Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tarkka Ryanair on käsimatkatavaralaukun koosta?

Vierailija
26.07.2011 |

Ollaan lähdössä Ryanairilla reissuun. Kaikille perheenjäsenille tulee käsimatkatavaralaukut. Mittailin tuossa olemassaolevia matkalaukkujamme ja yksi näyttäisi olevan pyörien verran korkeampi kuin se sallittu 55 cm ja toinen taas runtsittunakin pari senttiä yli sen sallitun 20 cm paksu. Kuinka tarkka Ryanair on näistä sallituista käsimatkatavaran kokomitoista (20 x 40 x 55)?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säkkiä lennoilla.

Vierailija
2/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan laukun siihen koriin ja jää ulkopuolelle, niin ruumaan menee. Meille kävi repun kanssa niin, että se oli liian paksu. Onneksi siellä oli mun ja miehen villatakit, jotka laitettiin hellekeliin sitten päälle. Muuten olisi mennyt ruumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsimatkatavaralaukun on mahduttava. painorajoista ainakin ollaan tosi tarkkoja.

Vierailija
4/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja häkkyröiden olemassaolonkin tiedän. Matkustetaan kuitenkin tosi paljon (muttei koskaan vielä Ryanairilla), eikä olla koskaan missään nähty kenenkään vaativan laukun sullomista siihen häkkyrään. Eli onko kokemuksia vaatiiko Ryanair tätä vai ei.

Lähden nimittäin ostamaan uuden matkalaukun (50€) mieluummin kuin maksan ruumamaksut kahteen suuntaan (80€).

ap

Vierailija
5/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

urputtavan ulkomitoista tai mittauttavan niitä, painoon kiinnittäisin huomion.

Sinänsä nuo Ryanairin mitatkin taitavat olla joku psykologinen juttu, koska ihan saman kokoiset tilat Ryanairilla on käsimatkatavaroille koneissaan kuin muillakin lentoyhtiöillä joten standardimittainen lentolaukku mahtuu ihan varmasti.

Ehkä noilla mitoilla varmistetaan se, että kun asiakkaat ottavat sen 5 cm isommat käsimatkatavarat, niin ne mahtuvat :)

Tero

Vierailija
6/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanair rahastaa sillä, että joskus saman laukun saa matkustamoon, joskus ei. Jos säännöt olisivat aina samat, ei kukaan joutuisi maksamaan sikahintaa kentällä ruumaan jätetystä lisälaukusta. Nyt moni matkustaja kokeilee onneaan ja lisämaksut tuovat rahaa kassaan. On ihan onnesta kiinni, punnitaanko laukku tai pyydetäänkö se sullomaan Rynairin omaan minikehikkoon. Suomessa kenttähenkilökunta on kokemuksen mukaan keskimääräistä niuhompaa.

Vierailija
7/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim näin kesällä, ja muutenkin loma-aikoina lennot on ihan täynnä. Se on vaan fakta, että ne hattuhyllyt on silloin myös ihan täynnä, ja jouston varaa ei ole. Jos lento on puolityhjä, niin tokihan silloin voi joustaa tietyissa rajoissa. Koneen henkilökunta laittaa tarvittaessa laukut, jotka ei mahdu koneen sisälle käsimatkatavaraksi, ruumaan, ja sinnehän ne menee sitten ilman tunnistetarraa yms. Että onnea vaan. Koneen henkilökunta on tosi tarkkaa juurikin täysillä lennoilla sesonkiaikaan noista käsimatkatavaroista, ja saavat välillä määräyksen omalta esimieheltään tulla lähtöportille itse henkilökohtaisesti tarkastamaan käsimatkatavaran koon. Jos joudutaan laittamaan portilta ruumaan liian suuren koon vuoksi (tälle ei paikallinen kenttähenkilökunta mitään voi) menee maksua 40 €, jos et pysty siinä käteisellä maksamaan niin matkasta jää joko laukku tai sinä ja laukku. Tapahtuu viikoittain.

