Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko vahingossa käyneet uimassa sinileväisessä vedessä? Oireet?

Vierailija
28.07.2011 |

Kävimme uimassa lastemme 9v, 5v ja 1v kanssa.

Vasta jonkunajan kulutuua huomasin ilmoitustaululta lapun,jossa kerrottiin, että rannassa on havaittu sinilevää.

Lähdettiin kotiin ja lapset pääsivät suihkuun ehkä n. 30 min uimisesta.

Nettisivuilta löysin sitten ilmoituksen, että 3 päivää aikaisemmin rannasta oli tehty runsas levähavainto.

Nyt on kauhea syyllisyys kun vein lapset levävetee. Pikkulapsia kehotettiin olemaan uitattamatta kokonaan!

Emme itse havainneet levää ollenkaan vedessä. Nyt sitten olen ihan paniikissa mitä lapsille seuraa leväuinnista ja siitäkin, että mihin sitä uskaltaa mennä uimaan, koska tuollakin sanottiin olevan RUNSAASTI levää ja me emme itse nähneet ollenkaa, ei siis kellunut mitään levälauttoja missään.

Onko teillä lapset vahingossa uineet levävedessä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sekoitanr annassa olevan keltaisen mössön virtsaanja käytänkukkien kasteluun.Erityisesti ruusut tykkää.Vanha Kemiöläinen kikka.

Vierailija
2/6 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimpiä sinilevän aiheuttamia oireita ovat

iho-oireet (esim. huulten kirvely, ihottuma)

flunssan kaltaiset oireet (esim. nuha, päänsärky ja vatsaoireet, jotka alkavat yleensä 3-5 tunnin kuluttua altistuksesta)

Oireet kestävät useimmiten korkeintaan muutamia päiviä ja yleensä hoidoksi riittää ihon huuhtelu puhtaalla vedellä sekä tarvittaessa muihin oireisiin esim. särky-/kuumelääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oireita. Paitsi yhdellä tytöllä, jolla on herkkä (atooppinen?) iho, alkoi iho kutista.

Mä olen joskus antanut ihan tarkoituksellakin luvafn käydä vähän aikaa uimassa vaikka sinilevää on, koska käytännössä ollaan huomattu ettei niitä oireita tule kun käy tuon jälkeen suihkussa. Paitsi tää yks siis ei käy.

Vierailija
4/6 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merivedessä jossa on sinilevähippua näkyvillä. Pitää vain olla vähän tarkempi ettei vettä mene suuhun. Joitakin vuosia sitten esikoisella oli uinnin jälkeen oksettava olo päivän ajan ja pääteltiin sen johtuneen sinilevästä.

Jos sinilevää on ihan lauttana rannassa niin sitten sinne ei mennä, onhan se jo sinällään aika ällön näköistäkin.

Sinilevälautat hajoavat myös aika nopeasti joten jos johonkin aikaan päivästä rannassa on levälautta niin seuraavassa hetkessä tuuli on saattanut hajoittaa sen ja päästään sittenkin uimaan.

Joten pois turha syyllisyys :)

Vierailija
5/6 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika rauhallisia sinilevän suhteen. Itse siis ehkä olen liian vauhko.

Mutta kun kaupungin nettisivuilla sanotaan, että pikkulapset eivät saa uida ollenkaan, niin kauheat syyllisyydet kyllä otin asiasta.

-ap

Vierailija
6/6 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en myrkkyveteen lapsiani laskisi. Mutta ap:lle tapahtunut mikä tapahtunut ja teit oikein kun veit lapset heti pesulle. Jos mitään reaktiota ei ole vielä tullut niin tuskin tuleekaan. Kaverini lapsi (atoopikko) sai välittömät ihoreaktiot, iho kirveli ja kutisi kamalasti ja olo oli oksettava. Meni päivässä ohi. Muut, perheen terveihoiset lapset eivät oireilleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan