Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun 2-v ei suostu päiväunille... oletko itse

Vierailija
23.07.2011 |

ihan "normaalisti" loppupäivän, vai yritätkö jotenkim esim. jollain rangaistuksella, osoittaa lapselle että nukkumattomuus oli huono juttu. Ittee ärsyttää kun päivän ainoa hengähdyshetki jää puuttumaan. Samoin lapselle että tänään ei katsota lastenohjelmia ja että äiti ei jaksa leikkiä kiukuttelevan lapsen kanssa. On kyllä toistaiseksi ollut ihan kiltisti, ehkä mielestäni vähän ymmärtää että äiti ei oo nyt ihan tyytyväinen häneen...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hetkeksi lepäileen, kuunteleen kirjaa tai muuten pötkölleen. en rankaise millään ei aina nukuta

Vierailija
2/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aikuista.

Tuossa vaiheessa monella tulee vaikeuksia. Tarpeeksi ulkoilua ja toimintaa aamuun ja sitkeämpi nukuttaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin 'äiti mököttää loppupäivän' on ihan huono ja kohtuuton rangaistus. Pyydä lepäämään vaikkapa lukemaan pari kirjaa sängyssään, jotta jaksaa loppupäivän olla nätisti vaikka ei nukkunut.

Vierailija
4/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kokemuksesta tiedän, että jos hän ei nuku, niin loppupäivästä ei tule kerta kaikkiaan mitään! Mä teenkin niin, että kun mä huomaan lapsen olevan oikeasti jo väsynyt, niin vaan päätän että mehän mennään nukkumaan. Otan lapsen meidän sänkyyn ja menen itse hänen viereensä. Melkeen aina tyttö yrittää lähteä pois, mutta otan tiukkaan syleilyyn. (usein alkaa huutaa, kun hän ei halua olla kainalossa) Huutaa ehkä 15sek ja päästän irti, ja hän käy tyytyväisenä nukkumaan kun kukaan ei pidä kiinni. Usein jään itsekin nukkumaan. Mutta jokaisella omat kikkansa, koittakaa tekin löytää sellainen!!! ;)

Vierailija
5/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten minä ajoin yhden kesän aina samaan aikaan pari kilsaa eestaas saadakseni lapsen uneen.

Vierailija
6/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin koko unet=)17aikaan iski yleensä väsy kukku,mutta se meni ohi kun lähdettiin ulos yms..ja 20.00 lapsi yöunille niin on itsellä ilta vapaata=)

Vierailija
7/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan nukuttaa. Ei jättää lasta nukahtamaan yksin vaikka se olisikin aikasemmin onistunut. Tätä sanotaan kasvattamiseksi. Ei ole tuhmaa ettei nukahda vaan äidin kyvyttömyyttä hoitaa.

Vierailija
8/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aikuista.

Tuossa vaiheessa monella tulee vaikeuksia. Tarpeeksi ulkoilua ja toimintaa aamuun ja sitkeämpi nukuttaminen.

no jaa, kiukuttelen ja kiukuttelen. Ihan ystävällisellä äänellä juttelin ja yritin kertoa että molemmat jaksetaan leikkiä ilta sitten paremmin kun on nukuttu. Ulkoiltu oli ja nukutusyritystä kesti väh. 1,5 tuntia, jonka aikana tuli luettua kirja jos toinenkin, laulettua jne. Tiedostan itse sen, että se varmasti vaikuttaa kun lapsi ei nuku joka päivä omassa sängyssään vaan välillä ulkona rattaissa, välillä vaan automatkojen ainaka jne. Itsee siis ärsyttää kun olis tarvinnut itsekin vähän lepoa, viimeisilläni odotan toista. (sori, ei kappalejakoja, kirjoitan kännykällä)

