Mitä te silitätte?
Kuulostan varmaan todella tyhmältä kun tätä kysyn, mutta eipä tarvitse nolata itseäni tuttujen silmissä jos heiltä kysyn :D
olen siis melko nuori (20) ja kävin eilen ostamassa elämäni ensimmäisen silitysraudan. Tarvitsin sitä verhojen silitykseen. Nyt siis mietin, mitä muuta "pitää" silittää? Jotain vaatteita tietenkin, kauluspaidat yms helposti ryppyyn menevät, mutta onko jotain muuta pakollista? Silitättekö mitä yleensä kotona? :)
Ei saa nauraa... pakko se on jostain kuitenkin vinkit saatava :)
Kommentit (25)
Minulla on kertakaikkiaan muutakin tekemistä elämässni kuin niuhottaa jostain rypyistä :D
valkoiset paidat, paitoja perheen miesväki käyttää vain juhlissa.
Silittäisin varmaan enemmän, jos astman vuoksi pystyisin ja jos olisi kodinhoitohuone, jossa silitystarvikkeet olisi valmiina. Nyt ainut silityspaikka on ahtaasti olohuoneen oven lähellä, silityslauta ei sovi muualle kuin yhteen hankalasti päästävään komeroon.
Tosiaan jos olisi tilava, vilpoinen ja valoisa kodinhoitohuone, jossa olisi mankeli, telkkari ja radio...hmmm...
Saa nauraa, mutta näkisittekä meidän vaatehuoneen
:-D
Eli tavalliset arkivaatteet menee silittämättä.
Mutta silitettävä on kauluspaidat (meillä ne on aina puuvillaisia ja ne on kyllä pakko silittää, jos joku käyttää keinokuituisia tai sekoitekankaisia, niin sitten ehkä ei ole niin kamalan näköinen silittämättä). Noita paitoja on eniten, kun mies käyttää niitä aika paljon ja kaksi poikaakin on niitä käyttämään.
Sitten meillä tytöillä on joitain mekkoja jotka vaativat silitystä. Ja kaikki juhlavaatteet ovat meillä silitettävää sorttia. Ja kyllä mä juhliin tyttöjen neuleetkin prässään, että näyttävät siistiltä.
Vaatteiden lisäksi on ne mainitsemasi verhot.
Kyllä noista sen verran kertyy, että suurin piirtein viikoittain on jotain silitettävää.
Aikoinaan silitin lähes kaiken. en sentään alushousuja, rintsikoita ja sukkia, mutta kaiken muun.
Moneen vuoteen en ole silittänyt kun nippa nappa kauluspaidan ja juhlamekot/vaatteet jotka on pakko silittää.