Missä teidän isäntä on juuri nyt?
Kommentit (62)
laittaa moottoripyörävarusteita päälle ja lähtee kohta kavereiden kanssa ilta- ajelulle.
Itse en jaksa vaivautua, hengaan rauhassa kotona ja neppailen/katson telkkaria.
Tarkoittamatta olla kenenkään orja:) Hauskaa kun ihmisillä on ihmeellisiä käsityksiä sanoista...
Meidän isäntä se on pelaamassa jalkapalloa.
lomalla italiassa ja mä kolmen lapsen kanssa yksin kotona viimeisilläni raskaana...
Itse en jaksa vaivautua, hengaan rauhassa kotona ja neppailen/katson telkkaria.
Tarkoitatko neppailulla mitä? Meillä täällä stadissa se on sellasta pikkuautoilla leikkiä sannassa. Aikaisemmin olivat muovsia sittemin myös metallisia:)
Ja todella hassua tuo orja ja piika puhe isäntä sanan kohdalla, että vaimoko orja tai piika... Isännällähän on emäntä, vaihtoehtoinen tapa sanoa aviopuolisoista. Toki on myös maatilanisännät ja emännät lisäksi erikseen. Ei siinä mitään, ettei tahdo käyttää tuota sanaa, vaan vain mies - vaimo sanaa.
Ei mulla ole isäntää, en ole kenenkään orja.
on isäntä ja emäntä, orjia ei sen sijaan ole, kun eihän se ole laillistakaan Suomessa.
..kalaan. Yleensä ei kalaa tule, mutta bensa palaa.... Toisaalta onhan tänään upea ilta.
jäi yöksi. auttelee sitte siellä vähän.
koska en ole kotielain eika meilla ole maatilaa. Mutta aviopuoliso lomailee vanhempieni luona kahden vanhemman lapsemme kanssa, kiitos kysymasta.
Kuulemma tunnín sisään tulossakotiin emännän luo. tai niin se ainakin väitti, epäilen kyllä ajoitusta ;)
on lentokoneessa matkalla työmatkalle.
Mies pelaa sängyssä PSP:llä, odottelee että mäkin tulisin nukkumaan...
Mä vaan tykkään noista vanhoista suomen kielen sanoista.
Juu, samoin. Lomaillaan parhaillaan Suomessa ja ihan landella, joten hyvin sopii tuo sana.
lähti lapsen ja traktorin kanssa tekemään pihatöitä. Toivottavasti kestää kauan, niin saan olla yksin :)