Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanon teinille, joka kiukkuaa ja mesoo koko ajan nälkäänsä?

Vierailija
22.07.2011 |

Syynä ei ole se, että meillä ei olisi riittävästi ruokaa tai se olisi jotenkin huonoa. Hän vain syö ruoka-aikana aivan liian vähän, koska ei pidä mistään meillä syötävästä ruoasta. Sitten hän onkin jo vartin päästä hirveässä nälässä. Jos ostaisin kotiin kasapäin nuudeleita tai hampurilaisia, tai tilaisin pizzaa tms., ongelmaa ei olisi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se teini ei jo tietäisi.

Toivottavasti saa myös joskus noita kiellettyjä ruokia, jotta edes joskus ei olisi nälkä.

Vierailija
2/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiukkuaa jos ei tarjottu ruoka kelpaa!

kyllä se nälkä jossain vaiheessa vie voiton,ja kelpaa sitten tarjottukkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä hänen haluamaansa ruokaa pari kertaa viikossa niin ehkä osaa sitten arvostaa muiden mieleistä ruokaa

Vierailija
4/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa se ruoka mitä tarjotaan niin olkoon nälässä. Toivottavasti me päästään tosta ongelmasta hieman aikaisemmin. Meillä ruuasta valitaa 6v, mutta ei se uskaltais puhua nälästä jos ei ole syönyt kaikkea.

Vierailija
5/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu 15 v kanssa. On ollut vauvasta asti tosi pieniruokainen ja mikään ei kelpaa. Tämä ei tosin kiukkua nälkäänsä, ei kai sellaista kykene edes tuntemaan... Ruoka-annokset on taatusti pienemmät kuin yksivuotiaalla! Jos itse laittaa syötävää, on se juuri pelkkiä nuudeleita tai pakastinpizzaa. 15 vuotta olen nyt keuhkonnut "syö,syö". Enää en jaksa. Hommaa ei tietenkään helpota se, että hän päätti vielä olemaan kasvissyöjä. Kasvissyöjä, joka ei syö juurikaan kasviksia, salaatteja tai mitään.

Vierailija
6/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu 15 v kanssa. On ollut vauvasta asti tosi pieniruokainen ja mikään ei kelpaa. Tämä ei tosin kiukkua nälkäänsä, ei kai sellaista kykene edes tuntemaan... Ruoka-annokset on taatusti pienemmät kuin yksivuotiaalla! Jos itse laittaa syötävää, on se juuri pelkkiä nuudeleita tai pakastinpizzaa. 15 vuotta olen nyt keuhkonnut "syö,syö". Enää en jaksa. Hommaa ei tietenkään helpota se, että hän päätti vielä olemaan kasvissyöjä. Kasvissyöjä, joka ei syö juurikaan kasviksia, salaatteja tai mitään.

Vierailija
7/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispizza onkin ainoa asia, jota syö enemmän tai siis isomman annoksen, siis jopa puolet pizzasta.

Vierailija
8/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi muuttaa ihan muutaman vuoden kuluttua omilleen. Nyt on korkea aika opetella tekemään sellaista hyvää, terveellistä kotiruokaa, jota lapsesi haluaa syödä. Kun hän omilleen muuttaa, et voi enää hänen syömisiään kontrolloida ja kasvatuksesi ruoka-asioissa voidaan todeta epäonnistuneeksi: meillä on taas yksi nuori aikuinen lisää, joka elää pelkällä roskaruoalla.

Vierailija
9/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 17 vuotta vanhempana onkin asia päinvastoin..

Vierailija
10/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säkö se olet se ärsyttävä vittuilija joka ketjussa?

Meilläkin teinillä sama valitus. Nyt alkoi saada työharjottelutuloja niin kumma kyllä äitin ruuat taas maistuu kun vaihtoehtona on sit ostaa ruokansa itse.. Mutta jatkuva narina miten meillä ei oo mitään syötävää koskaan minkä takia pitää olla nälässä, me muut kyllä syödään sitä mitä on mut hän ei. Ja joo, osaan tehdä hyvää terveellistä kotiruokaa, kiitos vaan. Kasvatus my ass sillä ole kasvatuksen kanssa mitään tekemistä että teinit pääasiallisesti syö huonosti. Meillä ei ole roskaruokakulttuuria kotona opetettu, ihan on muualta oppinut.

ei-ap

Lapsesi muuttaa ihan muutaman vuoden kuluttua omilleen. Nyt on korkea aika opetella tekemään sellaista hyvää, terveellistä kotiruokaa, jota lapsesi haluaa syödä. Kun hän omilleen muuttaa, et voi enää hänen syömisiään kontrolloida ja kasvatuksesi ruoka-asioissa voidaan todeta epäonnistuneeksi: meillä on taas yksi nuori aikuinen lisää, joka elää pelkällä roskaruoalla.

Vierailija
11/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kannata heittää toivoaan, syö sit kun tulee nälkä! Vaikkapa aikuisena :) Yritän olla stressaamatta ja ajatella, että ei terve ihminen kuole nälkään ruokapatojen ääreen.

Vierailija
12/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käsket tekemään itelleen lautasellisen spagettia.

Tero

Vierailija
13/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kannata heittää toivoaan, syö sit kun tulee nälkä! Vaikkapa aikuisena :) Yritän olla stressaamatta ja ajatella, että ei terve ihminen kuole nälkään ruokapatojen ääreen.

kuhan kuitenkin seuraat ettei ole anoreksian merkkejä ilmassa. vaikka se kyllä ärsytti nuorempana kun kaikki hoki tota anoreksiaa,mä en tosiaa urheillu tms. vaan mulle ruoka ei ollu mitenkää tärkee juttu, sitä vaan söi elääkseen.

Vierailija
14/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käsket tekemään itelleen lautasellisen spagettia.

Tero

Vierailija
15/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu sitte pilteille paremmin.

Serkkupoikani äiti teki hänelle aamuisin varta vasten ravitsevaa kotiruoka-aamupalaa: köyhiä ritareita, siis ihan monena päivänä viikossa.

100 kg tais mennä rikki viistoistavuotiaana.

Mun mielestä näihin pätee: aikuinen päättää, mitä ruokaa on tarjolla, piltti päättää, paljonko syö.

Nitinät pois.

Tosin kaikkiruokainen ukkoni valittaa myöskin usein nälkäänsä. se on korjaantunut aina ihan syömällä. ja jääkaapissa on proteiinipitoista välipalaa = viiliä ja maustamatonta jugurttia.

Vierailija
16/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtoisesti voi tienata omaa rahaa omiin ruokiin. taivaalta sitä ei tipu.

Vierailija
17/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäkin olen toki vahdannut. Ei liiku eikä laihduta. Ihan kuten sinulla, ruoka ei merkitse ihmeemmin mitään, sitä vaan pitää syödä ja heti kun sitä on syötyjonkinverran, niin se jo riittää. Toisaalta, tuo voisi olla terveellinen tapa meille aikuisillekin. Jos ei syötäisi vaan varuiksi, ettei tule kohta nälkä ja ahmittaisi kun on hyvää, niin ei olisi paino-ongelmiakaan.

Vierailija
18/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teini ihminen vai joku perheenne ulkopuolinen olio? Saako sillä olla omia mielipiteitä vai täytyykö toistaa vanhempiensa? Voisiko sen teinin kanssa joskus keskustella ilman sitä vanhempi-äänensävyä vai onko jo myöhäistä?

Mikä teitä muka aikuisia ihmisiä vaivaa? Ettekö pysty tajuamaan että lapsenne kasvavat eivätkä tosiaan seuraa teidän kullanarvoisia neuvojanne aina. Miten voitte vaatia kunnioitusta tai tottelemistä kun ette itsekään osaa käyttäytyä kunnioittavasti?

Jos nyt on kysymys noin yksinkertaisesta asiasta kun syöminen eikö sitä teiniä voi istuttaa alas ja keskustella niin kuin ihmisen kanssa puhutaan että mitä se haluaisi syödä? Voisitte "kasvattajat" joskus hämmästyä kuinka harvoin sieltä tulee hampurilaisia ja pitsoja jos joka asiasta ei aina tehtäisi valtakysymystä.

Kysymys kuuluu: käytätkö valtaa vai menetätkö ihmisen?

Vierailija
19/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin järjen ääni palstalla,

on tainnut helle pehmittää aika monen mamman viiseinkin aivosolun, tyyliin, kuka sanoo omalle lapsellee "turpa kiinni" tai ainakaan jakelee sellaisia neuvoja?

Vierailija
20/27 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäkin olen toki vahdannut. Ei liiku eikä laihduta. Ihan kuten sinulla, ruoka ei merkitse ihmeemmin mitään, sitä vaan pitää syödä ja heti kun sitä on syötyjonkinverran, niin se jo riittää. Toisaalta, tuo voisi olla terveellinen tapa meille aikuisillekin. Jos ei syötäisi vaan varuiksi, ettei tule kohta nälkä ja ahmittaisi kun on hyvää, niin ei olisi paino-ongelmiakaan.

juu,u äläs muuta sano!

muistan nuorempana ihmetelleeni kuinka jotkut lihoo..juu ei tartte ihmetellä enää,kun on kolkyt kiloo ylipainoa!