Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä oon taas ahminu koko viikon,voisko joku pelottelemalla saada

Vierailija
23.07.2011 |

muhun järkeä..eli kertoo faktoista mitä ylipaino,ahmiminen,lihoaminen jne jne tekee mulle ja mun terveydelle vaikka 7v päästä..olen nyt 23.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt on syvemmällä eikä järkipuhe auta, jos syö lohduttaakseen itseään.

Vierailija
2/5 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä motivointi olisi aina parempi kuin jos se tulee muusta kuin pelosta tai pakosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muhun järkeä..eli kertoo faktoista mitä ylipaino,ahmiminen,lihoaminen jne jne tekee mulle ja mun terveydelle vaikka 7v päästä..olen nyt 23.

ja laihduttamaan ihan helposti, mutta auta armias kun täytät sen 30 niin läski mikä tulee se kans pysyy mikäli ei ole aiemmin jo saanut sitä pois. Vuosivuodelta ainavaan vaikeampaa saada kiloja pois. Nahka alkaa roikkua niistä kohti missä sitä läskiä on ollut jos satut muutaman kilon saamaan itsestäsi pois.

Naama leviää, ettei ilkiä itseään peilistä katsoa. Ja kadulla kulkiessa jos joku sattuu katsomaan sinua pitempään esim joku hyvän näköinen mies niin kuvittelet että se ihailee sinun kaunista ja soreaa muotoasi, mutta kotiin päästyäsi ja kulkiessasi ohi eteisen kokovartalopeilin huomaat ja tajuat, että se komea mies katsoikin sinua siksi koska olet niin älyttömän läski ja turvonnut sikapatalaiska mätisäkki. Niin, että siinä sinulle tulevaisuuta!!!!!

Vierailija
4/5 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän olet jo nyt ahdistunut, syyllisyyden vallassa, ehkä itseinhonkin. Onko kivaa? Ellei, niin lopeta ahmiminen.

Sä olet aikuinen ihminen, et mikään vauva ja sulla on oma tahto, käytä sitä! Vai oletko antanut elämäsi hallinnan ruuan tai ruuan valmistajien ja markkinoitsijoiden käsiin? Jos olet antanut, saat sen niiltä myös pois.

Vierailija
5/5 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös nuorelle, koska syömällä itsesi lihavaksi lisäät riskiä merkittävästi sairastua 2-tyypin diabeetekseen. Tämä sairaus ei ole enää keski-ikäistyneiden tauti, vaan sairastuneissa on joukossa jopa lapsia! Sairaus nostaa veranpainetta (joka puolestaan lisää mm. aivohalvauksen riskin merkittävää lisääntymistä).

Lisäksi ylipainoisilla ihmisillä on usein veren rasva-arvot huonot, jonka vuoksi vuosien saatossa sydäninfarktin sekä sydänveritulpan mahdollisuus kasvaa. Ei ehkä nuorena, mutta mitä pidempää massan kerääminen jatkuu, sitä todennäköisempää se tulee olemaan. Lihavuus on selkeä rasite sydämelle muutenkin, sydän voi jopa suurentua joutuessaan työskentelemään ylikierroksilla, johtaen ennenpitkää vajaatoimintaan (oireena mm. hengenahdistusta, turvotusta nilkoissa ja säärissä, pahimmillaan keuhkopöhö).

Ylipainoisilla naisilla esiintyy myös huomattavan paljon hedelmättömyyttä, joten lasten saaminen ei ole lihavalle ihmiselle itsestään selvyys!

Etenkin keskivartalolihavuudessa rasvaa kertyy myös sisäelinten ympärille, ja esimerkiksi maksan rasvoittuminen voi helposti johtaa kohonneisiin maksa-arvoihin ja myöhemmin maksan toimintahäiriöihin. Maksalla on monia tehtäviä, mm. poistaa haitallisia "myrkkyjä" elimistöstä (kuten esim. alkoholi).

Ylipainoisilla on usein myös uniapneaa eli unen aikaisia hengityskatkoksia. Sairaudesta kärsivät nukkuvat maskinaamalla saadakseen ylipainehoitoa (hengitysteihin puhalletaan laitteella huoneilmaa).

Lihavilla ihmisillä tulee ennemmin tai myöhemmin kiputiloja ja nivelrikkoja mm. polvi- tai lonkkanivelten kanssa, niitä ei vain ole tarkoitettu kantamaan valtavan suurta massaa.