Vituttaa kun lapsen kaveri ei saa riekkua kotonaan, tulee meille riekkumaan.
Usein olen heittänyt pennun meiltä pihalle kun alkaa reikkumaan ja menee omin luvin jääkaapille tai tonkii kaappeja.
Harmi ettei lapsella ole toista samanikäistä kaveria naapurissa, ei tarttis sietää tätä riekkujaa.
Kommentit (19)
auktoriteettia naapurin lasta kohtaan.
Ei meillä kukaan vieras ole mennyt omin luvin jääkaapille.
ja sit se tulee meille nälissään riekkumaan. Vittusaatanaa pitää sille huutaa eikä sittenkään pentu tajua.
Mistä johtuu, että sinä älytön ihminen valitat sitä netissä,mutta pieneen mieleen ei juolahda viedä yhden (1) kerran hänet omaan kotiinsa takaisin.
Samalla voisit keskustella muutaman asiallisen sanan aiheesta öapsen huoltajan kanssa, kuka hän sitten lieneekin.
mutta sai lopullisen porttarin meille.
Ei muuten rieku kotonaan. Kotiansa kunnioittaa, mutta muiden kotia ei.
Sama koskee piha-aluetta.
Poikani leikkii ulkona joskus tämän poikamaisen tytön kanssa.
Tyttö on 7v. ja poikani samanikäinen.
Viimeksi poikani ja tyttöni kantoivat esikoisen saappaalla pupun papanoita meidän eteiseen.
Tämä tehtiin tytön yllytyksestä, kusetaan meidän pihaan ja ym.
Koskaan tyttö ei tee pahaa omalla pihallaan.
Ollaan aika hyvin päästy tytöstä eroon. Asuu meidän seinänaapurissa, joten joskus aina jotain tapahtuu.
Lapsesi voi leikkiä tämän toisen lapsen kanssa pihalla. Älä päästä sisälle.
Yksi naapuri antaa aina viikon tai kahden viikon porttareita tälle naapurin tytölle.
Mielestäni hyvä kasvatuskeino.
tämä vanha ongelmalapsi pukataan pois nurkista. Ihan mukava penska muuten, mutta välillä sen käytös ottaa tosi paljon aivoon, varsikin kun väittää mulle vastaan.
jos "omisin" penskan ja kohtelisin sitä kuin omaani, ruokkisin ja hoitaisin?
Jos sinun "pitää" mielestäsi karjua tuolla lailla, ei sinulla selvästi OLE auktoriteettia.
Kiukkuamisen sijasta selität pelisäännöt. Meillä ei vierailla ole mitään asiaa kaapeille. Jos vielä näen sinun kaivelevan kaappejani, lähetän sinut heti kotiin.
Ja sitten toimit systemaattisesti niin. Lapsi kädestä pitäen ulos heti, jos alkaa kaivella kaappejanne.
Ei siinä tarvitse huutaa eikä suuttua yhtään. Ihan vaikka sanaa sanomatta talutat muksun ulos heti.
Kyllä hän siitä oppii.
Meillä ainakin kaikki saavat mennä jääkaapille!! En jaksa lasten kavereita passata, mutta nälässä meillä ei tarvitse olla. Sehän on sama, kuin kieltäisi vessassa käymisen. OUTO OLET!
Minustakaan ei vierailla ole mitään asiaa mennä koluamaan kaappejamme. Minä annan itse ruokaa ja juomaa, eikä vieraat saa ryövätä herkkuja kaapista. Siitähän siinä kyse on, harvemmin taitaa tuollainen lapsi kaapista terveellistä ruokaa hakea, jos siellä on muutakin...
Olennaista ei siis ole se, että säännöt ovat erilaisia, vaan se, että vieras ei ap:n tapauksessa kunnioita talon tapoja ja usko hänen kieltojaan.
Minustakaan ei vierailla ole mitään asiaa mennä koluamaan kaappejamme. Minä annan itse ruokaa ja juomaa, eikä vieraat saa ryövätä herkkuja kaapista. Siitähän siinä kyse on, harvemmin taitaa tuollainen lapsi kaapista terveellistä ruokaa hakea, jos siellä on muutakin...
Olennaista ei siis ole se, että säännöt ovat erilaisia, vaan se, että vieras ei ap:n tapauksessa kunnioita talon tapoja ja usko hänen kieltojaan.
(kirjoittaja sen sijaan oli nro 10)
Minulle jo kotona opetettiin, että kaverit ja kaikki saavat olla meillä kuin kotonaan. Se tarkoitti myös jääkaapille menoa. Se on NORMAALIEN, HYVÄTAPAISTEN JA KOHTELIAIDEN normaalia elämää. Itse tiedän perheitä joissa ei edes mansikkamaalta saa itsenäisesti ottaa marjoja ilman, että heidän natsi äitinsä sekoaa. Sairasta sakkia ja hirveitä nihlistejä!
Minulle jo kotona opetettiin, että kaverit ja kaikki saavat olla meillä kuin kotonaan. Se tarkoitti myös jääkaapille menoa. Se on NORMAALIEN, HYVÄTAPAISTEN JA KOHTELIAIDEN normaalia elämää. Itse tiedän perheitä joissa ei edes mansikkamaalta saa itsenäisesti ottaa marjoja ilman, että heidän natsi äitinsä sekoaa. Sairasta sakkia ja hirveitä nihlistejä!
Nihilismi tarkoittaa auktoriteettien puutetta ja niiden kunnioittamattomuutta, eli ap taitaa olla siinä suhteessa paljon vähemmän nihilisti kuin sinä, jonka mielestä kuka vaan saa lompsia etsimään kaapista sun suklaakätkösi ;-)))
Lasten kavereillekin voi kertoa, että tehkää leipiä ja ottakaa tomaattia. Hyvin on toiminut! Lasten kaverit onneksi fiksuista perheistä, joissa ei herkkuja syödä. T:11
Hiton nihlisti!!Minulle jo kotona opetettiin, että kaverit ja kaikki saavat olla meillä kuin kotonaan. Se tarkoitti myös jääkaapille menoa. Se on NORMAALIEN, HYVÄTAPAISTEN JA KOHTELIAIDEN normaalia elämää. Itse tiedän perheitä joissa ei edes mansikkamaalta saa itsenäisesti ottaa marjoja ilman, että heidän natsi äitinsä sekoaa. Sairasta sakkia ja hirveitä nihlistejä!
sä olet huippu! Vai että nihilisti, hahahaha
Lasten kavereillekin voi kertoa, että tehkää leipiä ja ottakaa tomaattia. Hyvin on toiminut! Lasten kaverit onneksi fiksuista perheistä, joissa ei herkkuja syödä. T:11
;-DDDDDD
Ai sekin on siis nihilististä, että jollain on kaapissa limsaa tai suklaata?
;-DDDDDD
Ja fiksuuden merkki on nyt siis se, miten perse homeessa perheenäiti haluaa maata sohvalla tuijottamassa salkkareita (sen sijaan, että antaisi itse ruokaa lapsille)...
Vaan se, ettei vieras kunnioita talon tapoja eikä usko kieltoa.
Ja sitä - hyvä 11 - ei kyllä millään ilveellä voi kääntää fiksuudeksi.
vai oletko nyt ihan varma ettei se kotona yritä riekkua?