Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin kirkosta, koska kirkko erottelee lapset AU-lapsiksi ja aviolapsiksi.

Vierailija
28.07.2011 |

Sain lapsemme synnyttyä seurakunnalta kirjeen: "tietojemme mukaan teille on syntynyt avioliiton ulkopuolinen lapsi"...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskukselta ne tiedot srk:aan.

Vierailija
22/43 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes avoliitossa asu lasten isän kanssa. Kolmannenkin äpärän tekisin jos olisi 100% varmuus että tyttö tulee.

Kirkkoa en tule missään elämäni vaiheessa tarvitsemaan, lasten isä olisi halunnut että lapset kastetaan, mutta minä en suostunut.

Isän sukunimenkin lapset saivat vain siksi, että isän sukunimi sopi paremmin niihin nimiin, jotka olin yksin lapsilleni valinnut.

Ei ole tarvetta muuttaa yhteen lasten siittäjän kanssa, paremmin tienaa yyhoona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisi, tekisin tytön yksin itselleni.

Vierailija
24/43 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska toiset on aviolapsia ja toiset hmmm... äpäriä.

Vierailija
25/43 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallitsemassa seurakunnassa.

Vierailija
26/43 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsemme synnyttyä seurakunnalta kirjeen: "tietojemme mukaan teille on syntynyt avioliiton ulkopuolinen lapsi"...

Itse olet valintasi tehnyt, eikö se nyt miellytäkään?

Vierailija
27/43 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ystäväpiisissämme ovat hankkineet lapsia avoliitossa. Koko asia on täysin epäoleellinen ihmissuhteissa. Merkitystä sillä on vain juridisesti.

Tottakai jos liikkuu jossian fundis-uskovaisten porukkoissa, he erottelevat ihmisiä monin tavoin. Muun muassa lapsia sen perusteella ovatko lapsen vanhemmat avioliitossa vai eivät!

Tämähän kertoo yksinomaan uskovaisten halusta eriarvoistaa ihmisiä, jopa jo lapsena. :-(

Vierailija
28/43 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisi, tekisin tytön yksin itselleni.

Melekoinen mutaatiomamma saatat ollakin, ei ihme ettet ole itselles kunnon miestä saanut. =)

Vierailija
29/43 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän mieheni kanssa avoliitossa, mutta emme me ole "tehneet lasta avioliiton ulkopuolelle". Meidän elämässämme kun avioliitto ei näyttele minkäänlaista roolia, joten tuntuisi vähän oudolta määrittää perhettämme jonkun sellaisen asian kautta. Emme tosin ole myöskään kirkon jäseniä, joten emme saaneet tuollaista kirjettä. Väestörekisterissä olevat saavat vähän asiallisemman kirjeen.

Mutta kai se on ymmärrettävää, että tässäkin ketjussa joillekin se avioliitto on NIIN määrittävä tekijä, että kaikki omassa elämässäkin liittyy siihen. Kun taas muilla on avioliiton ulkopuoliset lapset, avioliiton ulkopuolinen kissa ja avioliiton ulkopuolinen taloa. ja he harrastavat aina esi-aviollista seksiä - kun taas näiden ketjun vanhoillisten seksi on vain avio-seksiä. Vahingossakaan kukaan ei harrasta ihan vaan seksiä. Nojoo. Kai nämä asiat voi hahmottaa niin monella tavalla :D

Vierailija
30/43 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kirkosta eroaminen auta, kyllä teitä seuraavallakin kerralla joku muistuttaa siitä että lapsi on avioliiton ulkopuolella syntynyt, kas jos lapselle haluaa isan sukunimen niin pitää muistaa isyys käydä tunnustamassa ennen nimen antoa...

ja siis tästähän tuossa kirkon kirjeessä vaan on kyse, ettei tule ikävää yllätystä ristiäisissä kun lapselle ei voisikaan antaa isän sukunimeä kun avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen täytyy isän käydä tunnustamassa omakseen!

JA MINÄ EN KYLLÄ KEHTAISI KÄYTTÄÄ KIRKON "PALVELUJA" JOS KERRAN OLISIN KIRKOSTA ERONNUT

itse olen menny naimisiin lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
31/43 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän mieheni kanssa avoliitossa, mutta emme me ole "tehneet lasta avioliiton ulkopuolelle". Meidän elämässämme kun avioliitto ei näyttele minkäänlaista roolia, joten tuntuisi vähän oudolta määrittää perhettämme jonkun sellaisen asian kautta. Emme tosin ole myöskään kirkon jäseniä, joten emme saaneet tuollaista kirjettä. Väestörekisterissä olevat saavat vähän asiallisemman kirjeen.

Mutta kai se on ymmärrettävää, että tässäkin ketjussa joillekin se avioliitto on NIIN määrittävä tekijä, että kaikki omassa elämässäkin liittyy siihen. Kun taas muilla on avioliiton ulkopuoliset lapset, avioliiton ulkopuolinen kissa ja avioliiton ulkopuolinen taloa. ja he harrastavat aina esi-aviollista seksiä - kun taas näiden ketjun vanhoillisten seksi on vain avio-seksiä. Vahingossakaan kukaan ei harrasta ihan vaan seksiä. Nojoo. Kai nämä asiat voi hahmottaa niin monella tavalla :D

Vierailija
32/43 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se siitä aviottomasta lapsesta loukkaannut, joten pitäisiköhän sinun tehdä omalle suhtautumisellesi jotain?

Kuinka asia olisi pitänyt ilmaista, jotta sinä et olisi loukkaantunut?

Kumpaakaan ei ole kastettu vaikka Jumalaan uskonkin. Jos kirkko ei itse ilman palautetta tajua että tuollainen Au-lapseksi leimaaminen on loukkaavaa, niin en halua sellaiseen vanhoilliseen yhteisöön kuulua.

Vierailija
33/43 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto on edelleen se järjestelmä jonka mukaan esim laki määrittelee perimisen ja aviopuoliso on ylipäätään paremmin suojattu elämän kriisitilanteissa kuin avopuoliso. Hyvät hyssykät täytyyhän teidän avoliitossakin olevien tietää mitkä ovat oikeutenne, etunne, esim miehenne kuolessa, ja myös avolittossa syntyneiden lapsienne oikeudet. Arkielämässä sillä ei ole mitään merkitystä onko avioliitossa vai ei, mutta lain mukaan avoliitto ja aviolitto eivät ole sama asia. Sitten kun jotakin menee pahasti vikaan, niin ollaan yllättyneitä. Esim jos avopuoliso päättää myydä omistamansa asunnon, niin toisella puolisolla ei ole siihen mitään sanottavaa, vaikka asunto olisi perheen koti. Ihan sama idioottimaista käyttäytymistä on myös avioliitossa olevien keskuudessa, uskotaan ikuiseen rakkauteen eikä esim tehdä avioehtoa, vaikka puolet avioliitosta päätyy eroon.

Vierailija
34/43 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. utelias

Vierailija
35/43 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, nakkasin kirjeen roskiin ja samantien täytin kirkosta eroamislomakkeen netissä. Eikä lastani kastettu.

Vierailija
36/43 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut eikös tuo tule kaikille, siis se paperi missä isyyden tunnustamisesta ym. Aika ahdistava muinaisjäänne kyllä tollanen erottelu.

Vierailija
37/43 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisöön, jossa hän on vähemmän arvokas kuin avioliitossa syntynyt lapsi.

Vierailija
38/43 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten ole isää? Ei myöskään voi periä tätä ym. Täytyy sun sitten kuitenkin kieltää isyyden tunnustaminen lastenvalvojalla joten turhaan nakkasit roskiin, ei sillä ole kirkon kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
39/43 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten isyyden voi tunnustaa ja paperit hoitaa kuntoon, kun lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella.

Jos olisi eroamisen sijasta lähettänyt kirkkoherranvirastoon palautetta siitä, että kirjeen sanamuoto loukkasi, saattaisivat seuraavat vastaavassa tilanteessa olevat saada vähän toisin muotoilun kirjeen. Nyt kirjeen laatija ei saanut mitään palautetta siitä, että sanamuotoa pitäisi muuttaa.

Vierailija
40/43 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakaan ei ole kastettu vaikka Jumalaan uskonkin. Jos kirkko ei itse ilman palautetta tajua että tuollainen Au-lapseksi leimaaminen on loukkaavaa, niin en halua sellaiseen vanhoilliseen yhteisöön kuulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi