6 viikkoa laihdutusta takana, 7kg lähtenyt.
15 kiloa on vielä ylipainoa, haluaisin siitä vielä muutaman kilon terveemmälle puolelle.
Aloituspaino 92, nyt 85, tavoitepaino 65. Pituutta 168cm.
Olen syönyt 5x päivässä ja urheillut. Elämänmuutos siis käynnissä, ei dieetti.
Kommentit (17)
Itsellä BED syömishäiriö ja keskityn nyt laihduttaisen sijaan ihan van tuohon 5x päivässä syömiseen. Tänään olen syönyt:
1 taikaruisleipä pala,päällä minilatta,juustoa pari siivua
lounaaksi 1 tortilla
välipalaksi normi mustikka jugurttia 2dl ja karjalanpiirakka,samat päälliset kun aamun leivässä.
päivälliseksi 2 perunaa ja jauhelihakastike+raeujuuso,lasi rasvatonta maitoa
illalla vielä jotain välipalan tyyppistä.
liikun 2-3 kertaa viikossa kuntokeskuksella mielesitä liikuntaa.
tiedän että ravinto mitä söin ei ole ehkä niin hyvin koostettu kuin voisi (kasvikset/hedelmät puuttuu) mutta kunhan vältän ahmimisen..
ja 13,5 kg on lähtenyt. Painoa oli tosin paljon 110 kg ja nyt 96,5 kg. Pituus 166 cm.
olen jättänyt herkut pois sekä ylimääräiset hiilihydraatit. Syön täysjyväleipäää korkeintaan 2 viipaletta päivässä, perunaa hyvin vähän ja riisiä ja pastaa en ollenkaan enkä vaaleita vehnäjauhooja sisältäviä tuotteita.
Liikuntapuolella kävelylenkkejä päivittäin.
Elämäntapamuutosta yritän minäkin, en dieettiä. Aiemmin olen dieetillä saanut painoa pois 20 kg ja kaikki tulivat takaisin + 13 kg lisää.
Joka vastasin osanutrailevani.
Päiväni on lähes tälläinen
Aamu: Nutrilett yms juoma
Lounas salaattiyms kevyttä
Välipala nutirlett yms
Päivällinen pihvi, kalapala salaatti
Ilatapla nutrilett tms
On päiviä jolloin syön vain noita ateriankorvikkeita. Tai viikonlloppuisin saattaa joskus tulla syötyä kunnon ateria.
Tämä vain on se keino ollut minulle kätevin.
Voin hyvin en näe nälkää. Päivittäinen kalorimäärä liikkuu siinä 800-1000.
Liikuntaa en harrasta muuta, kuin kodin hyötyliikuntaa.
Välipala nutirlett yms
Ilatapla nutrilett tmsOn päiviä jolloin syön vain noita ateriankorvikkeita. Tai viikonlloppuisin saattaa joskus tulla syötyä kunnon ateria.
Liikuntaa en harrasta muuta, kuin kodin hyötyliikuntaa.
Miten ja koska olet ajatellut opetella syömään ns. oikeaoppisesti ja pysyvästi hyvin? Et varmaan voi nutrailla koko elämääsi? Mä olen valitettavasti huomannut kaikkien nutrilteilla tai vastaavilla laihduttaneiden palanneen laihiksen jälkeen takaisin vanhoihin tapoihin ja lihoneet takaisin. Kun eihän tossa oikeesti opi mitään terveellisestä syömisestä ja siitä, mitä elimistö tarvitsee ja kaipaa ja paljonko mitäkin voi syödä lihomatta....varsinkin ilman ohjeusta ja tukiryhmää tosta ns. tasapainoiluun on TODELLA vaikea päästä ja pysyä siinä...kerroppa siis, kuinka sä meinaat onnistua!
Sitä paitsi 800-1000 kaloria/pvä on aivan liian vähän.
sit muistin, että olen alkuperäistä lyhyempi.
Joka vastasin osanutrailevani. Päiväni on lähes tälläinen Aamu: Nutrilett yms juoma Lounas salaattiyms kevyttä Välipala nutirlett yms Päivällinen pihvi, kalapala salaatti Ilatapla nutrilett tms On päiviä jolloin syön vain noita ateriankorvikkeita. Tai viikonlloppuisin saattaa joskus tulla syötyä kunnon ateria. Tämä vain on se keino ollut minulle kätevin. Voin hyvin en näe nälkää. Päivittäinen kalorimäärä liikkuu siinä 800-1000. Liikuntaa en harrasta muuta, kuin kodin hyötyliikuntaa.
Miten ja koska olet ajatellut opetella syömään ns. oikeaoppisesti ja pysyvästi hyvin? Et varmaan voi nutrailla koko elämääsi? Mä olen valitettavasti huomannut kaikkien nutrilteilla tai vastaavilla laihduttaneiden palanneen laihiksen jälkeen takaisin vanhoihin tapoihin ja lihoneet takaisin. Kun eihän tossa oikeesti opi mitään terveellisestä syömisestä ja siitä, mitä elimistö tarvitsee ja kaipaa ja paljonko mitäkin voi syödä lihomatta....varsinkin ilman ohjeusta ja tukiryhmää tosta ns. tasapainoiluun on TODELLA vaikea päästä ja pysyä siinä...kerroppa siis, kuinka sä meinaat onnistua! Sitä paitsi 800-1000 kaloria/pvä on aivan liian vähän.
Olen kerran aikaisemmin pudottanut painoa nutraillen. Silloin täysnutrasin 3 kk. Pidin vuoden verran taukoa ja nyt otin loppukirin.
Olen kokenut tämän helpoksi. Myös tuossa välissä ollut vuoden painonhallinta oli mielestäni helppoa.
Nutratessa oppii syömään vähemmän. Nälän tunne tai sen loppuminen tulee mopeammin.
Oppii syömään vähemmän. Unohtamata sitä seikkaa, että vatsalaukku pienenee.
Tuon vuuoden aikana, kun pidin taukoa pysui paino +-2 kilon sisällä. Pidän sitä merkittävänä onnistumisena.
Ottaen huomioon sen seikan, että tuo tauko tuli, kun muu elämä myllersi ja olin aivan kaaottisessa elämäntilanteessa.
Ja minulla ei ole aikomustakaan päästää itseäni niihin mittoihin missä olen ollut.
Kun pääsen tavoitteeseeni niin aion toden teolla pitää juolen siitä, että se paino pysyy tietyn lukeman alapuolella.
t. Nutrailija, täysnutrailija ja osanutrailija
540kalorin päiväenergialla jopa kuukausia jos sielu sietää.Mun mielestä on outoa nämä "mitäs sit kun palaat normaaliin syömiseen" jutut.Mihin ihmeen normaaliin? Mitä normaalia siinä on et syö ittensä lihavaksi,ei mitään.Kyllähän jokainen joka haluaa laihtua tietää et syonti pidetään sellaisena kuin ennen lihomista eli laihduttaessahan palataan NORMAALIIN syömiseen.
Minä olen laihduttanut KOKO IKÄNI ja todennut, että vuoden voin helpostikin olla 'samoissa' mitoissa, juurikin tuossa +-2kg paikkeilla. Mutta vuosi onkin vielä helppo pitää. Mites 2 votta, 5 vuotta? 10 vuotta?? Sitähän se tarkoittaa! Ensimmäinen vuosi hoikkana menee vielä siinä 'euforiassa', on ihana shoppailla ja katsella uutta itsenään peilistä, ehkä lähtee uloskin enemmän ihan eri asenteella, alkaa harrastaa jne. Vähän kuin rakastumisvaihe suhteessa...sitähän sanotaan, että rakastumisen tunne ja se ihana fiilis kestää vain maksimissaan sen 2 vuotta...sama hommahan se on laihduttamisen jälkeen. Kun aivot tottuvat uuteen minään, ote alkaakin lipsua...
