mies ajattelee vain itteään!
Puhuimme äsken mieheni kanssa siitä kun olen jäämässä äitiyslomalle syksyllä. Olemme maksaneet kaikki puoliksi ja mieheni ei suostu maksamaan mitää ylimääräistä kun olen äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla vaan kaikki pitää maksaa puoliksi. Mieheni kuitenkin saa kaksi kertaa enemmän palkkaa kuin minä kun olen töissä. Sanoin sitten miehelleni että minulla ei ole varaa pitää autoa sinä aikana, kun on olen kotona. Niin mieheni sanoi että myydään vaa auto pois nii hän ostaa itselleen uuden mitä minä en saa käyttää, että voin mennä bussilla lapsien kanssa. Ja sit kun hermostuin siitä niin minä olen sekaisin päästä. Välillä mietin että mesoanko turhasta vai onko mieheni väärässä..
Kommentit (23)
neuvoteltua ennen kuin jo olit raskaana? :( Miksi halusit lapsen tuollaisen miehen kanssa?
Senhän pitäis maksaa sulle, kun hoidat sen lasta.
yhtäkkiä työttömäksi. Olisiko hän silloin valmis maksamaan kaiken puoliksi?
Meille tulossa jo kolmas lapsi syksyllä ja mies on aina maksanut paljon isommista tuloistaan lähes kaikki. En todella koe eläväni siivellä, lapset ja koko perhe-elämähän on yhteistä. Ehdottaisin avioeroa, pärjäät lapsen kanssa yksin paremmin.
Toisen lapsen kanssa meillä oli eri tilanne, kun asuimme pienemmässä asunnossa jolloin pystyin maksamaan kaikesta puolet. Mutta nyt meille on kaksi kertaa enemmän maksettavaa asunnosta. Emme jutelleet kun vasta vähän aikaa sitten näistä raha asioista.
joillakuilla. Ei kyllä käy kateeksi.
En ymmärrä, miten raha-asioistakin saadaan noin kauhea riita aikaiseksi. Meillä oli selvää, että kaikki rahat ovat yhteisiä. Se sama on pätenyt myös silloin kun olen ollut lasten kanssa kotona. pääsääntöisesti mies maksaa lainat ja yhtiövastikkeet sun muut laskut, minä huolehdin ruoka-ja vaatekuluista. Ei ole koskaan tarvinnut laskea, kumpi maksaa ja minkä verran. Tietenkin mies saa enemmän rahaa kuin minä, mutta voin käydä ihan reilusti siirtämässä miehen tililtä rahaa jos omani ovat loppu ja haluan lähteä vaikka jonkun bändin keikalle.
miten mies on ajatellut jaettavaksi lapsen kulut?
Voithan ehdottaa myös, että erotapauksessa saisit suuremman osuuden elareiden muodossa jos ei ala tajuamaan.
kaikenlaisia kusipäitä sitä isäksi kutsutaankin.
voi olla että ruokaa ja kaikkea pitäisi alkaa ostaa vähemmän. Mieheni saisi kuitenkin työttömänä enemmän rahaa kuin minä äitiyslomalla. Pakko tähän tilanteeseen on olla jokin muukin keino kuin ero. Rakastan kuitenkin miestäni, mutta hän ei vain tajua että en pysty maksamaan kaikkea. miten ihmeessä saan hänet tajuamaan sen?
ettei sulla ole varaa jäädä vanheimpainvapaalle vaan parempituloinen mies jää pakollisen 3kk:n äitiysvapaan jälkeen kotiin hoitamaan vauvaa vanhempainvapaalle ja sä menet töihin, niin voitte edelleen maksaa kulut puoliksi.
Ensinnäkin näitä samoja alotuksia on melkein kerran päivään täällä ja toisekseen, eihän noin kyrpiä miehiä oo olemassakaan!
jos noin vähän susta ja lapsista välittää.
En tajua tuollaista menoa ollenkaan. Täytyy olla hiiri eikä mies kun noin perhettään kohtelee.
Minun äidilläni oli sellainen, ja hän suostui kyselemättä maksamaan puolet asumisesta ja ruuista pienestä eläkkeestään. Miehellä oli paljon parempi palkka.
Miten mies on sitten ajatellut lasten kuljetusten järjestämisen? Että ne ovan vain vaimon lapsia. ei yhteisiä?
sanoinkon miehelleni että hän saa sitten viedä lapset lääkäriin ym. Hän varmaa kuvittelee että minä hoidan kaiken.
ettei sulla ole varaa jäädä vanheimpainvapaalle vaan parempituloinen mies jää pakollisen 3kk:n äitiysvapaan jälkeen kotiin hoitamaan vauvaa vanhempainvapaalle ja sä menet töihin, niin voitte edelleen maksaa kulut puoliksi.
Ensinnäkin näitä samoja alotuksia on melkein kerran päivään täällä ja toisekseen, eihän noin kyrpiä miehiä oo olemassakaan!
valitettavasti !!
Sun pitää esittää miehelle laskelma siitä, paljonko lastenhoitoon (ruoka, vaatteet, liikkuminen) kuluu rahaa ja vaatia mieheltä puolet näistä kustannuksista.
Lisäksi voit vaatia mieheltäsi korvausta siitä tulonmenetyksestä, jonka yhteisten lapsien hoitaminen sinulle aiheuttaa ja vaatia mieheltä puolet siitä summasta. (Tässä tapauksessa tosin miehellä on oikeus vaatia sinua palaamaan töihin heti kun mahdollista.)
Jos haluat pysyä idiootin kanssa yhdessä niin haet oikeuden määräyksen siitä että pajonko sen pitää maksaa sulle elatustukea. Sitä kun joutuu puolisolleen maksamaan jos puolisolla ei tuloja juuri ole ja toisella on. Avioliitossa on elatusvelvollisuus.
Miehesi voikin sitten maksaa sulle, koska hoidat lapsia päivisin vai miten hän ajatteli tämän asian huomioida tässä 50/50 suunnitelmassaan?
Siis kerta kaikkiaan outo sun mies!!!