Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö mielestäsi kännykkä ole jatkuvasti taskussa tms.

Vierailija
25.07.2011 |

Olemme kesälomat aina kotona, joten loma tuntuu aikalailla arjelta lomallakin. Jotta pääsisi edes vähän irti arjesta, olen laittanut kännykkäni äänettömälle, jotta ei tarvitsisi vastailla joka päivä puhelinmyyjille monta kertaa ja muutenkin voisi vaikka hetken lukea kirjaa ihan rauhassa jos sellainen hetki jostain ilmenee.

Ystävät, kaverit ja sukulaiset ovat tästä ihan raivona, kun en vastaa puhelimeen. Kuitenkin katson kännykkäni joka päivä vähintään kerran tai kaksi, ja soitan kyllä takaisin jos huomaan jonkun soittaneen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän kyl aina puhelimen päällä, yölläkin. Jossain tilaisuuksissa korkeintaan laitan äänettömälle. Mulla on niin vähän tuttuja ja ystäviä,että niiden soitot tai viestit ei häiriöksi ole. Saattaa mennä pari päivääkin ilman ett kukaan soittaa. Veljelläni on aina melkein puhelin äänettömällä, ja se joskus raivostuttaa, kun yritän häntä jossain tärkeässä asiassa tavoittaa. Kai se on jokaisen itse päätettävissä miten toimii puhelimen kanssa...

Vierailija
2/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikkien pitäisi olla tavoitettavissa kellon ympäri, vaikka itse vielä muistan selvästi ajan, jolloin kännyköitä ei vielä ollut. Puhelimeen vastasi joku, jos oli kotona, eikä ollut vastaajaakaan, että osaisi soittaa takaisin.

Jos olen lomalla/nukun/ei huvita puhua kenekään kanssa, niin laitan puhelimen äänettömälle tai (herranjumala!) kiinni.

Vierailija
4/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos katsoisit useammin.

Minulla on puhelin aina päällä, vastaan tuttaville, puhelinmyyjien soittaessa en nouse edes puhelinta hakemaan. Eikö puhelimeesi pysty tekemään asetuksia, että vain tietyt puhelut tulevat läpi ja muut menevät vastaajaan?

Ystävät, kaverit ja sukulaiset ovat tästä ihan raivona, kun en vastaa puhelimeen. Kuitenkin katson kännykkäni joka päivä vähintään kerran tai kaksi, ja soitan kyllä takaisin jos huomaan jonkun soittaneen.

Vierailija
5/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää tietämätön siitä, missä puhelimeni on. Mies on yleensä helpommin tavoitettavissa, joten jos on jotain polttavaa asiaa, voi soittaa hänelle - lähimmillä on kyllä hänen numeronsa. Naapuri (jonka kanssa olen enemmän tekemisissä) tulee käymään, jos ei puhelimella saa kiinni.

Vierailija
6/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta pari päivässä on aika vähän, jos on tärkeätä asiaa

Onko siihen jokin velvoite, että pitäisi katsoa edes kerran päivässä tai viikossa kännykkäänsä?

Vierailija
7/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kuvittelevat, että ihan jokaisella on keskellä heinäkuutakin kännykkä joka sekunti käden ojennuksen päässä.

Joku myyjä soitti mulle kolmenakin päivänä peräkkäin, enkä yhtään kertaa ehtinyt vastaamaan, vaikka kuinka rivakasti yritin mennä puhelimen luo. Mikä ihmeen myyntitaktiikka se on, että puhlimen ei anneta soida kuin kolme kertaa, ettei kukaan vain ehdi vastaamaan siihen!

Vierailija
8/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen myyntitaktiikka se on, että puhlimen ei anneta soida kuin kolme kertaa, ettei kukaan vain ehdi vastaamaan siihen!

soitto tapahtuu automaattisesti, kone valkkaa numeron, soittaa, odottaa, lopettaa, kone valkkaa uuden numeron, soittaa, odottaa, lopettaa, jne.

Ilmeisen hyväksi se taktiikka on kai havaittu.

Vierailija
9/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran kavereiden soitot eivät häiritse, niin miksei katso useammin. Ap valitti lähinnä puhelinmyyjiä. Tai sanoo kavereilleen, että nyt lomaillaan ja meidät saa kiinni loman jälkeen, tärkeissä asioissa laittakaa postikortti.

Kerta pari päivässä on aika vähän, jos on tärkeätä asiaa

Onko siihen jokin velvoite, että pitäisi katsoa edes kerran päivässä tai viikossa kännykkäänsä?

Vierailija
10/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran kavereiden soitot eivät häiritse, niin miksei katso useammin. Ap valitti lähinnä puhelinmyyjiä.

puhelinmyyjistä auttaa Robinson. Sen jälkeen kun puhelinmyyjistä on päästy eroon voi päättää miten haluaa olla tuttujen ja sukulaisten tavoitettavissa.

