Mistä lapsille yöhoitaja, toinen erityislapsi
Mistä kannattais kysellä ilta / yöhoitajaa lapsille aika-ajoin, että vanhemmat pääsis joskus jonnekkin kahdestaan?
Meillä on isovanhemmat ( miehen puolelta) mutta nyt meni aivan hermo. Toinen lapsista (terve) oli yökylässä ja ei mitään muuta tehdä kuin valiteta kun lapsi koko ajan vaatii heiltä kaikkea. Tätä siis aina joka kerta. Enää en viitsi heille lasta viedä, erityislasta eivät ota (ei ole vammainen, vaan hänellä sairaus, mutta hyvävointinen).
En jaksa enää kuunnella tota valitusta vaan haluan nyt ulkopuolisen hoitajan joka hoitaa lapseni,MOLEMMAT, rahasta. Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut vastaavanlaisesta?
Kommentit (8)
Täytyy minunkin tutustua tuohon jälkimmäiseen.
Miten on, siis hoitaako MLL:n hoitajat erityislapsia? Mulle on sanottu että ne on yleensä alaikäisiä eivätkä esim saa/voi/osaa käyttää tiettyä ensiapulaitetta. Meidänkin lapsi on normaalisti ok kuntoinen, mutta voi periaatteessa tarvita lääkitystä jonka tarve siis voi esiintyä niin nopeasti ettemme ehdi itse paikalle (ei ole silti mitään rakettitiedettä). Mutta oletan että täysi-ikäiset MLL:n hoitajat voisivat hoitaa jos niitä löytyisi paikkakunnalta ja kun heille näytetään tämä ensiapu.
Minäkin kaipaisin joskus vaikka vaan 2h kahden mieheni kanssa, jos päästäisiin edes kävelylle ulos.
Ei muuten, mutta onhan se pikkasen eri jos lapsi esim. tarvii epipeniä tai sitten esim. astmalääkettä.
Vie ilmoituksia ammattiopistojen yms. seinille. Itse olen lähihoitaja-opiskelija ja nappaan ehdottomasti intoa puhkuen kaikki hoitotyöpyynnöt haaviini! (samoin kaikki 16-20v. opiskelutoverini) Aikaisemmin työskentelin päiväkodissa (hoidin myös erityislapsia laidasta laitaan) ja nyt olen töissä kehitysvammaisten ryhmäkodissa. Samaan aikaan teen lastenhoito keikkaa mll:n kautta ja parille tuttava perheelle. Kaikki työkokemus on tätä ammattia opiskellessa vain plussaa :) Jos asuisimme samalla paikkakunnalla, tulisin heti tarvittaessa hoitamaan lapsiasi erittäin mielelläni!
Miten on, siis hoitaako MLL:n hoitajat erityislapsia?
.. kyllä hoiti autistisia lapsia. Voipi olla hoitajakohtaista.
Lapsesi sairaus ilmoitetaan hoitajalle jo ennen kuin hän ottaa keikan. eli hän voi jättää tulematta, jos ei usko selviytyvänsä. Sairaudesta riippuen keikkanne välitetään varmasti kokeneemmille hoitajille. Osa hoitajista on nuoria, mutta alaikäraja on 16. Voit varmaan myös toivoa vanhempaa, kun sinulla on erityislapsi. Itse olen 19v ja hoitanut mm. ADHD-lapsia, Down-lasta ja Tourette-lasta. Suosittelen kyllä MLL:ää, yksikään asiakkaani ei ole myntänyt pettyneensä ja noin 90% pyytää uudestaankin.
Jos sairaus on vaativampi, suosittelen palkkaamaan ja etsimään itse hoitajan, joka voisi tulla teille joka kerta. Näin ei aina tarvitse opettaa ensiapua uudestaan ja voitte lähteä luottavaisemmin mielin. Toki hyvän MLL-hoitajan osuessa kohdalle, voi hänet pyytää uudestaankin, mutta hänen ei tarvitse mitenkään sitoutua tulemaan kuin kerran.
MLL-hoitaja
Edes erityislasten hoitaminen ei ole mitään raketti tiedettä ja siinä kyllä erottaa kenen ei pitäisi olla lasten kanssa tekemisissä ollenkaan.
Todellakin olen ollut paljon erityislasten kanssa.
Olen ottanut lapsen MLL:n kautta, Väestöliiton kautta ja hoitopaikka.net:n kautta. Jälkimmäistä suosittelen. Siinä itse saa haastatella kaikki haikijat ja valita sopivan ja siinä on itse työnantaja ja voi sopia asiat suoraan hakijan kanssa. Olemme aina saaneet tosi paljon hakemuksia. Kunnon ammattilaisista teinityttöihin on ollut hakijoiden joukossa. Mutta yhtä kaikki hyviä kokemuksia pelkästään.