Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäkokoinen Haglöfs Tight reppu alakouluikäiselle?

Vierailija
28.07.2011 |

A4 kulmalukkokansio pitäisi mahtua.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on koulurepuksi liian pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla itsellä oli, ja petyin! Ne on oikeesti tosi litteitä reppuja, jos on alakoululaisen kirjamäärä ja kansio, on kansion kulmat ihan lytyssä. Ei sinne ees mahdu kaikki kirjat. Mulla oli koko M. Ergonomia oli hyvä, ja ulkonäkö, mutta käyttö loppui siihen kun vetoketju hajosi!!! Eli kallista ja huonoa!

Ja p.s., oon muuten luokanope, eli sillä kommentoin alakoululaisen kirjamäärää.

Vierailija
4/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergonomia on kaikkein tärkein repun valinnassa.

http://areena.yle.fi/1-2349425

Vierailija
5/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole alakouluikäisen koulureppu, koska m-kokoon mahtuisi ne kirjat (ehkä), mutta siinä on liian iso kantojärjestelmä. Pojalla on yksi fjällrävenin reppu (ei kånken) ja se on isompi kuin m-koon tight ja kantojärjestelmä paljon pienempi. 

Vierailija
6/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yläkoululaiselle ja 6-luokkalaiselle L-koon kys reppu. Ollut käytössä nyt 2v. Pahimpina päivinä yläkoululaisen repussa on 10 kirjaa+vihkot ja penaali, painaa kuin synti:/

Jostain Partioaitasta tms Tammistossa ostettiin, olivat tarjouksessa n.90€/reppu.

Vierailija
7/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2011 klo 22:09"]

A4 kulmalukkokansio pitäisi mahtua.

[/quote]

Niin että merkkireppu pitää olla vaikka sillä ei mitään tekisikään. Parempia reppuja saa cittarista puolta halvemmalla

Vierailija
8/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut alakoululaiselle sellaisia reppuja mitä ovat halunneet. Kaikkea ollut Legosta Bratziin ja Snoopysta Pumaan.

Vierailija
9/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tight M:t olleet pari vuotta meidän kahdella alakoululaisella, jotka nyt menevät kutoselle ja neloselle. Hyvin toimineet ja kestäneet.

Vierailija
10/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapset itse halunneet noita Haglöfsejä ja Kånkeneita? Vai vanhemmatko päättää mikä reppu ostetaan? Ihan siis mielenkiinnosta vaan kyselen.

Vierailija
11/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:02"]

Mä olen ostanut alakoululaiselle sellaisia reppuja mitä ovat halunneet. Kaikkea ollut Legosta Bratziin ja Snoopysta Pumaan.

[/quote]

Alakoululaiselle? Siis monta reppua samalle? En tajua sitä, että joka vuosi ostetaan joku 20 € maksava epäergonominen reppu, joka hajoaakin vielä heti. Sitten haukutaan niitä, jotka haluavat maksaa 70-90 € kunnollisesta laaturepusta, joka tyylinsäkin puolesta menee vaikka aikuisenakin vielä.

Itselläni on ysille menevä poika, joka käyttää edelleen samaa Niken reppua, jonka ostin hänelle ekaluokalla. Välillä hänellä oli joku Vansin reppu, joka hajosi melko nopeasti. Olisin ostanut hänelle ihan minkä vaan uuden repun, mutta hän ihan itse halusi käyttää samaa ekaluokalle ostettua reppua. Jos silloin olisi ostettu joku Spiderman-hirvitys, niin tuskinpa sitä enää olisi käytössä.

Vierailija
12/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pienempi oli liika pieni ajatellen jumppakamoja. Toiveissa olisi että kestäisi pari kolme vuotta.

Vierailija
13/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:llä jotenkin pätemisen tarvetta?

