Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää että rakastaa niin paljon ja sillä tavalla

Vierailija
23.07.2011 |

että kannattaa suunnitella loppuelämä yhdessä? Naimisiin, lapset ja koko paketti. Mistä tiesit että sinä rakastat? Mistä tiesit että sinua rakastetaan? Onko sellainen rakkaus erilaista kuin romanttinen ja intohimoinen rakkaus?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hassuja noi jotka väittävät tietävänsä "tähän mennessä kohta 7 vuotta".

Aika moni on kuvitellut tietävänsä ihan parikymmentäkin vuotta ja sitten on tiet eronneet.

Toki voi arvailla ja monesti on aika ennalta-arvattavaakin ettei tule kestämään, mutta toisaalta taas jotkut parit ovat edelleen yhdessä joista on ajatellut että nuo nyt ei sovi ollenkaan toisilleen ja näyttää ulospäin siltä tai ovat jopa maininneetkin etteivät niin hyperrakastuneita ole koskaan olleet. Rakkaus on eri ihmisillä erilaista ja eri ihmiset haluavat sen olevan erilaista.

Vierailija
2/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että miten jaksatte toistenne seuraa, arkea, samassa tilassa olemista. Sitten miettisin sitä, että onko teillä yhteistä puhuttavaa, naurettavaa, ja voitteko jakaa hiljaisuudetkin. Ja sitten sitä, että ovatko arvonne ja toiveenne samankaltaisia, millaisia kompromisseja voitte toistenne puolesta tehdä, haluatteko jakaa taloutta, kotitöitä jne. samalla tavalla?

Tämä on klise, mutta minusta on niin hyvin sanottu se, että vihkivalan tärkein kohta on se "tahdotko", ei siis "rakastatko", vaan nimenomaan se tahtotila, joka pitää aina löytää itsestään uudelleen ja uudellen, myös silloin kun asiat eivät mene hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavista asioista:

- aamulla kun nään, että mies nukkuu vieressäni, niin hymyilyttää ja tulee hyvä olo.

- Odotan miestä töistä kotiin ja mahassa lentelee perhosia

- Teen mielelläni miehen kanssa asioita yhdessä

- Minusta on ihanaa käpertyä miehen kainaloon ja olla vain siinä

- Joskus olemme vain hiljaa ja molemmat saattaa sanoa samasta asiasta täysin samaan aikaan :D Monesti jatkamme toistemme lauseita.

- Olen sulaa vahaa sängyssä ja miehen "käsittelyssä"

- Haluan, että miehen on hyvä olla ja teen mielelläni asioita, jotka ilahduttavat miestä. Esim leivon pullaa, tee lempiruokaa, tuon kaupasta herkkua josta mies tykkää, hieron miehen hartioita jne..

- Minulla on aidosti hyvä olla miehen kanssa ja ikävöin häntä jos hän ei ole kotona. Meillä on hauskaa yhdessä ja nauretaan paljon.

Mistä tiedän, että mies rakastaa?

- Olen monesti herännyt öisin kun hän hakee minua kainaloonsa ja halaa minua.

- Hän viihtyy aidosti kanssani, halaa ja pussailee paljon.

- Hän hieroo hartioita, jalkoja ym. ihanaa eikä kaipaa "vastapalveluksia" vaan tekee ne aidosti ilahduttaakseen minua.

- Joskus kun käy koirien kanssa iltalenkillä käy keräämässä minulle kukkia :) (muutoin ei koskaan esim. osta kaupasta kukkia) Minusta tuo osoittaa aitoa välittämistä, kun "vaivautuu" ihan itse poimimaan kukkia, vaikkei se nyt välttämättä kauaa viekkään.

- Jos laitan esimerkiksi pyykkiä, tulee automaattisesti auttamaan ja laitetaan pyykkejä yhdessä. Jos toinen rupeaa tekemään jotain, niin lähes aina toinen menee/tulee auttamaan. On paljon hauskempaa ja nopeampaa kun tehdään yhdessä.

Hyvin ollaan viihdytty yhdessä 7 vuotta ja luulen, että viihdytään vielä pitkään. Lapsiakin on jo kaksi.

Vierailija
4/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaudesta. Toki rakastuminen tulee ensin, mutta sitoutumisen aste määrää sen kuinka liitto kestää.

Tahdon asia se nimenomaan on.

Vierailija
5/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiesin. Melkein heti. Ehkä se on vaan se kun toisen kanssa on hyvä ja helppo olla. Intohimo tulee sitten kaupanpäälle.

Vierailija
6/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes pidä suurta rakkautta edellytyksenä tuohon vaan ajattelevat vain järjellä, että siinä on hyvä mies lasten ikäksi ja ikääkin alkaa olemaan, joten perustan perheen. Joo, en tiedä kyllä vastausta, olisi kiinnostavaa tietää, itse mieluummin menisin naimisiin rakkaudesta (ainakin sillä hetkellä).

Vierailija
7/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sen vaan tietää.

Yht'äkkiä koko kehon täyttää lämmin ja hehkuva tunne, sellainen täyden varmuuden tunne. Lämmintä, hehkuvaa varmuutta. Jos yöllä herää ja katsoo toista, se tunne kasvaa pakahduttavaksi. :)

Sitä säteilee!

Jos sitä joutuu pohtimaan, luultavasti se ei ole sitä.

Kokenut olen tällaisen tunteen kerran elämässäni yhden ihmisen kanssa.

Vierailija
8/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko se lämmin hehkuva tunne fyysistä ja romanttista rakkautta?

mut sen vaan tietää.

Yht'äkkiä koko kehon täyttää lämmin ja hehkuva tunne, sellainen täyden varmuuden tunne. Lämmintä, hehkuvaa varmuutta. Jos yöllä herää ja katsoo toista, se tunne kasvaa pakahduttavaksi. :)

Sitä säteilee!

Vierailija
9/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että tietää rakastavansa miestä. Ei ehkä ole oleellista onko rakkaus sitä maata kaatavaa vai vähän laimeampaa. Rakkautta sinänsä on hyvä tuntea.

Itse miettiessäni naimisiin menoa, mietin onko meillä yhdessä mahdollisuus selvitä läpi pitkän parisuhteen, onko mies sellainen, jonka kanssa on mahdollista puhumalla selvittää asiat ja joka ei ihan heti jätä vaikeuksien tullessa.

Itse menin naimisiin sillä asenteella, että yhdessä ollaan koko loppuelämä. Rakkaus saattaa hiipua, ihmiset muuttua, mutta naimisissa pysytään (ellei ole henkistä tai fyysistä väkivaltaa tai alkoholismia). Onneksi valitsin ihanan ja hyvän miehen.

Vierailija
10/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tuollaista pitää edes miettiä? Mieluummin olisin yksin kuin ilman sitä täydellistä rakkautta, joka vie jalat alta.

Vierailija
11/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko se lämmin hehkuva tunne fyysistä ja romanttista rakkautta?

mut sen vaan tietää.

Sitä säteilee!

Mutta toisaalta, sen olen huomannut, että ilman noin vahvaa tunnetta en pysty enää parisuhteeseen.

Vierailija
12/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omasta kokemukseta voin sanoa, että tunne on kestänyt tähän mennessä kohta 7 vuotta.

Vierailija
13/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voiko niihin luottaa?

Jos tuollaisia joutuu miettimään, ei ole rakastunut. Ja omasta kokemukseta voin sanoa, että tunne on kestänyt tähän mennessä kohta 7 vuotta.

Vierailija
14/18 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä rakkauden ensihuumassa kannata mitään päätöksiä tehdäkään, eikö se biologinen hormonimyrsky kestä noin 2 vuotta jonka jälkeen näkee kumppaninsa realistisesti eikä ruusunpunaisten lasien läpi.

Vierailija
15/18 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/18 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Olen tilanteessa, jossa emmin jatkaako parisuhdetta vai ei.. En ole ihan 100% varma tunteistani miestä kohtaan..

Hän on kyllä hyvä mies ja isä (lapsia ed. liitosta) ja seksi toimii, mutta jotenkin tuntuu epävarmalta silti..

Suhde on siinä vaiheessa, että joko etenee tai sitten päästän hänet menemään..

En osaa hahmottaa tarkemmin, mistä epävarmuuteni kumpuaa. Ehkä siitä, että olen ollut kauan sinkku, ehkä siitä että hänen on jokseenkin vaikeaa avata itseään minulle kunnolla. Pidän hänestä valtavasti, mutta en tiedä, rakastanko varmasti tarpeeksi..

Kertokaa, te rakastavat, mistä tunnistaa aidon rakkauden?

Vierailija
17/18 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seuraavista asioista:

- aamulla kun nään, että mies nukkuu vieressäni, niin hymyilyttää ja tulee hyvä olo.

- Odotan miestä töistä kotiin ja mahassa lentelee perhosia

- Teen mielelläni miehen kanssa asioita yhdessä

- Minusta on ihanaa käpertyä miehen kainaloon ja olla vain siinä

- Joskus olemme vain hiljaa ja molemmat saattaa sanoa samasta asiasta täysin samaan aikaan :D Monesti jatkamme toistemme lauseita.

- Olen sulaa vahaa sängyssä ja miehen "käsittelyssä"

- Haluan, että miehen on hyvä olla ja teen mielelläni asioita, jotka ilahduttavat miestä. Esim leivon pullaa, tee lempiruokaa, tuon kaupasta herkkua josta mies tykkää, hieron miehen hartioita jne..

- Minulla on aidosti hyvä olla miehen kanssa ja ikävöin häntä jos hän ei ole kotona. Meillä on hauskaa yhdessä ja nauretaan paljon.

Mistä tiedän, että mies rakastaa?

- Olen monesti herännyt öisin kun hän hakee minua kainaloonsa ja halaa minua.

- Hän viihtyy aidosti kanssani, halaa ja pussailee paljon.

- Hän hieroo hartioita, jalkoja ym. ihanaa eikä kaipaa "vastapalveluksia" vaan tekee ne aidosti ilahduttaakseen minua.

- Joskus kun käy koirien kanssa iltalenkillä käy keräämässä minulle kukkia :) (muutoin ei koskaan esim. osta kaupasta kukkia) Minusta tuo osoittaa aitoa välittämistä, kun "vaivautuu" ihan itse poimimaan kukkia, vaikkei se nyt välttämättä kauaa viekkään.

- Jos laitan esimerkiksi pyykkiä, tulee automaattisesti auttamaan ja laitetaan pyykkejä yhdessä. Jos toinen rupeaa tekemään jotain, niin lähes aina toinen menee/tulee auttamaan. On paljon hauskempaa ja nopeampaa kun tehdään yhdessä.

Hyvin ollaan viihdytty yhdessä 7 vuotta ja luulen, että viihdytään vielä pitkään. Lapsiakin on jo kaksi.

Aivan ihanaa. ❤

Olen kokenut saman ja toivottavasti koen vielä joskus tuon kaiken.

Vierailija
18/18 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pliis, kertokaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä