Mitä ajattelet teennäisestä ihmisestä?
Minua puistattaa teennäisyys. Teennäisyys vie pohjan oikealta ilolta. Miksi joku haluaa elää elämänsä näyttelemällä? Lähipiirissäni on tällainen esittäjä, jota joudun näkemään usein. Mieheni sisko on siis kyseessä.. aargh!
Kommentit (7)
Olen samoilla linjoilla kakkosen kanssa ja minusta tuntuu, että usein tuo teennäiseksi syyttäminen liittyy siihen, ettei kyseinen ihminen käyttäydy soveliaasti tai samalla lailla kuin muut. Jotkut ihan oikeasti pitävät esim. kulttuurista ja taiteesta, eikä se ole heille mitään snobbailua. Tai jotkut ovat aidosti empaattisia, vaikka toisten mielestä se vaikuttaa näyttelemiseltä.
Vaatii rohkeutta olla vähän erilainen kuin suurin osa ympärillä. Tämä liittyy myös luokkakysymykseen: minun duunarikaverit on aika erilaisia kuin akateemiset kaverit ja joudun aina miettimään, mistä asioista voi kenenkin kanssa puhua. Ettei vaikuta ylimieliseltä.
kun duunarikaveri harrastaa esimerkiksi korkeakulttuuria ja akateeminen kaveri tykkää kännätä joka viikonloppu. Olen kyllä huomannut, että varsinkin vanhemmalla iällä ystävät ja kaverit yhteiskuntaluokasta huolimatta jakavat aikalailla samaanlaisen elämänkatsomuksen ja myös samoja makutottumuksia esim. musiikin ja elokuvien suhteen.
Tuo oli hyvä pointti, että erilaisuus kaiketikin leimataan teennäisyydeksi.
Koskaan en ole teennäistä ihmistä tavannut, mutta olen tavannut ihmisiä, jotka syyttävät muita siitä, että nämä esittävät. Yleensä he kadehtivat näitä 'esittäviä' ihmisiä jostakin, tai eivät ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia, ja ajattelevat ja toimivat oikeasti erilaisilla tavoilla.
teennäisyys on ärsyttävää, että päällepäin esitetään, että toisesta pidetään, ja selän takana kuitenkin haukutaan. Sen kun vielä toisesta näkee, että se ajattelee minusta jotain ihan muuta, kuin mitä se antaa yrittää ymmärtää. Ei tällaisia ihmisiä kuitenkaan onneksi paljoa ole lähipiirissä, en siis kuvittele vainoharhaisesti että kaikki esittäisivät jotain muuta kuin mitä ovat.
teennäisyys on ärsyttävää, että päällepäin esitetään, että toisesta pidetään, ja selän takana kuitenkin haukutaan. Sen kun vielä toisesta näkee, että se ajattelee minusta jotain ihan muuta, kuin mitä se antaa yrittää ymmärtää. Ei tällaisia ihmisiä kuitenkaan onneksi paljoa ole lähipiirissä, en siis kuvittele vainoharhaisesti että kaikki esittäisivät jotain muuta kuin mitä ovat.
ja olen samaa mieltä, on tosi ärsyttävää, jos joku esittää ystävää, ja samalla esim juoruaa selän takana, tai sanoo kehuja, joita ei tarkoita.
Kaksinaamaisuutta, selkään puukottamista. Tällaisista ihmisistä ei kukaan pidemmän päälle tykkää.
Minua on syytetty ja syytetään teennäiseksi. Ihmiset siis kuvittelevat, että olen jotenkin erilainen kuin mitä he näkevät. Minkäs teet. Jokainen saa uskoa mitä haluaa. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.
Olen oppinut, että kuitenkaan ala toisia syytellä teennäisiksi. Se tuntuu pahalta ja epäoikeudenmukaiselta.
Omalla kohdallani ihmiset eivät jaksa uskoa, että pidän oikeasti taiteesta, jazzista, homejuustosta, viineistä, oopperasta, etanoista, ranskalaisista vanhoista elokuvista... Minun kuuluisi kai pitää oluesta, humpasta, HK:n sinisestä, Uuno Turhapuroista, Tangomarkkinoista.
Voisiko olla niin, että miehesi sisko on ihan oikeasti sellainen kuin on, eikä esitä? Mietipä sitä nyt vaikka seuraavat viisi vuotta jos olet toiseen suuntaan vatvonut asiaa saman ajan.