kasviksia" my ass.

En ole katkera, (itse olen normaalipainoinen ilman mitään ruokavaliota), kunhan vaan epäilen, että pidemmän päälle tuollainen rasva-suola-mättö tuo mukanaan ihan uusia ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yritin karpata ja kahden ekan viikon aikana laihduin 5 kg. Sen jälkeen en enää yhtään. Syynä oli mielettömät annoskoot ja tosi rasvainen ruoka. Söin paljon juustoja ja munakkaita (lounas oli fetasalaatti mutta iltaisin sitten munakkaita, joihin ämppäsin kaikkea rasvaista) ja kyllä se makeanhimokin alkoi tulla takaisin/voimakkaammaksi. Aloin myös himoita mielettömästi hedelmiä...

Lopulta neljän turhan viikon jälkeen (en siis laihtunut grammaakaan ja se viides kilokin näytti tulevan takaisin) luovutin.

Karppauksessa pitäisi aina olla joku ulkopuolinen, joka laittaa remonttiin ne tavat parin viikon jälkeen. Korjaa annoskokoja ja annoksia ja antaa vinkkejä uudenlaisista ruoista. Itse en halunnut kokeilla mitään karppileipää tai karppipizzaa, ettei muistuisi mieleen, miten hyviä nuo ovat. Hassua kyllä, siitä leivästä ja pastasta luopuminen ei tehnyt tiukkaa (vaikka rakastan leipää) vaan pahin oli nuo hedelmät.

Vierailija
4/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munki tekis mieli syyvä joka päivä pussillinen karkkia tai ranskalaisia tai juoda kesälomalla litratolkulla lonkeroo. Ne annokset on jotain todella suurta.

En mäkään mun kroppaa ihan ilmasiks ole saanu...

ap

Vierailija
5/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kanssa kiinnostui karppaamisesta. Alkoi syömään enemmän lihaa (pekoni kuulemma laihduttaa) muttei kuitenkaan vähentänyt yhtään hiilihydraatteja:D Lopputulos taisi olla jotain +7 kiloa...

Joillekin vain se yksinkertaisin konsti eli liikunnan lisääminen on jotain ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Vierailija
6/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä ei koske lonkeroa, siideriä tai kaljaa. Ja kaikkien pekonien, kananmunien ym. protskujuomien kulutus on kasvanut räjähdysmäisesti. Tulos: painonlasku +- 0.

Mun mies kanssa kiinnostui karppaamisesta. Alkoi syömään enemmän lihaa (pekoni kuulemma laihduttaa) muttei kuitenkaan vähentänyt yhtään hiilihydraatteja:D Lopputulos taisi olla jotain +7 kiloa... Joillekin vain se yksinkertaisin konsti eli liikunnan lisääminen on jotain ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Vierailija
7/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskiksia, pulla yms niin onko syömisen jälkeen sen onnellisempi? Ehkä pitäisi miettiä miksi syö vääri? Kuitenkin ihan perus kotiruokakin on hyvää ja terveellistä....... Ei siihen karkkia tarvita :)

Vierailija
8/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja sä morkkaat sitä täällä yleisellä foorumilla! On varmaan tosi hyvä kaveri :D.

Vierailija
9/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morkaan täällä kun en kehtaa päin naamaakaan sanoa! Sit kun sanon täällä asiasta, niin voin taas kuunnella naama peruslukemilla sitä sen valitusta siitä miksi ei laihdu. Vaikka ehkä pitäisi ennemmin vähän potkia sitä perseelle, että välillä on vaan pakko kieltäytyä!

ap

Vierailija
10/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulokset on helppo pitää kunhan ei palaa entiseen jauhomössön syömiseen.

Mutta leipä, ranskalaiset ja karkit ei todellakaan karppaajalle kuulu, että turha on sanoa karppaavansa jos noita syö. Ja krapulaan? Siis on tullut juotua, siideriä ehkä....Että hiilaria hiilarin perään!

Ei siis karppaa, eli ei laihdu.

Vierailija
11/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskiksia, pulla yms niin onko syömisen jälkeen sen onnellisempi? Ehkä pitäisi miettiä miksi syö vääri? Kuitenkin ihan perus kotiruokakin on hyvää ja terveellistä....... Ei siihen karkkia tarvita :)

Vierailija
12/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munki tekis mieli syyvä joka päivä pussillinen karkkia tai ranskalaisia tai juoda kesälomalla litratolkulla lonkeroo. Ne annokset on jotain todella suurta.

ap

En mäkään ole mun kroppaa ilmaseks saanu, mutta ei mulla ole mitään himoja juoda litratolkulla lonkeroa tai mässyttää. Kun syö terveellisesti ja vähän vähemmän hiilareita ja liikkuu, niin ei tule tuollaisia himoja enää.

Mitä enemmän roskaruokaa tai karkkia syö, sitä enemmän niitä haluaa.

Vierailija
13/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se ole kiinni mistään sinun uskostasi.

Vierailija
14/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri siksi kaiken maailman kuurit ym. ei toimi. Tulee vaan himo mättää kaksin verroin. Pitäisi syödä sellaisen logiikan mukaan, jota pystyy noudattamaan loppuikänsä. Tämä on vaan joillekin ylivoimaisen vaikeaa: joka viikko alkaa uusi kuuri, uusi liikuntaharrastus ja mikä lie. Suurella tohinalla ja pöhinällä. Ja silti mikään ei oikeastaan muutu.

Vierailija
15/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vain se yksinkertaisin konsti eli liikunnan lisääminen on jotain ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Tämä nyt voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta liikunta EI LAIHDUTA lähes lainkaan.

Ensinnäkin siksi, että harva liikkuu niin paljon, että kalorinkulutuksella olisi juurikaan vaikutusta.

Toiseksi yhden rasvaapolttavan liikuntakerran rasvankulutus vartalosta on hyvä jos puolikas voinapillinen..

Kolmanneksi lisääntynyt kalorinkulutus saa elimistön vaatimaan enemmän ruokaa, joten kulutettu helposti nollaantuu liikunnan aiheuttaman nälän takia.

Kulutuksia myös pidetään helposti suurempina kuin ne ovatkaan. Esimerkiksi minä kulutan tunnin juoksulenkillä noin 300 kaloria. Taulukoissa voi lukea 600...

Liikunnan laihduttava vaikutus on siis melkoinen harhaluulo.

MUTTA on liikunnasta toki hyötyä laihduttajalle:

-se kaunistaa vartaloa

-parantaa mielialaa

-pitää poissa jääkaapilta

-tehostaa peruskulutusta

-saattaa vähentää herkkujen syömistä/ alkoholin juomista endorfiinin vapauttamisen kautta sekä siksi, että ihminen halutessaan parantaa tavoitteitaan jättää näitä pois

Kuitenkin, jos laihdutuksesta puhutaan, on ruokavalio ihan ensisijainen keino.

Vierailija
16/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

En mäkään ole mun kroppaa ilmaseks saanu, mutta ei mulla ole mitään himoja juoda litratolkulla lonkeroa tai mässyttää. Kun syö terveellisesti ja vähän vähemmän hiilareita ja liikkuu, niin ei tule tuollaisia himoja enää.

Mitä enemmän roskaruokaa tai karkkia syö, sitä enemmän niitä haluaa.

oon ite karpannu aika tiukastikin ja huomasin kyllä, että makea alkaa suorastaan ällöttämään. Ei siinä karppauksessa ollu itseasiassa kuin hyviä puolia. Lisäkis kävin oikeasti kuntosalilla.

Mutta silti se vaati itsekuria, aika lailla, ennenkuin vieroitusoireet sokerista menivät ohi, puhumattakaan siitä, että sai väännettyä itsensä salille.

Raskausaikana taas en saanut alas muuta kuin hiilarimättöä pahoinvoinnin takia enkä ole sen jälkeen saanut taas itseäni niskasta kiinni.

Painoakin on sitten tullut mullekin jonnii verran takas ja lihakset hävinny.

Mutta toi kaveri. Tekee kyllä karppiaterioita, oikein runsaita ja rasvasia, mutta ahmii niitten välillä karkkia ja juo aika paljon. Ei vaan viitti aikuista ihmistä ruveta neuvomaan tai arvostelemaan :( Kai sen pitäis itsekin tajuta??

Lisäksi ei liiku käytännössä ollenkaan. Varmaan vaikea muuttaa monen vuosikymmenen elämäntapoja :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi