kiusaaminen
Eli minulla näin. Jouduin työpaikkakiusaamisen takia sairaslomalle ja olin kauan poissa työelämästä. Kun palasin kerroin ongelmistani. Sitten vähän aikaa kaikki ok ja kerroin esimiehelle että kaikki kunnossa kun kyseli masennuksen jälkeen vointia. Olin edelleen masentunut mutta sanoin että ihan normaalia vaihtelua että välillä huonoja päiviä ja välillä hyviä jne. Noh. Sen jälkeen alkoikin kiusaaminen minua alempitasoiselta kun vaihdoin työpistettä väliaikaisesti. Vittuilua ruokatauolla suoraan minulle. Tai piilovittuilua ja yksinjättämistä. Myös ystäväkseni tekeytynyt luottamusmies samassa porukassa. En oikein tiedä mitä tehdä. Meillä uusi pomo, jolla voi olla sormensa pelissä. Minut palkkasi vanha pomo töihin. Tuntuu että kaikki asiani mitä olen vahingossa kertonut on juoruiltu eteenpäin. Eli tekeydytään ystäväksi ja sitten juorutaan eteenpäin. Luottamus mennyt täysin. =( Miten edes saa takaisin. Kun tulin taloon niin n. vuoden päästä ennen sairaslomaa sanottiin että vaikea tulla yksin kun ei tiedä klikkejä. Minut halutaan vaan savustaa eläkkeelle.
Kommentit (10)
kutsumaan Työsuojelupiiristä tarkastajan tarkastamaan teidän työpaikan työilmapiiri ja se mistä johtuu sinun kertoma tilanne teidän työpaikalla. Jos hän hei kutsu niin ole itse suoraan yhteydessä sinne. Asiat täytyy selittää perinpohjin ennenkuin sairastut vakavammin.
ettei työpaikka ole ystävien etsimistä varten eikä töissä pidä ylläpitää mitään ystävyyssuhteita.Ota jokainen työpäivä asiallisesti,huomenen toivotus ja työasioista keskustelua jos syytä on ja työpäivän päätyttyä poistut.
ettei työpaikka ole ystävien etsimistä varten eikä töissä pidä ylläpitää mitään ystävyyssuhteita.Ota jokainen työpäivä asiallisesti,huomenen toivotus ja työasioista keskustelua jos syytä on ja työpäivän päätyttyä poistut.
Ja tätä monet noudattavat? Siis ettei ystävyyssuhteita solmita?
kerro vain työterveyshuoltoon
ps jaksuja
pystytkö tekemään mitään sisäistä siirtoa toiseen toimipisteeseen, yksikköön tmv? Tai jos se vanha pomo on vielä maisemissa, niin kysymään häneltä, että voisiko suositella sinua jonnekin muualle? Vaikka vähän erilaisiin tehtäviinkin.
Ja niin, varmaan tässä jouduitkin jo oppimaan, että asioitaan ei juurikaan kannata kertoa eteenpäin töissä, ellei vahvaa luottamusta ole.
en tiedä miten se voisi onnistua? Jos kuitenkin samat ihmiset pyörii sielläkin? Nyt tarvisin kuitenkin apuja koska itse hankalaa tietää kaikkea. Niin ja tekeehän ihmiset virheitä mutta niistä oppii. Kukaan ei ole kuollut kuitenkaan
ap
olen 28 vuotisen työurani aikana tavannut 2 naista, jotka ovat väittäneet heitä kiusattavan. Kumpikin sanoi palaverissa minulle tyyliin, että miksi minä en voi olla kaveri tai ystävä tai olen ollut kiva, mutta en sitten kun on kyse työjutuista.
Asiaa on selvitetty perinpohjin ja aina näissä on ollut kyse siitä, että työntekijä on sekoittanut työpaikan ystävätapaamiseen. Ei ymmärrä, että työasioista ollaan eri mieltä ja kuvittelee, että kun ollaan kavereita niin ollaan kaikesta samaa mieltä ja katsotaan heidän virheet sormien läpi. Jokaista huomenen äänensävyä kytätään ja odotetaan, että oltais vapaa-aikana tekemisissä yms.
Näillä kahdella on ollut ongelmia joka työpisteessä, missä ovat olleet juuri siksi, etteivät ole erottaneet, että työpaikka on työpaikka. Ei mikään ystävien kokoontumisajo, missä kokoonnutaan me kaverit joka päivä kahdeksaksi tunniksi juttelemaan ja pitämään hauskaa.
Ja tätä monet noudattavat? Siis ettei ystävyyssuhteita solmita?
mitä pitäisi tehdä.