Mies. Kuinka vietävissä olet / olisit,
kun nainen sanoo ehkäisevänsä vaginaan laitettavilla ehkäisypuikoilla/vaahdolla ja haluaa, että panet paljaalla vaan ja spermat sisään? Pystytkö luottamaan ehkäisyvaahdon voimaan (missä suositus, että kumia käytetään ehdottomasti lisäksi, ei mikään varma menetelmä)vai onko aivan sama vaikka nainen tulisi raskaaksi, kun kerran paljaalla haluaa paneskella? Eli miten valveutunut olet ehkäisyn varmuudesta vai onko sillä juurikaan väliä, kun jotain edes yrittää käyttää? Oletetaan, että seurustelisitte.
Entä yhden yön panona?
Naisetkin voivat vastata, jos on jotain kokemusta heikosta ehkäisystä ja miesten asenteesta / haluista..
Joskus tällaista pohtinut N35v. :)
Kommentit (11)
edellisen kanssa. Yhden yön juttuun en ilman kumia ryhdy tai sitten täytyisi olla niin kännissä, ettei tajuaisi mistään mitään, mutta silloin tuskin edes stondaisi :D Tutumman tapauksen kohdalla - mikä jottei - mutta pitäisi tuntea aika hyvin. Eihän sitä tietä, millaisissa hetteiköissä kukakin on värkkiään liottanut ja mitä sieltä on tarttunut. M35
tarkoittaa minun mittapuullani useamman kuukauden yhdessäoloa. Siis seurustellessa tietenkin paljaalla. Jos tapaus epäilyttää kovasti niin käydään _yhdessä_ HIV-testissä ensin. M35
Tautien pelossa siis kumi. Jep. Hyvä hyvä.
Mutta eikö se raskauden mahdollisuus yhtään mielessä pyörisi? Vai olisiko se jo hieman kiihottavaakin, kun mahdollisuus panna rakkaansa raskaaksi olisi likimain sama kuin rei'itetty kondomi?
Oletteko muuten painaneet tällaisen kemiallisen ehkäisyn kyllästämää ..hmm.. pillua? Kuulemma aika kuumalta tuntuu. Minen näistä mtn tiedä. ;) Mutta pikkulinnut ovat laulaneet.
ilman kumia, jos en olisi varma siitä, ettei mitään tauteja tartu.
;)
Jäin myös pohtimaan, että yleensäkin kun lapsia on alettu puuhaamaan, onko seksi ollut erityisen mahtavaa / jännittävämpää teillä, joilla siis tietoisesti on lapsia tehty ja yritetty.
M35, olen ymmärtänyt, että sullon lapsia, mutta entäs M26? Onko kokemusta?
N35v.
Tautien pelossa siis kumi. Jep. Hyvä hyvä.
Mutta eikö se raskauden mahdollisuus yhtään mielessä pyörisi? Vai olisiko se jo hieman kiihottavaakin, kun mahdollisuus panna rakkaansa raskaaksi olisi likimain sama kuin rei'itetty kondomi?
Oletteko muuten painaneet tällaisen kemiallisen ehkäisyn kyllästämää ..hmm.. pillua? Kuulemma aika kuumalta tuntuu. Minen näistä mtn tiedä. ;) Mutta pikkulinnut ovat laulaneet.
Joskus kun suhteessa oli sellainen vaihe, ettei ihan varmoja oltu jatketaanko ehkäisyn kanssa vai annetaanko vauvan tulla, niin kokeilin tuotakin vaihtoehtoa, tosin miehen ehdotuksesta. Eli se oli siis kortsun tilalla. Tajusin tietysti että mies on pannut pelkän ehkäisyvaahdon turvin aiemmissa suhteissaan, kun tuollaisesta edes tiesi. Mulle ei olisi tullut mieleenkään muuta kuin pillerit tai korstu. Oikeastaan pakko sanoa, vaikka miehen puolesta hävettääkin, että olen aika varma että mies olisi voinut jotain ei-sairaan näköistä yhden yön juttuakin panna ilman kortsua sen spermantappovaahdon kanssa.
Joskus kun suhteessa oli sellainen vaihe, ettei ihan varmoja oltu jatketaanko ehkäisyn kanssa vai annetaanko vauvan tulla, niin kokeilin tuotakin vaihtoehtoa, tosin miehen ehdotuksesta. Eli se oli siis kortsun tilalla. Tajusin tietysti että mies on pannut pelkän ehkäisyvaahdon turvin aiemmissa suhteissaan, kun tuollaisesta edes tiesi. Mulle ei olisi tullut mieleenkään muuta kuin pillerit tai korstu. Oikeastaan pakko sanoa, vaikka miehen puolesta hävettääkin, että olen aika varma että mies olisi voinut jotain ei-sairaan näköistä yhden yön juttuakin panna ilman kortsua sen spermantappovaahdon kanssa.
Tiedätkö, että minä olen myös muutamaan mieheen törmännyt, jotka vaahdon lumoissa ovat panneet menemään. Mutta koska spermantappovaahto ei ole niin kovin yleistä, ajattelin kysyä täälläkin ajatuksia tästä. Kiitos sulle.
:D
On niin ylettömän jalo ajatus, että kumillahan sitä yhden yön hoitoa hoidellaan, mutta jos tällainen nainen kohdalle sattuisi veisiköhän kalu miestä? Vai ajattelisiko sitä lapsellisesti, että no ei kai se tuu raskaaksi kun vaahtoa käyttää ja ei kai sillä varmaan tautejakaan? Missä vaiheessa tällainen nainen oikeasti voisi saada hälytyskellot soimaan vai saisiko ikinä?
Ja yleensäkin, millainen on se tilanne, että antaa ilman kortsua?
N35v. :)
Tiedätkö, että minä olen myös muutamaan mieheen törmännyt, jotka vaahdon lumoissa ovat panneet menemään. :)
Ja täsmennän, että eivät siis ole minun kanssani paneskelleet vaahtojen kanssa vaan ovat kertoneet asiasta minulle, että semmosta käytettiin ja hyvää teki.. :)
N35v.
Muutama vuosi sitten olin aika vastuuton satunnaisen partnerini kanssa, jolla oli myös muita partnereita eikä meillä ollut mitään ehkäisyä. Kumpikin tiesi asian.
Yhden yön tuttujen kanssa on ollu kondomi aina, välillä ihan miehenkin vaatimuksesta.
Nykyään pidän huolta, että kondomia käytetään aina. Olen myös harkinnut vakisuhteeseen kierukkaa tai muuta "huomamatonta" ehkäisykeinoa.
ei ole lapsia, joten suoraan sanottuna se raskauspelko on nykyään pienempi kuin tautipelko M35
Seurustelukumppaniin luottaisin, tosin jos paljastuisi että nainen huijasi ja hankkiutui tahallaan raskaaksi, niin lemppaisin samantien.
Yhden yön juttuihin en ilman kortonkia koske, piste. Mieluummin vetelen vaikka käteen, onhan se sanomattakin selvää että jos nainen rupee satunnaispanolta vaatimaan paljaalla vetelemistä niin kusetushan siinä on taustalla.
M26