Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa yksikin hyvä Syy mennä naimisiin???

Vierailija
28.07.2011 |

ja rehellisesti :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvatumpi asema puolison kuollessa tai joutuessa esim. sairaalaan.

Vierailija
2/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perintöoikeudelliset syyt nyt ainakin.

Avoliitossa leski jää tyhjän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöjutut ja periaate. Siinäpä niitä :)

Vierailija
4/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto on lupaus siitä.

Vierailija
5/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. kokemusta on

Vierailija
6/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olla perhe.

Vierailija
7/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli ainakin mulla tärkein yksittäinen asia naimisiinmenolle.

Vierailija
8/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto on lupaus siitä.

Vierailija
9/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin, että jos tässä suhteessa aiotaan olla lopun elämää, se samalla tarkoittaa, että erittäin todennäköisesti meistä toinen kuolee ja toinen jää leskeksi. Tuolloin helpottaa asioita paljon, jos on ollut naimisissa.

Vierailija
10/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olla perhe.

Vierailija
11/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lupaus tahtoa viettää elämänsä toisen kanssa. Loistava syy juhlien järjestämiseen. Saman sukunimen saaminen.

Vierailija
12/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä sopii yhteen korkeiden avioerotilastojan kanssa?

hankalampi prosessi kuin avoliitosta.

1. Saa pitää ihkut juhlat joissa saa kerrankin leikkiä prinsessaa.

2. Kumminkin sosiaalisesti hyväksyttävämpää hankkia lapsia, ainakin joissain piireissä.

Vierailija
13/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten vaikka "vanhanoikainen", muta mun mielestäni on oikeampi perhe, jos on avioliitossa. Avoliittoperheet ovat elllaisia perheen harjoittelijoita tms.

Vierailija
14/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan jopa helpompi, koska omaisuus jaetaan puoliksi ellei ole avioehtoa.

Monet, kuten minä, pitävät oman sukunimensä naimisiin mennessään.

Vierailija
15/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten vaikka "vanhanoikainen", muta mun mielestäni on oikeampi perhe, jos on avioliitossa. Avoliittoperheet ovat elllaisia perheen harjoittelijoita tms.

Vierailija
16/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että hänelle ilmoitetaan ensimmäisenä jos joudun sairaalaan ja että hänellä on virallisesti sananvaltaa siihen revitäänkö töpseli seinästä. Ja sama toistepäin.

Vierailija
17/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö avoliitossa elävä pari, jolla on lapsia ole sitten perhe?

Myös avoliitossa elävä pari jolla ei ole lapsia, on perhe.

Ja kai mekin ollaan perhe, kun mennään naimisiin ja tullaan kuitenkin asumaan eri osoitteissa?

Vierailija
18/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina puhuu perintöasioista avioliiton puolustukseksi. Mutta sanokaahan, miten nuo perintöjutut oikeesti nyt menee? Meillä ei ymmärtääkseni mikään muutu, jos mentäis naimisiin. Ollaan nyt avopari, jolla molemmilla oma omaisuus (asunto omistetaan puoliksi). Jos mieheni kuolisi, lapsemme perisi hänet käsittäkseni kuitenkin yksin? Vaimohan perii vain silloin, kun ei ole rintaperillisiä? Vai olenko ihan väärässä? Avovaimona menetän kai vain lesken oikeuden asua yhteisessä asunnossamme? (Ja leskeneläkkeen, mutta se on toinen juttu).

Vierailija
19/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole naimisissa, kamala tilanne, jos avokkini saisi päättää töpselini irti repimisestä... :/ *pyyhkii hikeä otsaltaan* :D

Vierailija
20/29 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja karkeasti yksinkertaistaen toisen puolison kuollessa varat ja velat lasketaan yhteen, lapset perii puolet ja leski saa haltuunsa toisen puolen (josta ei mene veroa kun ei ole perintöä vaan avio-oikeuden nojalla saatu).

Kaikki aina puhuu perintöasioista avioliiton puolustukseksi. Mutta sanokaahan, miten nuo perintöjutut oikeesti nyt menee? Meillä ei ymmärtääkseni mikään muutu, jos mentäis naimisiin. Ollaan nyt avopari, jolla molemmilla oma omaisuus (asunto omistetaan puoliksi). Jos mieheni kuolisi, lapsemme perisi hänet käsittäkseni kuitenkin yksin? Vaimohan perii vain silloin, kun ei ole rintaperillisiä? Vai olenko ihan väärässä? Avovaimona menetän kai vain lesken oikeuden asua yhteisessä asunnossamme? (Ja leskeneläkkeen, mutta se on toinen juttu).