Joo olen idiootti mutta kertokaa nyt onko kurikset ja sadevaatteet sama asia...
Mulla on sadetakkeja ja erilaisia sadehousuja vaikka kuinka, mutta onko ne sama asia kuin tulevan pk:n peräämät kurahousut, jotka kaiketi vedetään haalareiden päälle. Koon täytyy siis olla aika iso, jos talvihaalarinkin päälle laitetaan sadetamineet. Vai olenko nyt käsittänyt jotain totaalisen väärin. Mun kamppeet on Rukan.
Kommentit (10)
eivät esim. ole sama asia?
pähkäilee ap
Eli Rukka-merkin muoviset (?) olkaimelliset sadehousut eivät esim. ole sama asia?
No kyllähän nuo juuri ovat kurahousut.
Sadevaatteet = sadetakki + kurahousut + kumisaappaat + kurahanskat.
kurahousut on ihan sama asia kun sadehousut
Itse miellän noi niin, että kurahousut on ne henkselilliset ja sadehousut ilman henkseleitä.
Kiitos teille!
ap
kurahousut on ihan sama asia kun sadehousut
Itse miellän noi niin, että kurahousut on ne henkselilliset ja sadehousut ilman henkseleitä.
70-luvun malliset nepparikurahousut on ehdottomasti parhaat.
Kurahousut on sitä kumimatetiaalia ja niitä ne siellä päiväkodissa haluaa sun tuovan. Sadevaatteet voi olla muutakin vettäpitävää/hylkivää materiaalia.
Ainakin YLE käyttää noin, että samaa tarkoittavat (kai?)
https://yle.fi/uutiset/3-10148572
"Kestävätkö sadehousut lätäkössä istumista? Viisi kysymystä ja vastausta kuravaatteista"
Sadevaatteet voi olla vain sadetakki/viitta/koko sadeasu. Kurikset on kurahaalari/housut.
jotka voi vetää haalareiden äälle, vaikka haalarit olisivatkin melko hyvin vettä hylkiviä. Eli ihan oikeat vesi- ja kurakeleihin sopivat kumitamineet.
Niitä sitten suihkutellaan puhtaaksi päiväkodin eteitiloissa ja kuivaillaan tangoilla, kun lapset ovat sisällä.