Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdun limakalvon paksuus

Vierailija
27.07.2011 |

Jos jollain on omia kokemuksia kohdun limakalvon ohuudesta, voisitteko kertoa, miten saitte limakalvon normalisoitumaan? Mitä lääkettä söitte ja kuinka paljon.

Itselläni loppui kuukautiset viime joulukuussa kuin seinään. Sitä ennen olimme puoli vuotta yrittäneet lasta tuloksetta. Menin gynelle helmikuun paikkeilla, kun kuukautisia ei näkynyt. Hän mittasi kohdun limakalvon paksuudeksi 3 mm, kun kuulemma pitäisi olla noin 9 mm. Tämä siis taitaa oleellisesti vaikuttaa raskautumiseen?

Yritti ehdottaa minulle pillereitä, mutta niihin en suostunut enää. Sain lähetteen tyksiin kilpirauhas testeihin, ja siellä todettiin ensin liikatoimintaa, sitten vajaatoimintaa.

Lääkäri sanoi, ettei kuukautisten poisjääminen johdu kuulemma kilpirauhasista. Käski mennä uudelleen gynekologille.

Varasin juuri soittopyynnön kyseiseltä gynekologilta, mutta en malta odottaa että hän maanantaina soittaa minulle.

Kerrotteko siis millaisella lääkityksellä teille saatiin limakalvot kuntoon ja kuinka pian ne olivat normaalit? Kuinka pian mahdollisesti raskuduitte?

Kiitos suuresti vastauksista. :)

Toivon löytäväni teistä apua. Pää ihan sekaisin!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaihtelee, eli pitaisi mitata ovulaation aikoihin. Kierron alussa voi hyvnkin olla 3 mm

Olen itse kaynyt vuosikaudet lapsettomuushoidoissa ja aina jankattiin etta paksuus tulisi olla ainakin 8 ja mulla usein 6 pintaan alkion siirron aikaan. No, vaihdettiin klinikkaa, ulkomaille, jossa loytyi ihan muut syyt lapsettomuudelle ja sanoivat, etta mun limakalvo oli taysin normaali, eika este. Tulinkin heidan hoidossaan raskaaksi.

Sun kierto pitais varmaan ensin saada kuntoon, ennen kuin limakalvoa kannattaa mitata, koska nythan ei tiedeta, ovuloitko ja milloin yms. Oliko kyseessa lapsettomuuteen erikoistunut laakari?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä