G: Sytytitkö kynttilän Norjan uhrien muistolle?
Kommentit (32)
että kun suuri joukko sytyttää, niin silloin hyvä voittaa pahan ainakin ajatuksen tasolla.
Mutta tämä ketju palautti taas maan pinnalle, pahat ihmiset ja pahat teot.
http://yle.fi/uutiset/teemat/Norjan_tragedia/2011/07/suomessa_suruliput…
ja lasken iltayhdeksältä.
Ei voi käsittää tällaista toimintaa :(
Mun mielestä todella ahdistavaa että maailmasta löytyy noin sairaita ihmisiä ja se et ne nuoret on täysin viattomia tuollaiseen paskaan...
Tekopyhää ja jopa rasistista touhua.
Kynttilän sytyttäminen rasistista touhua? Voisitko vähän avata näkemystäsi?
"Mitä on rasismi?
Rasismi voidaan määritellä ideologiaksi, jonka mukaan ihmiset muodostavat rodun ja/tai kulttuurin perusteella jaoteltuja, ylitsepääsemättömän erilaisia ryhmiä. Nämä ryhmät ovat hierarkkisesti arvotettavissa, mikä oikeuttaa joidenkin ryhmien ja niihin kuuluvien yksittäisten ihmisten negatiivisen kohtelun. Rasismia ovat sekä tämän ideologian mukaiset uskomukset että siihen perustuva toiminta. Rasistisilla mielipiteillä ja teoilla on aste-eroja: ne eivät suinkaan aina ole räikeän näkyviä, vaan ne voivat olla myös hienovaraisia ja vaikeasti havaittavia."
1) "ryhmät ovat hierarkkisesti arvotettavissa, mikä oikeuttaa joidenkin ryhmien ja niihin kuuluvien yksittäisten ihmisten negatiivisen kohtelun"
--> ns. länsimaiset katastrofit ovat muka jollain lailla merkittävimpiä
2) "Rasismia ovat sekä tämän ideologian mukaiset uskomukset että siihen perustuva toiminta."
--> kynttilän sytyttäminen muutaman skandin kuoleman jälkeen
3) "ne eivät suinkaan aina ole räikeän näkyviä, vaan ne voivat olla myös hienovaraisia ja vaikeasti havaittavia"
--> MOT
olette kaikki.rasisteja te jos ette ees sure.
somaliassa kuolee joka päivä enemmän pikkulapsia nälkään kuin Norjassa meni nyt!!!! Olen edellisen kanssa samaa mieltä, että norskien nostaminen somaleita korkeammalle on rasistista.
millään lailla ennakoida.siinä mielessä tämä koskettaa aibnakin minua enemmän.Tottahan toki somalian ja muiden maiden ahdinkokin koskettaa mutta ei samalla tavalla
mun mielestä inhimillisyyteen ja ihmisyyteen kuuluu jonkinlainen välittäminen tai edes osaanotto tallaisissa tragedioissa. Eihän se ketään takaisin tuo, mutta osoitus minusta siitä, että maailma on vielä elettävä paikka.
Voi välittää ilman kynttilöitäkin, toi kynttiläjuttu on niin tyhmää jenkkipaskaa.
somaliassa kuolee joka päivä enemmän pikkulapsia nälkään kuin Norjassa meni nyt!!!! Olen edellisen kanssa samaa mieltä, että norskien nostaminen somaleita korkeammalle on rasistista.
Sairasta, että kehitysmaissa tehdään vanhuudenturvaksi lukemattomia lapsia ja toivotaan, että edes osa eläisi vanhempiaan pidempään huolehtiakseen heistä !
Tämä vaan sattuu olemaan väärä palsta. Empatiakyvyttömät WT-mammat kaikessa sivistymättömyydessään ja itsekkydessään eivät kykene tälle ajatustasolle.
että kun suuri joukko sytyttää, niin silloin hyvä voittaa pahan ainakin ajatuksen tasolla.
Mutta tämä ketju palautti taas maan pinnalle, pahat ihmiset ja pahat teot.
ja lopettaa sodankäynti ja suunnata varoja ihmisten henkiinjäämiseen.
Mutta ei.
Meno jatkuu samana seuraavatkin kymmenet vuodet, huolimatta/johtuen miljardeista joita muu maailma sinne syytää.
Jos joku haluaa sytyttää kynttilän myötäeläessään, niin SINÄKÖ olet se, joka sen voi määritellä oikeaksi tai vääräksi?
Heh. Sorry.
mun mielestä inhimillisyyteen ja ihmisyyteen kuuluu jonkinlainen välittäminen tai edes osaanotto tallaisissa tragedioissa. Eihän se ketään takaisin tuo, mutta osoitus minusta siitä, että maailma on vielä elettävä paikka.
Voi välittää ilman kynttilöitäkin, toi kynttiläjuttu on niin tyhmää jenkkipaskaa.
mutta muuten olen kyllä asiaa kovasti miettinyt.
On ihan totta, että Somalia ja muu Afrikan sarvi kärsii pahimmasta kuivuudesta moneen kymmeneen vuoteen, Kiinassa on junaonnettomuudessa kuollut kymmeniä ihmisiä, joka päivä lapsia kuolee nälkään jne. jne. jne. ja ne ovat ihan yhtä lailla kamalia asioita.
Mutta on ainoastaan inhimillistä, että ihmiset ovat järkyttyneitä asioista, jotka koskevat heidän omaa elinpiiriään ja jotka voisivat olla mahdollisia myös heidän elämässään - jos noin käy Norjassa, Kauhajoella, Jokelassa niin miksi tuo ei olisi mahdollista myös omassa elämässäni ja omien lasteni kohdalla. Siksi suru on konkreettisempaa.
Olemme myös - ikävä kyllä - niin turtuneita esim. nälänhätäuutisiin, etteivät ne siksikään kosketa meitä samalla tavalla. Nälänhätää ei tarvitse täällä pelätä, päästään napsahtavat fundalistit ovat täällä isompi peöon aihe.
Miksi tappaa oman maan nuoria kansalaisia.
Onnettomuuksille me ei mitään voida.
pari vuotta, joten tämä tapahtuma koskettaa tosi paljon minua. Itkettää ja on paha mieli norjalaisten puolesta. Tiedän tapahtuma paikan Oslossa, en kyllä saarta mutta tuntuu pahalta. Ihan kuin omaan kotikaupunkiin on isketty.
Mua tässä järkyttää juuri eniten se pahuus!
Miksi tappaa oman maan nuoria kansalaisia.
Onnettomuuksille me ei mitään voida.
Ihan sama ajatus. Se silmitön pahuus, mikä ihmisestä löytyy, on tässä se, mikä mut sai kynttilän sytyttämään. Kynttilä palaa edelleen. Ei tälläinen tapahtuma ole jokapäiväistä elämää (ainakaan vielä!), toisin kuin nälänhätä, malariakuolemat, onnettomuudet jne. Tällainen hirvittävä veriteko pistää hiljaiseksi. Ei tuo olisi ollut estettävissä millään! Yksittäisen ihmisen pahuuden tiivistyessä tällä tavalla... ei sellaista voi ennalta tietää ja mitenkään täysin ehkäistä. Toisin kuin nälänhätä jne...
Ajatuksissani on ne nuoret paniikissa siellä saarella sen nauravan paholaisen teurastettavana. Ihan hirveä mielikuva.
Olette ihan hulluja, jotka vertaatte kynttilän sytyttämistä rasismiin! :D Katsokaa peiliin ja etsikää inhimillisyyttä, löytyykö?
Sytytitkö itse ? Mitä vaikutusta sillä on mihinkään, jos olisin sytyttänyt kynttilän uhrien muistolle ?
Kynttilän sytyttäminen rasistista touhua? Voisitko vähän avata näkemystäsi?