Nutratessa ei opi syömään oikein. Aivot eivät saa sitä informaatiota, mitä se kuuluu saada. Ei patukka ole mikään lounas. Pysyvässä laihtumisessa kun on kyse nimen omaan aivojen kemiallisista reaktioista. Aivot tulee ohjelmoida uudelleen. Ja se ei tapahdu kuukaudessa, ei edes vuodessa! 3kk nutrailun jälkeen on varmasti hoikempi ja painon voi pitää sen vuoden samassa, vaan sittenpä alkaakin ne pitsat löytää taas tiensä lauantai-iltaan ja karkkipussi tarttua mukaan kauppakassiin...ja annoskoot nousta, rasvanlaatu heikentyä, napostelu kasvaa....kun ei aivoja ole ohjelmoitu syömään alunperinkään oikein.
Nutrilet on todellinen kultakaivo sen keksineelle. Ihmiset palaavat aina uudelleen ja uudelleen nutraamaan ja maksamaan omaisuuksia siitä, että laihtuvat nopeasti ja väärin. Sen sijaan kun ihmisellä olisi hieman kärsivällisyyttä, hän koostaisi sen yhdenkin patukan koostumuksen sisältävän lounaan hetkessä, säästäisi pitkän pennin ja oppisi samalla säömään oikein....
sori vaan
oikein nutraavatkaan elämänsä aikana? Mitään järkeähän siinä ei ole, koska ne kilot vaan pamahtavat takaisin siinä vaiheessa, kun jojottelija uskoo olevansa jo juuri sopivan hoikka ja että nutraukset voi jättää historiaan. Kuinka säälittävää on oikeasti rahoittaa jonkun pirtelöfirman toimintaa, kun voisi ihan oikeasti opetella syömään niin, että kroppa voi hyvin eikä tarvitse mitään ihmekuureja.
Mutta tulkaahan sitten taas parin kolmen vuoden päästä ihmettelemään, kuinka ällöttävä läski sieltä peilistä katsookaan. Oikeasti, ravintoterapeutti olisi huomattavasti parempi vaihtoehto. Joko koko elämä muuttuu tai pysytte läskeinä.
Minä olen laihduttanut KOKO IKÄNI ja todennut, että vuoden voin helpostikin olla 'samoissa' mitoissa, juurikin tuossa +-2kg paikkeilla. Mutta vuosi onkin vielä helppo pitää. Mites 2 votta, 5 vuotta? 10 vuotta?? Sitähän se tarkoittaa! Ensimmäinen vuosi hoikkana menee vielä siinä 'euforiassa', on ihana shoppailla ja katsella uutta itsenään peilistä, ehkä lähtee uloskin enemmän ihan eri asenteella, alkaa harrastaa jne. Vähän kuin rakastumisvaihe suhteessa...sitähän sanotaan, että rakastumisen tunne ja se ihana fiilis kestää vain maksimissaan sen 2 vuotta...sama hommahan se on laihduttamisen jälkeen. Kun aivot tottuvat uuteen minään, ote alkaakin lipsua... Nutratessa ei opi syömään oikein. Aivot eivät saa sitä informaatiota, mitä se kuuluu saada. Ei patukka ole mikään lounas. Pysyvässä laihtumisessa kun on kyse nimen omaan aivojen kemiallisista reaktioista. Aivot tulee ohjelmoida uudelleen. Ja se ei tapahdu kuukaudessa, ei edes vuodessa! 3kk nutrailun jälkeen on varmasti hoikempi ja painon voi pitää sen vuoden samassa, vaan sittenpä alkaakin ne pitsat löytää taas tiensä lauantai-iltaan ja karkkipussi tarttua mukaan kauppakassiin...ja annoskoot nousta, rasvanlaatu heikentyä, napostelu kasvaa....kun ei aivoja ole ohjelmoitu syömään alunperinkään oikein. Nutrilet on todellinen kultakaivo sen keksineelle. Ihmiset palaavat aina uudelleen ja uudelleen nutraamaan ja maksamaan omaisuuksia siitä, että laihtuvat nopeasti ja väärin. Sen sijaan kun ihmisellä olisi hieman kärsivällisyyttä, hän koostaisi sen yhdenkin patukan koostumuksen sisältävän lounaan hetkessä, säästäisi pitkän pennin ja oppisi samalla säömään oikein.... sori vaan
Ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa laihduttaa. Ja tällä tarkoitan sitä, että joku keino sopii yhdelle mutta ei taas toiselle.
Minä olen onnistunut näin ja matka jatkuu vielä.
Ja olen aikasemmin elämässäni kokeillut monia muita keinoja laihduttaa. En tiedä miksi nyt edes vastaan tuohon patukka asiaan, mutta olen niitä syönyt ehkä kaksi muutaman vuoden aikana.
Tämä on minun tapani laihduttaa. Ja tällä tavoin olen saanut niitä onnistumisia ja olen ollut tyytyväinen. Ja kyllä vuosi on luýhyt aika tasapainoilla, mutta se aika merkitsi minulle hyvin paljon. Pysytyin hallitsemaan painoni kaikesta kaaoksesta huolimatta. Olen kehittynyt siinä, että entinen minä olisi sen kaiken mylleryksen keskellä sortunut syömään.
t. Nutrailija, osanutrailija jne
mä en enää jaksa lukea näitä viestejä kun joka kerta kun joku puhuu nutrauksesta laihdutuksen yhteydessä niin täällä alkaa kauhea haukkuminen..
Jos jollekin nutraus mieleistä ja onnistumisia tulee niin hienoa! Taitaa vaan kateelliset panetella..
Mä ainakin tiedän ihmisiä jotka vaikka painonpaidotuksen ja uuden elämän alkuun on nutrannut, myöhemmin jatkanut muuten ja saanut hyviä tuloksia. Itse en ole nutrannut mut ei multa poiskaan ole jos joku muu nutraa.
P.s. Kateudella tarkoitan hillitöntä itsekuria mitä nutraus vaatii ja sitkeää pääkoppaa..miksei hyviä tuloksiakin.
laihduttanut 25 kiloa ja sen jälkeen vaihtanut smoothiet nutrauksen tilalle..jo neljä vuotta näin eikä takaisin ole yhtään kiloa tullut. Olen ajatellut mennä näin koko loppuelämäni.
mutta mun normaali energian tarve on vain reilu 1000 kaloria/pvä. Jos sitäkään. En laihtuisi tuolla määrällä mitä allaoleva kirjoittaja syö. Mulle riittää salaatti tms. ja ehkä jotain pientä päivässä. Sillä paino pysyy samassa.
Välipala nutirlett yms
Ilatapla nutrilett tmsOn päiviä jolloin syön vain noita ateriankorvikkeita. Tai viikonlloppuisin saattaa joskus tulla syötyä kunnon ateria.
Liikuntaa en harrasta muuta, kuin kodin hyötyliikuntaa.Miten ja koska olet ajatellut opetella syömään ns. oikeaoppisesti ja pysyvästi hyvin? Et varmaan voi nutrailla koko elämääsi? Mä olen valitettavasti huomannut kaikkien nutrilteilla tai vastaavilla laihduttaneiden palanneen laihiksen jälkeen takaisin vanhoihin tapoihin ja lihoneet takaisin. Kun eihän tossa oikeesti opi mitään terveellisestä syömisestä ja siitä, mitä elimistö tarvitsee ja kaipaa ja paljonko mitäkin voi syödä lihomatta....varsinkin ilman ohjeusta ja tukiryhmää tosta ns. tasapainoiluun on TODELLA vaikea päästä ja pysyä siinä...kerroppa siis, kuinka sä meinaat onnistua!
Sitä paitsi 800-1000 kaloria/pvä on aivan liian vähän.
Liian hidasta. Puolita ruokailu ja tuplaa liikunta, niin alkaa kilot lähteä.
Tulos -16 kiloa.
Pituutta 165 cm. Tavoitteeseen matkaa suunnilleen 15kiloa.
Hiljaa hyvä tulee. Osanutrailen.
Hyvä sinä. Hieno suoritus. Järkevät tavoitteet.
Olet realistinen ja se on hyvä. Tsempit jatkoon.