Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kokoisia teidän 1-vuotiaat?

Vierailija
01.11.2005 |

Entä mitä ne osaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoja tulee kymmenkunta kappaletta (muutkin saa niistä selvää kun me vanhemmat) kiipeää lähes minne vain ja alaskin osaa tulla...

siinä taisi olla nuo hienoimmat taidot... ja pari päivää sitten juhlittiin 1v synttäreitä

Vierailija
2/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa kävellä tukea pitkin, taputtaa, juo nokkamukista ja syö sormin itse(ei lusikalla). Osaa myöskin pissiä ja kakata pottaan jo sujuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailee ja pussaa kavereitaan ja läheisiään spontaanisti, kävelee tukea pitkin, seisoo tuetta, kiipeilee mopon selkään ja alas, ajelee suvereenisti mopollaan, juo itse nokkamukista ja syö sormin. Näprää teipit irti laatikoiden reunoista (mikään ei pidättele ;) ja tekee sormillaan muitakin pikkunäppäriä asioita. Siispä vanhempansa ovat täysin hurmaantuneita. ;)

Vierailija
4/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui miten pikkuisia lapsia tosiaan.

Meillä kunnon jätkä: 11,5kk, 86cm ja 13kg. Eikä tietty lihava vaan jäntevä ja vanttera poika.

Kävelee tukia pitkin ja muutaman askeleen ilman tukea sekä höpöttää niin maan pirusti sanoja jo. " Äiti anna" on uusin juttu -hokee sitä kun haluaa jotain.

Vierailija
5/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeily on in!

Vierailija
6/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelee sujuvasti, sanoo äiti, muttei muuta, komentaa " öööö!" , puhuu osoittelemalla esineitä, osaa taputtaa, kurkistaa jalkojensa välistä ja kävellä " karhukävelyä" , syödä itse sormin ja juoda itse nokkapullosta, juoda mukista (avustettuna)

Vierailija
7/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelee muutamia askeleita tuetta, kiipeilee pöydälle, syö sormin ja vähän lusikalla, laittaa erimallisia palikoita oikeisiin koloihin, pissaa pottaan, juo autettuna tavallisesta mukista, ei vielä selviä sanoja, mutta viittoilee ja ääntelee äidin ymmärrettävästi, kääntelee kirjojen ja lehtien sivuja, kävelee " karhukävelyä" ... johan siinä olikin, poika on erittäin innostumaan kaikesta sorminäpräilystä

Vierailija
8/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli kaivaa neuvolakortti, kun kyllä minustakin teillä on pieniä lapsia!

Vierailija
9/9 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minustakin aika pieni. Mutta niin suloinen ja täydellinen. =) Ei kylläkään näytä laihalta kun on niin leveät hartiat ja rintakehä. Ja muutenkin luullaan jatkuvasti ikäistään vanhemmaksi kun on aina ollut niin ilmeikäs ja sosiaalinen. Nyt vähän yli 1-vuotiaana kävelee (=juoksee), kiipeilee ja puhuu hyvin ikäisekseen, aktiivinen sanavarasto kattaa kymmenkunta sanaa, passiivinen (=tunnistaa, osoittaa pyydettäessä muttei osaa sanoa) kymmeniä lisää, ymmärtää puhetta erittäin hyvin. Käyttää myös paria kahden sanan lausetta. Syö itse lusikalla, opettelee pukemaan. Potta vielä täysin vieras käsite.