Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aikuisiän maitoallergia?

Vierailija
24.07.2011 |

kesälomalla olen kahvin juonut maidolla, kurkkua kutittanut koko kesäloman. 13 vuotiaana todettiin joku häikkä maidonjuonnin jälkeen eli lopetin sen käytön. Ei siis laktoosi-intoleranssia.

Juustoja ja jugurtteja tms olen käyttänyt jonkun verran ilman kutinaoireita.

Äsken tein moussea kermasta ja hups kun turposi nielu, äkkiä histamiinia ja se helpotti. Huomiseksi tilattu työterveyslääkäri mutta mietin onko täällä ketään samoilla oireilla? Vatsa ollut jonkin verran kuralla myös...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on tässä helpottanut vuosien myötä. Musta tuntuu siltä, että pitkään kypsytettyjä juustoja pystyn pienen määrän syömään ilman kummoisia oireita. Mutta maitoa, kermaa tia jäätelöä taas en. Mulla oireina päänsärkyä, ruokatorven turpoamista, pumpun sekoamista eli rytmin epäsäännöllisyys, ihottumaa ja vatsavaivoja.

Ei oo kyllä prick-testejä tai verikokeista katsottu nyt muutamaan vuoteen, mutta oman kokemuksen mukaan oireet on erilaiset riippuen siitä minkäsorttista se maito on.

Vierailija
2/4 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä maitoa ja sitten palautat juustot käyttöön. Jos ei oireita niin hiljakseen muitakin käsiteltyjä maitotuotteita. Vasta viimeisenä tavallisen maidon.

Jos kyseessä lievä maitoallergia niin voit ehkä käyttää juustoja, jugurtteja ym. ilman ongelmia mutta et maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla sulla maitoallergia, jos voit syödä yhtään juustoa tai jugurttia.

t. 45-vuotias maitoallergikko, jolla ollut vaiva yli 20 vuotta

Vierailija
4/4 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa sekaisin, mutta en ole käyttänyt "raakaa" maitoa 28 vuoteen... eli 2 vko ottanut maitoa kahviin (mökilä murukahvia ja se on pahaa) ja nyt kermavaahdolla tehtyä moussea.

Mitään muuta yhtenäisyyttä ei ole viimeisen ajan ruokavaliossa--> oireiden tulossa.

Jotain maitoon liittyvää siis tas pukkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi