Kiitos mirtatsapiini!!!
Ennen lääkityksen aloittamista itkin yöt läpeensä maailman pahuutta ja raiskattuja ja kidutettuja lapsia. Nyt en enää joudu tuollaisten tunneryöppyjen valtaan. Tunnen tietenkin myötätuntoa edelleen, mutta en enää vello syvissä soissa maailman murheiden kanssa. Nytkin tuo Norjan tapaus: Olen hirveän pahoillani uhrien ja omaisten puolesta, mutta en rehellisesti uhraa hirveästi ajatuksia asialle.
Kommentit (10)
että löysit oikean lääkkeen. Minulle tuo ei käynyt lainkaan, ei sitten yhtään. Olin unessa/tokkurassa 22 tuntia puolikkaasta tabletista. Enkä pystynyt käyttämään viikkoa tai kahta, jotta tämä vaihe olisi helpottanut, kun on kuitenkin perhe hoidettavana.
Tavalliset serotoniin takaisinoton estäjät taas latistavat tunne-elämän ihan täysin. En tunne yhtään mitään, en iloa enkä surua.
Niinpä olen ilman lääkkeitä, joskus harvoin käytän ahdistuspuuskiin Xanoria. Se sopi hyvin.
Tsemppiä vielä Uuteen Elämääsi :)
että kyseinen lääke voi aiheuttaa sokerinsiedon heikentymistä ja sitä kautta kakkostyypin diabetes voi puhjeta. Mulle kävi näin. Lisäksi se itsessään lihottaa.
Olen syönyt lääkettä 3 vuotta, lihonut 10kg, joks teki anoriktesille kropalleni pelkästään hyvää. Lenkkeilen ja liikun paljon ja olen onnellinen. En lopeta tuota lääkettä ikinä!
ap
Mulle joskus noita määrättiin, muttei sopineet. Nukkumaan mentyä oli jatkuvasti sellanen olo että täytyy mennä vessaan, vaikka siis oikeesti rakko oli tyhjä. Tosta tietysti seuras ettei saanut nukuttua ja se tokkura sitten vaivas ainakin seuraavan aamupäivän.
Mulle joskus noita määrättiin, muttei sopineet. Nukkumaan mentyä oli jatkuvasti sellanen olo että täytyy mennä vessaan, vaikka siis oikeesti rakko oli tyhjä. Tosta tietysti seuras ettei saanut nukuttua ja se tokkura sitten vaivas ainakin seuraavan aamupäivän.
Mulla oli ekana käytössä cipralex + opamox. Nyt mirtatsapiini riittää, eikä bentsoja tarvitse ollenkaan.
ap
mutta älä punnitse itseäsi viikon päästä... Mulla ainakin keräsi nestettä, silmät tulivat viiruiksi, näytti ihan alkoholistilta (kasvot turposivat) ja kauhea nälkä ja väsymys. Vaihdoin Triptyliin ja 10 kg katosi kuukaudessa...
Olen käyttänyt sitä vuosikausia. Ja sellainen asiavirhe täytyy korjata, että lääke itsessään ei lihota. Olen lääkkeet käytön aikana onnistunut laihtumaankin. Ei vaikuta ruokahaluun enää millään tavalla. Tuo ruokahalun lisääntyminen on sivuvaikutus joka menee ajan kanssa ohi. Ja kuten ap sanoi tärkeintä on että pää on kunnossa. Jos on pahasti masentunut niin ei sitä kroppaa/ulkonäköäkään jaksa hoitaa kuitenkaan. Lihominen voi johtua myös itse masennuksesta.
Itse oon nyt käyttänyt Mirtatsapiiniä 2kk pienen annoksen iltaisin, ja ensimmäistä kertaa vuosiin nukun kunnolla. Ihanaa! Painoa on tullut 3kg, mutta ihan sama, koska olo on niin paljon parempi.
Olen käyttänyt sitä vuosikausia. Ja sellainen asiavirhe täytyy korjata, että lääke itsessään ei lihota. Olen lääkkeet käytön aikana onnistunut laihtumaankin. Ei vaikuta ruokahaluun enää millään tavalla. Tuo ruokahalun lisääntyminen on sivuvaikutus joka menee ajan kanssa ohi. Ja kuten ap sanoi tärkeintä on että pää on kunnossa. Jos on pahasti masentunut niin ei sitä kroppaa/ulkonäköäkään jaksa hoitaa kuitenkaan. Lihominen voi johtua myös itse masennuksesta.
Masennuslääkkeiden lihottavasta vaikutuksesta on julkaistu tutkimuskin. Valtaosa Mirtazapiinin käyttäjistä lihoo, se on fakta. Vai miten voi selittää sen, että laitoshoidossa oleva vanhus, joka syö aivan samaa ruokaa kuin ennenkin, lihoo Mirtazapiinin aloitettuaan heti kättelyssä yli 15 kg (tämä siis äitini työpaikalla).
Lihominen voi johtua masennuksesta, mutta itse laihduin. Lihominen alkoi, kun aloitin Mirtazapiinin käytön. Laihtuminen taas alkoi, kun lopetin.
Mua kyllä kys. lääke auttoi, koska kärsin erittäin vaikeasta unettomuudesta. Söin sitä vuoden ja lopetin sivuvaikutusten takia (lihominen ja nivelkivut).
Mua ärsyttää se, että tämänkin lääkkeen sivuvaikutuksia vähätellään, koska jollekin se lihominen voi olla oikeasti vaarallista. Näin esimerkiksi erään lähisukulaiseni kohdalla, jolle jo 2 lääkäriä olisi halunnut määrätä Mirtazapinia, vaikka hän on ylipainoinen ja sairastaaa kakkostyypin diabetesta.
Näin mulle sanoi psykiatri joka sen minulle määräsi. Todella asiantunteva lääkäri joka on yli 10 vuotta ollut alalla. Lääke lisää ruokahalua ja sen takia jotkut lihovat jos eivät pysty tätä sivuvaikutusta hallitsemaan. Mä olen laihtunut lääkityksen aikana kun vaan lopetin turhan syömisen. Ei siinä pillerissä ole mitään kaloreita. Kalorit tulee ruuasta. Ihan tavallisella kotiruualla tai laitosruualla voi liikkumaton vanhus lihoa eikä välttämättä sitä itse edes huomaa. Joka tapauksessa minä ainakin olisi mielummin lihava ja henkisesti terve työssäkäyvä ihminen kuin laiha ja masentunut, jolla oireet häiritsee joka päiväistä elämää. Jos siis noista kahdesta vaihtoehdosta olisi pakko valita.
että kyseinen lääke voi aiheuttaa sokerinsiedon heikentymistä ja sitä kautta kakkostyypin diabetes voi puhjeta. Mulle kävi näin. Lisäksi se itsessään lihottaa.