Vierailija
9/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kokemuksesta tiedän, että jos hän ei nuku, niin loppupäivästä ei tule kerta kaikkiaan mitään! Mä teenkin niin, että kun mä huomaan lapsen olevan oikeasti jo väsynyt, niin vaan päätän että mehän mennään nukkumaan. Otan lapsen meidän sänkyyn ja menen itse hänen viereensä. Melkeen aina tyttö yrittää lähteä pois, mutta otan tiukkaan syleilyyn. (usein alkaa huutaa, kun hän ei halua olla kainalossa) Huutaa ehkä 15sek ja päästän irti, ja hän käy tyytyväisenä nukkumaan kun kukaan ei pidä kiinni. Usein jään itsekin nukkumaan. Mutta jokaisella omat kikkansa, koittakaa tekin löytää sellainen!!! ;)

Ilman säännöllistä ulkoilu-, uni ja ruokailurytmiä elämämme olisi ihan yhtä helvettiä. Suosittelen lämpimästi muillekin.

Vierailija
10/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta voi siitä rangaista, eikä sinun lepotaukosi tai perhesuunnittelusi ole hänen harteillaan.

Vierailija
11/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan nukuttaa. Ei jättää lasta nukahtamaan yksin vaikka se olisikin aikasemmin onistunut. Tätä sanotaan kasvattamiseksi. Ei ole tuhmaa ettei nukahda vaan äidin kyvyttömyyttä hoitaa.

olen täysin samaa mieltä että lasta ei saa jättää yksin, mistä päättelit että niin tein? En ole tehnyt sitä päivä, enkä yöunille kertaakaan. Mitä muuten tulee viestiisi, niin kannustavat neuvot hyödyttäisi enemmän kuin kyvyttömäksi haukkuminen. :)

Vierailija
12/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan pakottaminen ei kannata. Ihan täysipäisiä ovat monet aikaisin päiväunensa lopettavat.

Vierailija
13/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin koko unet=)17aikaan iski yleensä väsy kukku,mutta se meni ohi kun lähdettiin ulos yms..ja 20.00 lapsi yöunille niin on itsellä ilta vapaata=)

olen miettinyt että voisinko lopettaa unet,mutta 2-v kuulostaa siihen niin pieneltä. Jossain vaiheessa tulee paluu päivähoitoon, oli siis jo hoidossa ennen toista raskauttani.

Mutta jos lopetan päikkärit, tuo iltaulkoilu rytmiin kuulostaa kokeilun arvoiselta.

olen miettinyt että voisinko lopettaa unet,mutta 2-v kuulostaa siihen niin pieneltä. Jossain vaiheessa tulee paluu päivähoitoon, oli siis jo hoidossa ennen toista raskauttani.

Mutta jos lopetan päikkärit, tuo iltaulkoilu rytmiin kuulostaa kokeilun arvoiselta.

Vierailija
14/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten minä ajoin yhden kesän aina samaan aikaan pari kilsaa eestaas saadakseni lapsen uneen.

tämä toimisi meilläkin, mutta valitettavasti (kerros)talollamme ei voi parkkeerata siten että voisin jättää lasta autoon nukkumaan itse jäämätta myös autoon..

Vierailija
15/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä autosta sitten sisään nukkumaan ajelun jälkeen. Tietty et varmaan pysty kantamaan nyt...

Mitä jos ajaisit jonnekin puistoon tai vaikka kahvilaan lueskelemaan? Jossa saisit auton näköetäisyydelle?

Vierailija
16/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä autosta sitten sisään nukkumaan ajelun jälkeen. Tietty et varmaan pysty kantamaan nyt...

Mitä jos ajaisit jonnekin puistoon tai vaikka kahvilaan lueskelemaan? Jossa saisit auton näköetäisyydelle?

joten ehkä johonkin rauhalliseen paikkaan voisi ajaa,mutta näin kuumilla on aika rankkaa nukkua autossa, lapsi ihan hiessä. :( ap

Vierailija
17/17 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v lapsi usein jättää päikkärit pois. Meillä toinen lopetti jo 1v10kk iässä ja toinen 2v2kk vanhana.

Ja toi sun kiiukuttelu on naurettavaa. Jos ei nukuta niin ei nukuta.

Itse päätin, että siinä vaiheessa kun nukuttamiseen menee enemmän aikaa kuin mitä lapsi nukkuu niin valvokoon.¨