Lapsen synttäreille ei tullut ketään :(
Laitettiin kutsut keskiviikkona tektiviestillä. Yksi ilmoitti ettei pääse, kuten viestissä pyydettiin tekemään. Muut 6 ei vaan saapunutkaan. Voi kurjuutta sanon minä. En tiedä mitä tehdä enää, lapsi 10v.
Kommentit (32)
Olen itse juhannuslapsi, eikä synttäreitäni vietetty ikinä kesällä, vaan yleensä elo-syyskuun vaihteessa.
Ikävä tietysti ap:n lapsen kannalta, mutta vanhempien tyhmyydestä saa kärsiä.
Ja ei oltaisi mekään päästy juhliin, reissussa ollaan niin kuin melkein koko Suomi :)
Ja ei oltaisi mekään päästy juhliin, reissussa ollaan niin kuin melkein koko Suomi :)
Jos ei pääse ja kutsussa pyydetään ilmoittamaan???
Lyhyt kutsumisaika oli, mutta eihän se poista sitä faktaa, että kyllä niitten vieraitten olisi pitänyt ilmoittaa esteestään. Ärsyttävää tuollainen, mrh.
Tosiaan, jotkut lapset eivät lue tekstareita ja jotkut lapset eivät kerro kutsusta vanhemmilleen, jos eivät viitsi tulla. Tiedän yhden tapauksen.
Eihän aikuisetkaan halua mennä joka paikkaan mihin kutsutaan.
Ja monestihan on niin että lapset eivät ole edes niin hyviä kavereita keskenään vaan vanhemmat ovat kutsuneet esim. koko luokan.
Välttämättä eivät halunneet tulla, eivätkä edes puhuneet kotonaan kutsusta.
Jos ei pääse ja kutsussa pyydetään ilmoittamaan???
me pidetään kesäsynttärit vasta elokuussa kun koulut alkaa. Yksi syntynyt juhannuksena, toinen heinäkuun puolessavälissä ja kokemusta on samasta ilmiöstä. Muilla kuin kesäsynttäreillä ei ole ikinä käynyt näin.
Ei siis ole vielä ollut kaverisynttäreitä. Ihan mielenkiinnosta kysyn: miten päädyitte tuohon elokuun synttäreihin? Me olemme arponeet (tulevaisuuden varalle) synttäreitä joko kesäkuun alkuun tai elokuulle mutta ei ole päädytty mihinkään vielä (kas kummaa ;)) joten olisi kiva kuulla. Kiitos. :)
Ei mitään syytä, miksi pitäisi. Tietenkään emme juhannuksena juhli, mutta juhannusviikolla tai edell. vkonloppuna. Seuraavakin vko ok.
Harmi lapsesi puolesta. Itse olen syntynyt heinäkuussa ja olin luokkani ainut kesälapsi. Harmitti, kun koulussa muiden synttärit huomioitiin aina laulamalla ja opettajatkin onnittelivat mutta minut aina "unohdettiin". Onneksi kuitenkin synttäreille tulivat lähes kaikki kutsutut, vaikka ne juhlittiinkin heinäkuussa. Itsestäni tuntuisi vähän hassulle juhlia yli kaksi viikkoa aiemmin tai myöhemmin synttäreitä ja kavereita oli kiva nähdä kesälläkin. Leikkikavereita, kun ei siinä naapurissa asunut, vaan lähimmälle kaverille oli lyhintä ja vaarallisinta reittiä 5 km.
Kesällä kannattaa varoittaa vanhempia ajoissa ja jos monella tuntuu olevan menoa suunniteltuna päivänä niin muuttaa sitä päivää. Joskus tuntuu, että lasten juhlat järjetetään tyylillä "laitettiin tekstiviesti" mutta kuinka moni aikuinen järjestäisi omat synttärit samalla tavalla. Vai olenko ainut joka kyselee ystäviensä aikatauluja, jotta saisi mahdollisimman monen paikalle?
Välttämättä eivät halunneet tulla, eivätkä edes puhuneet kotonaan kutsusta.
Kun joukossa on yksi tyttö joka kuulemma aina päättää kuka on kenenkin kanssa ja omii kavereita itselleen... ap
ennemminkin perheen kanssa lomilla. Parin päivän varoitusaika on aivan liian lyhyt! Mä itse en kesällä edes katso viestejä joka päivä, jos on mökillä tms ei välttämättä jaksa olla ajan hermolla. Mä jätän kesälomaksi tietokoneet, kalenterit yms kotiin. Tosi surku lapselle, jotenkin tuo pettymys kannattaa käsitellä. Seuraavaks kutsukaa ajoissa.
Lyhyt kutsumisaika oli, mutta eihän se poista sitä faktaa, että kyllä niitten vieraitten olisi pitänyt ilmoittaa esteestään. Ärsyttävää tuollainen, mrh.
kesälomamatkoilla kännyä edes mukana tai sitten akku on loppu eikä kukaan jaksa ladata, kun lapset eivät lomalla kännykkää pahemmin tarvitse. Itsellä on puhelin mukana mutta saattaa olla monta päivää jossain kassissa. Ihme juttu että lomallakin pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa???
osaa ilmoittaa, että ei pääse synttäreille. Epäilen, että tuonikäinen ei todellakaan ajattele mitään ilmoitella.
pidetty väkisin synttäreitä kesällä, mutta heinäkuun puolessavälissä syntyneellä ei ole vielä kaverisynttäreitä ollut, mutta nyt ajateltiin pitää elokuussa. Keväällä on kaikilla kuitenkin juhlia niin paljon niin elokuu tuntuu paremmalle ajankohdalle. Keväällä kaikilla kesäloma jo mielessä, elokuussa taas kiva nähdä koulukavereita loman jälkeen.
Meillä myös syynä se että elokuussa on jo pimeät illat, tyttö haluaa jännät ja "pelottavat" synttärit. Aiemmin kyllä pidetty ihan kesällä, mutta nyt näin ja varmaan tästä lähtien kun on jo koulukavereita ja koulu ei ole lähikoulu niin kesällä ei niitä kavereita juuri näe.