Vierailija
8/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lensin joku aika sitten Lontoosta Dubliniin, ja sieltä joutui henkilökunta siirtämään vielä n 10 laukkua ruumaan, koska hattuhyllyille ei yksinkertaisesti enää mahtunut tavaraa. Tuosta noin vaan, itse valitsivat kenen laukut lähtee, no nehän olivat ne isoimmat, että saatiin hattuhyllyjen luukut kiinni. Nää vaan on niitä asioita, joita ei ehkä kaikki tule ajatelleeksi, kun ajatellaan vain, että kyllä minun tulee saada tämä ylisuuri laukkuni mukaan, vaikka tiedän itsekin, ettei se mene sallittuihin mittoihin.. Siellä lennolla kun sattuu olemaan muutama muukin ihminen kuin sinä ja perheesi ylisuurten laukkujenne kanssa..

Vierailija
9/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lensin joku aika sitten Lontoosta Dubliniin, ja sieltä joutui henkilökunta siirtämään vielä n 10 laukkua ruumaan, koska hattuhyllyille ei yksinkertaisesti enää mahtunut tavaraa. Tuosta noin vaan, itse valitsivat kenen laukut lähtee, no nehän olivat ne isoimmat, että saatiin hattuhyllyjen luukut kiinni. Nää vaan on niitä asioita, joita ei ehkä kaikki tule ajatelleeksi, kun ajatellaan vain, että kyllä minun tulee saada tämä ylisuuri laukkuni mukaan, vaikka tiedän itsekin, ettei se mene sallittuihin mittoihin.. Siellä lennolla kun sattuu olemaan muutama muukin ihminen kuin sinä ja perheesi ylisuurten laukkujenne kanssa..

Vierailija
10/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paino- ja kokorajoja. Itse olen aina päässyt Suomen suunnasta ilman punnituksia tai mittauksia eli Tampereelta mutta sielläkin laite on piipittänyt mun kohdalla joka ainut kerta ja naistyöntekijä käy koko kropan läpi ja kengät pitää ottaa pois...ikinä ei oo mitään selitystä löytynyt.

Käsimatkatavaralaukun osalta paluumatkan maassa on oltu tosi tarkkoja ja tosiaan sihen metallihäkkyrään pitää kassit laittaa. Viime kuussa lennettiin Edinburghista Tampereella ja jouduttiin maksaa Edinburghissa lisämaksua myös ruumaan menevästä vaikkei ylipainoa ollut paljoa.

Itse pääsee paljon helpommalla jos noudattaa niitä, koska siinä kohdin ollaan jo menossa koneeseen kun ne tunkee vielä sihen metallihäkkyrään tarkistaakseen, joten siitä on vähän vaikeempi lähteä enää kuljettamaan ruumaan meneviin, muuten myöhästyy lennolta.

Vierailija
11/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun boarding passit printataan omalta koneelta eikä ruumaan meneviä matkatavaroita ole, niin marssitaanko kentällä suoraan turvatarkastukseen ja portille? Vai pitääkö silti mennä tiskille?

Entäs paikat jos mennään suoraan portille? Boarding passeissa ei ole paikkoja vaan ainoastaan joku seq no. Onko se paikkanumero, vai mikä?

Ja matkalaukkujen suhteen taidan mennä vielä ostoksille ja ostaa yhden, kun sellainen kuitenkin tarvitaan myöhemmin syksyllä toiselle reissulle.

ap

Vierailija
12/12 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kenttäkohtainen käytäntö, jossain muualla saataa olla eri käytäntö. Ja onkin. Paikkanumeroita ei ole, seq number on vain juokseva numero, kuinka mones kyseiselle lennolle lähtöselvityksen tehnyt olet. Paikat on vapaat. Lapset ei kuitenkaan koskaan joudu istumaan yksin, mutta esim ei voida taata, että koko perhe pääsee vierekkäin, mutta aina saman perheen (tai tuttu) aikuinen istuu lapsen vieressä, sen varmistaa koneen henkilökunta jos ei muuten onnistu.