Itselläni on puhelin välillä päiviäkin kiinni jos olen vapaalla. Kenelläkään ei ole yks kaks yllättäen niin tärkeää asiaa että siihen kukaan kuolisi. Jos on, ne soittaa hätänumeroon.

Vierailija
11/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yritetään tavoitella omaisia.. tai tuttavalla on niitä ikäviä uutisia. Niiden takia pidän puhelinta aina päällä.

jos kerran kavereiden soitot eivät häiritse, niin miksei katso useammin. Ap valitti lähinnä puhelinmyyjiä.

puhelinmyyjistä auttaa Robinson. Sen jälkeen kun puhelinmyyjistä on päästy eroon voi päättää miten haluaa olla tuttujen ja sukulaisten tavoitettavissa.

Itselläni on puhelin välillä päiviäkin kiinni jos olen vapaalla. Kenelläkään ei ole yks kaks yllättäen niin tärkeää asiaa että siihen kukaan kuolisi. Jos on, ne soittaa hätänumeroon.

Vierailija
12/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yritetään tavoitella omaisia.. tai tuttavalla on niitä ikäviä uutisia. Niiden takia pidän puhelinta aina päällä.

nekään siihen kuole etten vastaa.

Vierailija
13/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ainakin haluan tiedon heti, jos lähiomaiselleni on sattunut jotain ikävää. Pari kertaa olen tämmöisen puhelun saanut. Mutta toki kukin tavallaan.

nekään siihen kuole etten vastaa.

Vierailija
14/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ainakin haluan tiedon heti, jos lähiomaiselleni on sattunut jotain ikävää. Pari kertaa olen tämmöisen puhelun saanut. Mutta toki kukin tavallaan.

Jokaisella on oikeus päättää siitä miten paljon haluaa puhelimen antaa itseään orjuuttaa, tai kuinka paljon haluaa huolehtia ja pelätä pahinta.

Vierailija
15/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan ottaa puheluita vastaan. Äänettömällä aina kun nukun, kiinni ei koskaan. En kanna puhelinta mukana pihalla, aina en kaupassakaan.

Vilkaisen puhelinta useamman kerran päivässä, vaikka se olisikin äänetön. Näen jos joku on yrittänyt soittaa useamman kerran= tärkeätä asiaa.

Vierailija
16/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lankapuhelinaikaa. Haaveilen että pääsisin eläkkeelle ja upottaisin kännykän syvälle mereen. Niin paljon stressiä se on työelämäänkin tuonut.

Vierailija
17/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli alkuun myös sama ongelma, eli olin opettanut ihmiset siihen, että olen aina luurin päässä. Sitten aloin kyllästymään touhuun ja vastaamiset ja kiinnisaamiset vähenivät. Tulihan siitä tietenkin mutinaa ja itqparqraivari-valituksia. Lopulta kuitenkin kaverit ja sukulaiset oppi, etten aina vastaa siihen luuriin. Jos joku soittaa useemman kerran päivän aikana, niin soitan takaisin, koska oletan asian olevan tärkeää. Turhaa lässynläätä en jaksa puhelimessa kuunnella, sitä varten voin mennä toisten luokse/ muut voivat tulla minun luokseni kahvikupposen ääreen puhumaan tyhjää. Puhelinmyyjät ei ole koskaan kiusanneet, koska numero on salainen.

Vierailija
18/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan lankapuhelinaikaa.

Niin mäkin.

Vierailija
19/20 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lankapuhelinaikaa. Haaveilen että pääsisin eläkkeelle ja upottaisin kännykän syvälle mereen. Niin paljon stressiä se on työelämäänkin tuonut.

ei estä palaamasta lankapuhelinaikaan. Luksusta laittaa kännykät kiinni tai äänettömiksi jos lankapuhelimen numero on vain harvoilla.

Langan korvaa helposti voipilla, toki ylimääräinen kännykkäliittymä ja puhelin ajaa saman asian.

Vierailija
20/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on aina missälie, kassin pohjalla tai jonkun takin taskussa. Jos satun kuulemaan kun se soi en yleensä jaksa nousta vastaamaan. Puhelin keskeyttää aina jotain ja ihmisillä on nykyään ärsyttävä tapa soitella jatkuvasti ja puhua ihan diipadaapaa.

Haluan että minulle soitetaan vain jos on oikeasti jotain asiaa. Ja puhelu pidetään lyhyenä. En juurikaan itsekään soita kenellekään jos minulle ei oikeasti ole asiaa. Miksi pitäisi? Haluan keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, olipa se ihminen tai vaikka kirja.

Kaikki puhelinmyyjät olen estänyt suoramarkkinointikiellolla.