Vierailija
14/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin vitoselle menevälle pojalle L kokoa oleva ja miehellä on 10 vuotta vanha L kokoa oleva ja ei ole hajonnut millään, vaikka sillä on kannettu maitolitroja yms. Pojalle ostettiin vedenpitävyyden takia, ei ole kiva, jos kirjat kastuu koulumatkalla. Aikaisemmin on ollut reppu, johon tulee sellainen sadesuoja, mut se hajos varmaan parissa kuukaudessa.

Vierailija
15/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuuko tuohon L-kokoiseen hyvin esim 10 oppikirjaa+lisukkeet?

Olen tuo ergonomisesta repusta kysellyt ja poika aloittaa 4-luokan, 2.kielen eli saksan kielen myötä kirjoja voi tosiaan olla päivästä riippuen jopa tusinan verran repussa..

Vierailija
16/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se tosiaan vedenpitävä? josskain esittelytekstissä ei mainittu vedenpitävyydestä mitään?!

-8-

Vierailija
17/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvana päivänä koululaisilla on tarvetta 10 kirjalle, sillä vain äikästä ja kielistä ja ympästä on kaksi kirjaa ja jos lukujärjestys on vaikka ai, en, sa, ym, ue, ma, niin sit ehkä vois tulla se 10 kirjaa kasaan, mut harvoin nyt tuommoista lukujärjestystä osuu kohdalle. Todennäköisintä on ehkä joku 8 kirjaa per päivä. Meillä ajoittain kulkee mukana harrastuksiin liittyviä kirjoja ja eväät tai jopa kahdet. Mies arveli, että noin 20 cm kirjapino tuonne kyllä mahtuu. Uskon, että tuohon laukkuun mahtuu ne kirjat ja lisukkeet, mutta sen sijaan liikkapäivän kamat eivät tule millään mahtumaan mihinkään järkevään reppuun. Sisäliikkakengät on meidän pojalla kokoa 44 ja luistimet tietty samoin ja monot, joten liikkapäivinä on pakko ottaa mukaan sit joku lisäkassi tai pakata johonkin putkikassiin tavarat.

Meillä ei ole tuo reppu ollut vielä käytössä siis, mutta ollaan siis laskeskeltu, että siihen pitäisi kaikki mahtua. On mielestäni isompi kuin viime vuonna käytössä ollut suojahupulla oleva reppu ja sinnekin kaikki mahtui.

Meillä on tuossa repussa vielä laput kiinni ja on vedenpitävä 1500 mm asti ja tilavuus on noin 30 l.

Niin ja mies lisäsi vielä, että jos kantaa kotiin siinä 10 maitolitraa (sen verran mahtuu siis alas, 2 riviin 5 vierekkäin), sit päälle vielä muita ruokaostoksia), niin hetken kuluttua ei tunnekaan että siellä on 10 kg selässä eli ergonomia on niin hyvä.

Vierailija
18/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla oli 3-luokalla pari sellaista päivää, että kaikki lukuaineet oli samana päivänä eli englanti, matematiikka, yltti ja äidinkieli. Siitä tuli jo 7 kirjaa reppuun ja lisäksi 3 vihkoa ja musiikin kirja+huilu+penaali.

Saksan myötä kirjamäärä voi siis nousta siihen 10 joten pakko ajatella hieman enemmän nyt ergonomiaakin.

Mistä hankitte tuon reppunne ja mihin hintaan?

-8-

Vierailija
19/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin tuo reppu jo viime talvena, kun se edelllinen reppu hajos. Poika kuitenkin halus sinnikkäästi käyttää sitä edellistä vähän hajonnutta reppua viime talven (osaa ajatella ekologisesti), joten tuo on ollut tuolla kaapissa vain odottelemassa repun lopullista hajoamista tai vitoselle siirtymistä. En nyt 100% varmasti muista mistä se ostettiin, mut tuosta lapusta vois päätellä et Intersportista ja maksettiin 77e. Hintaerot oli noissa huimia, on kierretty monta liikettä et noin halvalla saatiin.

Vierailija
20/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäiks :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi