Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteiskunnan ikärasismi!

Vierailija
28.07.2011 |

Vaiettu salaisuus on, että oli 40 vuotiaita naisia ei enää kelpuuteta mihinkään. Työelämässä mahdollisuudet heikkenevät ja kaikessa muussakin toiminnassa saa helposti kuulla olevansa liian vanha. Kiva, ja ihmisen elinikä vaan pitenee. Mitä ihmettä vanhenevat naiset tekevät kaikki nämä loput uodet kuolemaa odotellessa?!

(satuin katsomaan eilen aihetta käsittelevän ohjeman ja koin ahaa elämyksen)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä haluta alle 30-vuotiaita todellakaan, mielellään noin 40-50-vuotiaita.

Vierailija
2/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen ole koskaan sopivan ikäinen. Ensin se tekee lapsia, sitten ne lapset "koko ajan sairastaa" ja sitten on liian vanha. Ei oo helppoa.

Vierailija
5/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten luin täällä ketjun, jossa 30+ nainen pohdiskeli voisiko hän seurustella "ikälopun" miehen kanssa. Mies oli 45! Pahinta mitä nainen voi olla on tietysti lihava, mutta toiseksi pahin on "vanha" ja "vanha" on jos on täyttänyt jotain 35, nelikymppinen on "mummoäiti" ... Ja tämä otanta on vain AV-palstalta :)

Kun asenteet ja henkinen ilmapiiri on tuollainen, niin ihmekös se jos nelikymppisiä naisia kaihdetaan.

42 v.

Vierailija
6/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten luin täällä ketjun, jossa 30+ nainen pohdiskeli voisiko hän seurustella "ikälopun" miehen kanssa. Mies oli 45! Pahinta mitä nainen voi olla on tietysti lihava, mutta toiseksi pahin on "vanha" ja "vanha" on jos on täyttänyt jotain 35, nelikymppinen on "mummoäiti" ... Ja tämä otanta on vain AV-palstalta :)

Kun asenteet ja henkinen ilmapiiri on tuollainen, niin ihmekös se jos nelikymppisiä naisia kaihdetaan.

42 v.

Ja nyt voi vaan todeta, että nainen on susi toiselle naiselle tässä ikäasiassakin. Naiset itse haukkuvat ja mollaavat vanhenevia naisia pahemmin kuin miehet jopa.

Kuka puolustaisi yli nelikymppisiä naisia?!

Vierailija
7/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla, jossa nuoria haukutaan, lytätätään ja mitätöidään jatkuvasti. Ja lyttääjät on itse 50-60v. Ikärasismia voi olla siis toisinkin päin.

Vierailija
8/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nainen on aina väärän ikäinen. Joko liian nuori, lapsenhankintaiässä, lapset pieniä, sitten taas itse liian vanha. Itse olen päättänyt antaa piutpaut noille ennakkoluuloille ja elää kuin niitä ei olisikaan.

Nyt yhden pienen lapsen juuri hoitovapaalta palanneena äitinä, minulle on väläytelty ylennystä. Vaikka kaiken järjen mukaan minun pitäisi olla riski työnantajalle: Lapsi voi sairastella, saattaisin hankkia toisen lapsen jne.

Sitä en tiedä miltä näyttää, kun neljäkymppiä tulee täyteen, mutten suostu siihen, että "ura" olisi siinä. Oma äitini vaihtoi vielä ammattia täysin toiseen haaveammattiinsa yli 50 vuotiaana ja nyt tekee sitä oikein onnellisena, vaikka eläkepaperitkin ovat jo tulleet.

Eli en koe, että itselläni olisi mitään hätää. Jos minua aletaan syrjimään lähivuosina, minulla on vielä vuosikymmeniä aikaa etsiä se paikka, jossa minulla on mahdollisuudet näyttää kykyni.

Vierailija
9/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ miehelläkin mäki jyrkkenee kummasti. 40+ naisella on se "etu" puolellaan, että vauvalomalle tuskin jää heti kun on nimi paperissa.

Vierailija
10/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan muut asennoituvat sinuun liian vanhana kun olet yli 40v.

Ei tietenkään kaikki mutta hyvin yleisesti on vallalla asennetta, että vanhenpi nainen ei ole enää mitään eikä minkään väärtti.

että nainen on aina väärän ikäinen. Joko liian nuori, lapsenhankintaiässä, lapset pieniä, sitten taas itse liian vanha. Itse olen päättänyt antaa piutpaut noille ennakkoluuloille ja elää kuin niitä ei olisikaan.

Nyt yhden pienen lapsen juuri hoitovapaalta palanneena äitinä, minulle on väläytelty ylennystä. Vaikka kaiken järjen mukaan minun pitäisi olla riski työnantajalle: Lapsi voi sairastella, saattaisin hankkia toisen lapsen jne.

Sitä en tiedä miltä näyttää, kun neljäkymppiä tulee täyteen, mutten suostu siihen, että "ura" olisi siinä. Oma äitini vaihtoi vielä ammattia täysin toiseen haaveammattiinsa yli 50 vuotiaana ja nyt tekee sitä oikein onnellisena, vaikka eläkepaperitkin ovat jo tulleet.

Eli en koe, että itselläni olisi mitään hätää. Jos minua aletaan syrjimään lähivuosina, minulla on vielä vuosikymmeniä aikaa etsiä se paikka, jossa minulla on mahdollisuudet näyttää kykyni.

Vierailija
11/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ miehelläkin mäki jyrkkenee kummasti. 40+ naisella on se "etu" puolellaan, että vauvalomalle tuskin jää heti kun on nimi paperissa.

Huomaahan sen siitäkin, että vanhenevan harmaantuvan miehen ulkonäkö noteerataan charmantiksi mutta saman ikäinen nainen on ikäloppu kurppa.

Vierailija
12/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin itsekin haastattelemassa. Suurin osa hakijoista oli yli 40 v naisia, jokunen mies myös, ja ikää yli 40v. Tietysti kaikilla ihan hieno ura takana.