Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LIHAVAT ODOTTAJAT?

01.11.2005 |

Olemme mieheni kanssa yrittämässä esikoista. Yritystä takana jo hyvän aikaa. Nyt haluisin kysyä, että voiko lihavuuteni mahdollisesti vaikuttaa lapsettomuuteen? Kokemuksia kellään? entä kuinka paljon olette jo ennen raskautta painoa omanneet lihoneet raskauden aikana? Muita isoja äitejä tai odottajia kaipailen :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellistämään ruokailutottumuksiasi nyt kun yritys on päällä, sillä jokainen kilo josta pääset eroon ennen raskautusta on vain hyväksi sinulle itsellesi. Nimimerkillä kokemusta on. Olen itse reilusti ylipainoinen. Viime raskauteni aikana en saanut lisäkiloja kuin 3, koska tarkkailin tosi paljon syömisiäni enkä oikeastaan syönyt mitään makeaa/lihottavaa. En kuitenkaan laihduttanut, vaan vaihdoin ruokavalioni terveelliseen. Vauva kasvoi hyvin ja oli syntyessään normaalin kokoinen ja voin koko raskausajan hyvin.

Tämä nykyraskaus on taas mennyt vähän erilailla, sillä painoa on tullut jo 4 kg (olen viikolla 17+). Alkuraskauden pahoinvointi johti tuohon painonnousuun, joten jokainen raskaus on erilainen. Aikaisemmassa raskaudessa laihduin alussa 6 kg ja sitten paino nousi yhteensä 9 kg eli olin + 3 kg lähtöpainosta.

Raskausaikana joudut automaattisesti sokerirasitukseen ylipainon vuoksi. Se ei ole miellyttävä kokemus, mutta sen kyllä kestää ja minusta se on ihan tarpeellinen. Tietysti raskausajan diabeteksen voi saada täysin normaali painoinenkin, mutta ilmeisesti ylipainoisella on suurempi riski se saada. Itselläni sitä ei ole ollut. =)

Omasta mielestäni minun raskaudet ovat sujuneet normaalisti enkä ole tuntenut, että ylipaino olisi mitenkään vaikeuttanut oloani.

Joten yritystä vaan peliin, mutta silti kehoitan pyrkimään terveellisempään ruokavalioon!

T: Siriin

Vierailija
2/3 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:ttä kullan murua :)

Eikä mitään ongelmaa ole koskaan ollut raskautumisen suhteen. Aina kun ollaan vauvalle anettu " lupa" tulla niin oikeastaan kierrosta tai kahesta on tärpännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

kerrompa oman kokemukseni.

Esikoinen tärppäsi ekalla yrittämällä, Olin juuri tiputtanut painoa 25 kg, joten en tiedä kuinka paljon vaikutti. Raskauden aikana painoa tuli takaisin 25 kg, josta laitokselle jäi 15 kg, mutta nappasin tuon kympin takasin äippälomalla.

Kakkosta " tehtiin" kaksi vuotta. Väliin mahtui yksi kohdun ulkoinen, joten vois kait sanoa että kakkosta tehtiin vuosi. Paino noussut koko raskauden aikana 4 kg. Olen syönyt hyvin ja herkutellut, mutta aluksi noudatin raskausajan diabetes ruokavaliota (noin 25 ekaa viikkoa) ja vettä juonut koko raskauden ajan 2-3l/pvä. Näillä eväillä päästy viikoille 39+1. Toivottavasti palkinto tiedossa parin viikon sisään.

Eli tiivistettynä mielestäni lihavuus ei ollut raskuden este, mutta ehkä kuitenkin hieman hidaste. Itsekin olin juuri päättänyt aloittaa laihduttamisen ja 2-3 kg ehti tippua, ennen kuin onnellinen plussa tehtiin.

Onnea yritykseen!