Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitiligoa kellään...?

Vierailija
28.07.2011 |

Mulle on ilmestynyt rintakehään taikka siis koko rintakehä ja dekoltee yhtä laikkua ja läikkää täynnä, selustaankin on ilmaantunut ja kaikki parissa vuodessa. Mihin tää vielä johtaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun monta kaveria ja tuttua ei tiedä, että minulla on vitiligo :)

Vierailija
2/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä sen voi sekoittaa savipuoleen, jossa ilmestyy valkoisia läikkiä pääasiassa ylävartalolle: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ldk00…

Savipuoli nimittäin olisi hoidettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=6772920

Tuossa yksi linkki liittyen kilpirauhaseen ja vitiligoon. Moni ei varmaan tiedäkkään tuosta yhteydestä?

Itselläni on vitiligoa ja selvästi myös oireita kilpirauhasen vajaatoiminnasta, mutta testeissä ei näy mitään, koska täällä Suomessa kilpirauhastestin raja-arvot ovat liian korkeat, joten testi ei anna juuri totuutta asiasta.

Kannattaa siis ottaa yhteyttä yksityisen kautta jos epäilee tuota kilpirauhas asiaa... se on nimittäin aika yleistä täällä Suomessa.

Vierailija
4/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai vähitellen koko iho muuttuu valkoiseksi, eikä kestä aurinkoa.

Vierailija
5/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä ilmestyy pysyvästi pari vaaleaa laikkua..kuulemma saattavat olla satunnaisia pigmenttiläiskiä tai sitten vitiligoa, 6v tyttö on tosi vaalea muutenkin joten laikut ei kauhean selvästi erotu.

Vierailija
6/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakehä kuin kraatterikenttä :(

Vierailija
7/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälylläni oli aika pahan näköisesti jokunen vuosi takaperin. Mutta nyt en ole kyllä huomannut enää mitään. Voi siis ilmeiesti parantua (?).

Hän oli sellainen solariumissa juokseva himoruskettaja. Onko sinulla vastaavaa taustaa? Vaikuttaakohan...

Vierailija
8/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pidän auringossa oleskelusta mutta en minä himoauringonottaja ole. Mulla on lapsesta saakka ollut yksi pieni läntti rinnustassa joka ei koskaan ruskettunut. Olisiko tuo tämän "rinnustakentän" äitien äiti...

Rinnusta on nyt vaan niiiin ruma. Täällä olleessa tissikeskustelussa voittaisin kirkkaasti, masennuin aika lailla kuvat nähtyäni. Kaikki raskausarvetkin rinnoissa noitten lisänä :(

Vierailija
9/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli vaaleita läikkiä ympäri kroppaa ja kaikista kiusallisin kasvoissa suun ympärillä. Nykyään kuitenkin suurin osa läikistä on muuttunut ihan normaaleiksi ja ne pari jotka on jäljellä ei juuri häiritse. Kannattaa laittaa kunnolla vahvaa aurinkorasvaa niihin vaaleisiin kohtiin, koska ne palaa tosi helposti!

Vierailija
10/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isillä on vitiligo! Onneksi ei ole periytynyt mulle, se voi käsittääkseni olla periytyvää. Yhdellä sisaruksella on sitä, tosin ei niin paljon kuin isällä.

Ei ne ruskettumattomat kohdat mitenkään herkkiä auringolle ole olleet. Isä ei käytä koskaan aurinkorasvaa ja ihan surutta voi olla koko päivän auringossa ulkona tekemässä milloin mitäkin. En muista että olisi koskaan mitään valittanut tai edes maininnut eikä käytä niihin alueisiin mitään tuotteita. Isällä on kyllä muuten sellainen iho että ei pala helposti ja ruskettuu aika hyvin.

Vierailija
11/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-puolinen siis. Ihmetteli kun minä punatukkaisena en ikinä pala, ja hän läiskittyy. Kerroin, että käytän 50 suojakerrointa koko kesän (Joo, on ihan pakko, olen niin herkkä palamaan). Hän alkoi myös käyttää seuraavana keväänä. Helpotti.

Vierailija
12/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai meikkivoidetta. Itse laitan käsiin jos on joku tärkeä työpalaveri tms. niin ihmiset eivät tuojottele käsiäni. Tai tuijottakoot, kukaan ei ole täydellinen!

Ja vahvat vitamiiniannokset ovat ennen lapsia auttaneet. Nyt en jaksa niitä ottaa enää.

Vierailija
13/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna tohon rumaan naiseen kts toinen ketju! Me ollaan kuitenkin niin vaaleita ettei se niin näy!

Vierailija
14/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rumaa, ja täysin tietämätöntä puhetta.

Vierailija
15/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vitiligo ja ihotautilääkäri sanoi ettei saa käyttää niitä, sillä ne voivat aiheuttaa palovammoja niihin vitiligoläiskiin!

Itseruskettava aiheuttaa kemiallisen reaktion iholla, jossa ihon pigmentti aktivoituu, jos pigmentti puuttuu (vitiligossa pigmentti puuttuu) niin tuloksena on palovamma!

Käsittämätöntä että ihmiset suosittelee tietämättömyyttään tällaista!

Vierailija
16/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseruskettavat mitään palovammoja aiheuttaa! Minullakin on vitiligo ja nyt kesällä olen käyttänyt viikoittain. Ihme lääkäri kun tollaista sanoo.

Vierailija
17/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ottanut C-vitamiinia, foolihappoa ja B12-vitamiinia. En halua mitään steroideja käyttää ja vähitellen on tullut pigmenttiä takaisin.

Jaksamista sinulle ap, aika yleinen vaiva vaikka kaikille aina pitää olla selittämässä että miksi olen kaksivärinen :) Onneksi talvi tekee jo tuloaan!

Vierailija
18/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olsikohan mun tytöllä tää vitiligo... Toisen reiden takaosa on läikikäs..

Vierailija
19/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettiin monta vuotta ennen kuin edes huomasin! On aina kesäisin varjossa ja käyttää aurinkovoiteita. Aika laajalle, kasvoihinkin levinnyt mutta eipä tämä tieto muuta mitään. Sama mahtava tyyppi edelleen!

Vierailija
20/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoisilla ilmoilla suojaa vaatteilla ihosi niin ei paljon erotu kun ei vaan rusketa itteensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän