Onko kokemuksia lastensuojelusta?
Sukulainen on tehnyt perheestämme lastensuojeluilmoituksen ja tänään sieltä soittelivat ja kutsuivat tapaamiseen. Minkähänlainen prosessi on tiedossa?
Syynä on se, että tuo sukulainen on huolissaan lastemme seksuaalisesta koskemattomuudesta.
Tapaus tuli kyllä todella yllätyksenä.
Meillä ei ole mitään salattavaa, mutta mietin, millainenkahan tuo juttu tulee olemaan ja miten selitän prosessia lapsille.
Tietääkö kukaan?
Kommentit (30)
Todella surullista!!
Ehkä nyt huostaanotto on aika kaukaa haettua meidän tapauksessa kun minua ei epäillä tms mistään ja lapset ovat keränneet kehuja opettajilta, neuvolasta yms., mutta pahimmissa kauhukuvissa vilahtaa mielessä sekin lohduton mahdollisuus. Aivan kamala!! Pitänee käydä jokaista rakasta rutistamassa! ;)
Saakohan tuon lähipiirin itse valita, ketä haastattelevat?
Mietin vain, onko järkeä jos haastattelevat esim automaattisesti isovanhempia, mutta toiset ovat todellisuudessa aika etäisiä eivätkä vois tietää vaikka insestiä perheessä olisikin?
Voiko pyytää esim että haastettelevat opettajaa, joka on ollut useammalla lapsella sama? Tai hoitajaa, neuvolan tätiä tms?
Tukistamisesta, luunapeista yms pienistä "väkivaltaisuuksistakin" voi joutua lastensuojelun tarkkailuun.
Näin kävi tuttavaperheelle.
Lasten seksuaalirikosasioissa vanhemman tulisi olla aina kiinnostunut tietämään mitä ammattilaiset ovat asiasta mieltä lapsen hyvinvoinnin edistämiseksi. Äidin pitäisi olla huolissaan jos tällainen epäilys on ja mikä sen olisi voinut aiheuttaa, jotta äiti voisi parhaalla mahdollisella tavalla auttaa lastaan, eikä miettiä miten päästä tilanteesta pois.
kannattaa varsin nopeasti ottaa hyvään ja kokemuksia omaavan asianajajan. sossu ja lastens eivät ajattele kuinka lsta autetaan vaan kuinka hänet otetaan huostaan tavalla tai toisella. aina asianajaja mukana kaissa neuvotteluissa ja saa puhua puh sossun kanssa vaan kaikki tekstitse. erittäin tärkeätä
oikeassa olet. lastensuojelu on pahimpia instanseja mitä tulee lasten hyvinvointiin. tulee 1800-luku mieleen ja allekirjoitan et nopeasti muutoksia tähän rangaistuslaitokseen joka ei yhtään ajattele lasten hyvinvointia. kyllä suomi on jäljessä tässä asiassa. mutta kyllä jonakin päivänä pommi putoaa vasta sitten tajuavat. pahempi paikka ku vankila tänä päivänä lapselle
Olisi kiinnostavaa näin monen vuoden jälkeen kuulla, miten tässä jutussa kävi, mutta tuskinpa Ap tulee kertomaan.
miksuli kirjoitti:
Lasten seksuaalirikosasioissa vanhemman tulisi olla aina kiinnostunut tietämään mitä ammattilaiset ovat asiasta mieltä lapsen hyvinvoinnin edistämiseksi. Äidin pitäisi olla huolissaan jos tällainen epäilys on ja mikä sen olisi voinut aiheuttaa, jotta äiti voisi parhaalla mahdollisella tavalla auttaa lastaan, eikä miettiä miten päästä tilanteesta pois.
Älä viitsi. Se tilanne on nimenomaan se, että miten päästä mahd nopeasti eroon lasusta, vaikka oltaisiinkin täysin syyttömiä.
Tämän päivän lasu on pers*stä, pelkkää kyttäämistä, pahansuopaa hykertelyä ja lasten sekä vanhempien henkistä ja rakenteellista väkivaltaa sossujen taholta. Lapsista viis. Tavoitteena kokemukseni mukaan on mahdollisimman nopea huostaanotto ja vanhempien leimaaminen sekopäiksi, jotta lapsia eri tarvitsisi koskaan palauttaa heille. Äkkiä hyvä ja asiaatunteva asianajaja kehiin! Vain sen avulla voi noita-akoista pelastua (sekä lapset että vanhemmat).
Kysymyksessä on todellakin 1930-lukulainen ajattelu, jossa (pedofiilien kampanjoimana) "pelastetaan lapset vanhemmiltaan". Lasu on tosiasiassa tämän päivän lapsi- eli ihmiskauppaa Suomessa. Lapsen hinta n. 80 000 e, ja sitten kun lapsi on 18-vuotias, ei hän ole minkään arvoinen ja heitetään lastenkodista tunkiolle. Tämä on miljardikauppaa, jossa yksityiset vuolevat. Lasta on tässä välissä (ennen 18 ikävuottaan) keretty käyttämään monenmoisella tavalla hyväksi ja lapsi on joutunut kohtaamaan monenlaista väkivaltaa. Turvassa lastenkodissa? Tuskinpa vaan.
Kyl nyt 13 vuotias ymmärtää kenen kanssa mennään juttelemaan ja mistä...
Jännä miten tyypeillä menee sekasin sossut ja poliisit ja koulun keskustelut kehityskeskustelujen kanssa! 🤣😂
Ja arvatenkin miehestä tuo ilmoitus on tehty. Nyt sitten pyysivät minua keskustelemaan lastensuojeluun.
Tiedän kuitenkin aivan varmaksi että mies on täysin syytön, ei todellakaan pedofiili.
Tuon asian suhteen en ole tippaakaan huolissani.
Itse asiassa kyselin joku aika sitten vanhimmalta tytöltä ihan pedofiili-lööppien vuoksi, onko kukaan koskaan kosketellut tai yrittänyt kosketella häntä, pyytänyt että saisi katsella tai käskenyt katsella itseään tms. Tyttö katsoi minua hölmistyneenä ja vastasi "Ei todellakaan! Miksi ihmeessä olisi!"
Kerroin sitten että on olemassa sairaita ihmisiä jotka tuollaista tekevät ja kerroin tyypistä joka oli koulun pihalla tarjonnut tytöille rahaa että nämä riisuisivat housunsa.
Mutta kyllä, jos ikinä kuulisin että joku lapsiini koskisi, hän lähtisi elämästämme saman tien, olipa henkilö kuinka läheinen vain! Tätä mieltä on myös mieheni ollut aina ja aiheesta olemme kauhistuneena keskustelleet julkisuuden myötä. Emmepä tosiaan arvanneet että OMA PERHE voisi joutua syyniin noin kauhean asian vuoksi!
Ainoa seikka josta oman perheen kohdalla olen huolissani, on se että joskus heikolla hetkellä olen tarttunut lasta varoitukseksi hiuksista tai kovakouraisemmin olen vienyt jäähylle/arestiin. Vastustan kaikkea väkivaltaa, mutta joskus olen lievästi sortunut siihen itsekkin. Poden syyllisyyttä! :(