Paljon rahaa rippilahjaksi kummilapselle?
Mieheni ei ole tytön kummi, vain minä siis. Paljonko annan rahaa (toivoo rahaa, ei tavaraa). Kertokaa, mikä olisi hyvä summa, minulla ei mitään käsitystä!
Kommentit (29)
Ennätys taitaa meillä olla 200 €, mutta nyt en muista tuliko se valmistujais- vai rippilahjaksi semmoiselta miespuoliselta kummilta, joka ei ole lasta muistanut kertaakaan sitten ristiäisten jälkeen.
50 on paljon, ja 20 kohtuullinen, jos muutenkin lahjoo lasta
Ihmisillä on niin eri näkemykset siitä mikä on sopiva summa, ja lahjat ovat niin suoraan vertailtavia että arviossa epäonnistuminen tulee kristallinkirkkaaksi kaikille.
Mä en voi ostaa ristiä, koska kummilapsi tietää että olen eronnut kirkosta, ja koska hän oli hyvin kahden vaiheilla siitä haluaako ylipäänsä käydä rippikoulun kun ei ole varma onko uskontotouhussa mitään järkeä (myös hänen vanhempansa ovat nyt jo eronneet kirkosta).
Onko tavaralahja muuten ihan out?
ristin ja 100 e rahaa, toiselta kummilta 100 e rahaa.
50e on aivan sopiva, itse sain tällaisia seteleitä ylioppilaslahjaksikin läheisiltäkin, kaukaisemmilta sitten tuli 20-50e. Jotkut antoivat enemmän, mutta mielestäni 20-50e suoraan rahana on juuri sopiva, kummilta tuo 50 ja muilta vierailta vaikka 20. Enkä itse ainakaan ajattele, moneltako ihmiseltä lahja tuli. Ei se lahja ole tärkein, vaan muistaminen ja jos mahdollista niin läsnäolo. En halua, että ihmiset ovat vain raha-automaatteja.
oon nyt siis ite menossa riparilla mielestäni hyvä summa oli 50-150 riippuu rahatilanteesta mutta ei ehkä alle 50€
Turha nuukuus ja pieni varkaus ei hyödytä mitään.Vanha sanonta.lapsenlapselle annan 500e alle 100 en kehtaa antaa
Kenellekkään.
Olen alle keskituloinen eläkeläinen.
No minä sain aikanaan kummeiltani yhteislahjana 1000 markkaa ja se oli hyvin paljon verrattuna siihen mitä kaverini sai. Nykylelliperseillehän tuo on vain viikkoraha.
ja ketju siihen päälle 10 - 30 e eli rahana jos antaa vastaavan on se 20 - 60 e.
Ihan ok summa. Ennenkin on tuon suuruisia lahjoja annettu ja saatu. Summa katsottu tämän päivän korujen hinnoista.
Porvoossa on varmaan ennenkin saatu isoja lahjoja. Jotenkin tuntuu että nämä eurosummat saavat ihmiset ihan sekaisin. Mikäs siinä jos kerran Porvoossa on varaa lahjoa, niin antaa mennä vaan.