Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon rahaa rippilahjaksi kummilapselle?

Vierailija
22.07.2011 |

Mieheni ei ole tytön kummi, vain minä siis. Paljonko annan rahaa (toivoo rahaa, ei tavaraa). Kertokaa, mikä olisi hyvä summa, minulla ei mitään käsitystä!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2011 klo 01:42"]

Pari vuotta sitten oli veljeni rippijuhlat, ja melkein joka kuoressa oli tuo 50€.

[/quote]

Lahjaksi lapsi toivoi rahaa uutta kunnon pyörää varten. Meillä oli isän puoli suvusta laittanut yhteisen kirjekuoren ja äidin puoli yhteisen. Ja kummassakin kuoressa oli viiskymppinen. Yhteensä tuli vaivaiset sata euroa, joilla ei kyllä pyöriä ostella.. Hassuinta kuitenkin oli, että suku on aika iso, läheinen eikä mitenkään köyhäkään, ihan normaali. Ja ruokiin, kattauksiin sun muihinkin kului kotopuolella paljon rahaa ajasta puhumattakaan. Vähän kyllä harmittaa. Eikä pyörän edes pitänyt olla kallis saavutus.

Vierailija
2/29 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 02:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2011 klo 01:42"]

Pari vuotta sitten oli veljeni rippijuhlat, ja melkein joka kuoressa oli tuo 50€.

[/quote]

Lahjaksi lapsi toivoi rahaa uutta kunnon pyörää varten. Meillä oli isän puoli suvusta laittanut yhteisen kirjekuoren ja äidin puoli yhteisen. Ja kummassakin kuoressa oli viiskymppinen. Yhteensä tuli vaivaiset sata euroa, joilla ei kyllä pyöriä ostella.. Hassuinta kuitenkin oli, että suku on aika iso, läheinen eikä mitenkään köyhäkään, ihan normaali. Ja ruokiin, kattauksiin sun muihinkin kului kotopuolella paljon rahaa ajasta puhumattakaan. Vähän kyllä harmittaa. Eikä pyörän edes pitänyt olla kallis saavutus.

[/quote]

Hei, jos sä järkkäät juhlat ja haluat vieraiden maksavan ne niin kerro se niille reilusti. Vaadi vaikka sisäänpääsymaksu. Normaalisti sitä ajatellaan ettei vieraiden tarvi tarjottavista maksaa, mutta nykyään se tuntuu olevan pääasia juhlissa. Ennen vieraat kutsuttiin koska haluttiin tarjota niille juhlat, nyt koska halutaan niiltä rahaa.

Ja mitä se rippilapsi on oikeasti tehnyt sellaista että "ansaitsee" isot lahjukset? Ei rippikoulun suorittaminen käytännössä vaadi juuri mitään, ollaan leirillä ja pidetään kaverien kanssa hauskaa. Siitä sitten pitäis "sankaria" muistaa isoilla seteleillä. Jotenkin täysin vääristynyt ajattelu. Joku kohtuus hommaan, jos juhlat pidät niin älä ruikuta niistä maksua. Ja lahja tehdyn työn ja saavutuksen mukaan. Rippilapselle riittää oikein mainiosti vieraammalta 20€ ja kummeilta 50€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipojalle olis 400 € sopiva , sillä sais jo jotain.

Vierailija
4/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:01"]Kummipojalle olis 400 € sopiva , sillä sais jo jotain.

[/quote] hei haloo. Sul varmasti varaa. Mutta meikäläisellä 50 iso raha.
Aikanaanostin kännykän ja sanoin että säilyttää kun hajoo tai ottaa uuden

Vierailija
5/29 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain kummilta kalevalan vanamo sormuksen, kun en halunnut ristiä :) arvoltaan n. 70€

Vierailija
6/29 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon laitan kuoreen? Mitä pdetään sopivana summana? Auttaka nyt, en tiedä mistä muualtakan voisin kysyä..

Vierailija
7/29 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin vain minä kummina.

Vierailija
8/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin vain minä kummina.

Ei olla koskaan tuollaista summaa lahjoitettu edes häihin joihin ollaan menty koko perheen voimin.

20 - 50 ekee on musta ihan sopiva summa rippilapselle.

Vierailija
9/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen ristikaulakoru tai edes hopeinen?

Vai oletteko käsittäneet väärin kummin tehtävän?

Vierailija
10/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku hopeinen koru. Korvikset, kaulakoru tms. Ihan tavallisia koruja siis. Ei mitään kalavalekoruja. Kummit tai vanhemmat saattoivat antaa kultaisen korun.

Eli luulisi saman pätevän nytkin. Laita sellainen summa jolla saisi jonkun korun. Ehkä voit vähän laittaa sen ylikin, kun ei tarvitse juosta korukauppaan niin pääsette helpommallakin.

Vierailija
11/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuusivuotias kummityttö, jolle esim. viime jouluna annoin kuudenkympin mekon ja olen pienituloinen yksinhuoltaja.

Jos kummityttöni, joka on minulle erittäin läheinen ja ainoa, pääsisi nyt ripille, niin antaisin ehkä 200-300, rahatilanteesta riippuen.

Vierailija
12/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa vaan???

Vierailija
13/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en paassyt itse paikalle koska asun toisessa maassa. Harmitti kovasti kun en paassyt juhliin.

Vierailija
14/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin 50 ja kummin kuuluu tietty ostaa se risti? Ja yleensä se valkataan kummilapsen kanssa yhdessä, että saa mieleisensä.

Vierailija
15/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan toinen kummi oli sen jo kerennyt ostaa. Ja kyllä ripille pääsy merkitsee minulle muutakin kuin vain rahaa.

Kummipojan toive oli saada rahaa, mopoa varten. Kesällä hän oli ollut töissä tienatakseen mopo rahoja, niin miksi en oli avittanut häntä lahjallani mopoa hankkimaan?!?

Ja hienon mopon poika ostikin, pääsääntöisesti itse tienaamillaan rahoilla.

T:3

Vierailija
16/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina serkkuni rippijuhlat ja hänelle meinaan antaa 50e, Kummi on ostanut ristin.

Hankala tuon ikäiselle mennä mitään ostamaan, tai sitten pitäisi olla niin tarkkaan tiedossa mistä tykkää jne.

Tässäkin tapauksessa, mopoa varten säästää =)

Vierailija
17/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä naimisiin ja annettiin heille lahjaksi 200e

Minusta ihan kohtuullinen lahja läheiselle.

Jostain muuten luin että fiksua olisi antaa häälahjaksi vähintään sen verran mitä ruoka+muut tarjoilut tulee olemaan per/henki.

Minä antaisin vähintään 100e jos meitä menisi 4 henkeä häihin jossa ruuat ym. tarjoilut.

Vierailija
18/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mopon. Minulla ei tosiaan ole sellaiseen varaa nuoremman sisaruksen kummina, mutta vähän nololta tuntuu sitten joku satanen antaa. Vaikka itse olin iloinen, kun sain rippilahjaksi yhteensä 1000 mk.

Vierailija
19/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja järkyttäviä summia ihmiset antoivat, useampi laittoi 300-400 euroa rahana. Eikä kyse ollut mitenkään varakkaista suvuista, vaan ihan tavallisista.

Me laitoimme 50e, kummina ehkä olisin harkinnut satasta. Tuon jälkeen en tosiaan tiedä, että onko näissä lahjoissa ollut näin iso inflaatio sitten omien juhlien, vai oliko tuo vain poikkeustapaus.

Vierailija
20/29 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi