Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen repun ostatte ekaluokkalaisellenne?

Vierailija
22.07.2011 |

Millainen olisi kova sana varsinkin poikien keskuudessa? Meidän arka lapsukainen (poika)varmaan ottaisi jonkun eläinkuviollisen vauvarepun, mutta tulee taatusti kiusatuksi :(

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanskalaista Jeva reppu. parempaa ei ole! ;))))

Vierailija
22/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruutukuvioisen X-force-merkkisen repun, joka on ollut todella hyvä. itse tyrkytin noita Lego- sun muita reppuja, mutta poika halusi tuon, ja sai toki.

Reppu on pysynyt todella hyvässä kunnossa ja on kuin uudenveroinen, joten poika saa käyttää sitä ensi vuodenkin, ellei ala itse pyytää uutta reppua. PEriaatteessa olen valmis ostamaan sen yhden repun/vuosi, mutta en ryhdy tyrkyttämään, jos ei tarvetta synny lapsessa itsessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako noin moni tosiaan vielä jonkun "kerhorepun"? Mä olen ajatellut ostaa lapselle jonkun laadukkaan, ergonomisen ja hillityn repun.

Ihan luulin että ne supersankarit ja örkit olisi jääneet sinne päiväkotimaailmaan. Toki niilla kai leikitään, mutta että repussakin vielä sellainen muovikuva, oho. Tai ehkä nämä vanhemmat ovat niitä samoja jotka ostavat lapsilleen esim superman- ja hello kitty- lenkkareitakin cittarin tarjouksesta

Vierailija
24/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[tai superman kenkiä. Mitä WT-meininkiä.

i]Ostaako noin moni tosiaan vielä jonkun "kerhorepun"? Mä olen ajatellut ostaa lapselle jonkun laadukkaan, ergonomisen ja hillityn repun.

Ihan luulin että ne supersankarit ja örkit olisi jääneet sinne päiväkotimaailmaan. Toki niilla kai leikitään, mutta että repussakin vielä sellainen muovikuva, oho. Tai ehkä nämä vanhemmat ovat niitä samoja jotka ostavat lapsilleen esim superman- ja hello kitty- lenkkareitakin cittarin tarjouksesta

[/quote]

Vierailija
25/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako noin moni tosiaan vielä jonkun "kerhorepun"? Mä olen ajatellut ostaa lapselle jonkun laadukkaan, ergonomisen ja hillityn repun.

Vierailija
26/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ergonomia ei ollut päällimmäinen syy ollenkaan ekalla, johtuen ihan tästä matkasta, ettei tarvii meuhkata :)

Vierailija
28/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista "simppeleistä ja tyylikkäistä" repuista. Avain järkyttävän rumia.

Vierailija
29/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun linkit katselin läpi...

Vierailija
30/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväällä. Tämä käytäntö on ollut aiempinakin vuosina. Näitä lahjareppuja on meidän koululaiset käyttäneet vuosia. En edes muista milloin olisin reppua koululaiselle kaupasta hankkinut

Vierailija
31/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan ensimmäisen luokan repun ostamisen olevan iso juttu ja muistan edelleenkin millaisen repun valitsin. Meillä siis lapsi saa valita itse reppunsa, olkoonkin sitten kauhea hello kitty viritys, kyllä niitä simppeleitä ja "tyylikkäitä" reppuja ehtii myöhemminkin kanneskella.

Olen vaatteiden kanssa aika tarkka, mutta haluan että ensireppu on lapsen oma juttu. Laitan itse vaikka sitten silmät kiinni jos alkaa liikaa ärsyttämään ;)

Vierailija
32/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan Anttilasta sellainen futis-aiheinen reppu. Pelkäsin, että hajoaa nopeasti mutta onkin osoittautunut todella vahvaksi. Menee sillä nyt tokaluokallekin, kun kerran toimii hyvin.

Poika ei halunnut mitää lego tms reppuja ja minä en osta pääkalloja lapselle.

Ostettiin uusi penaali kylläkin nyt: Star Wars, oli mun idea, että olisi enemmän katuuskottava :) Kolme kerrosta ja löytyy värikynät sakset yms.

Vierailija
33/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monster Jam repun. En suostunut ostamaan koska se haisi aivan hirveälle. Mieli sitten muuttui kun näki Legon Ninjago repun ja se ostettiin. Mietin onkohna reppu tarpeeksi tilava, oli "light" mallia, mutta kuinka paljon ekaluokkalaisella oikein on kannettavaa?

Vierailija
34/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pojat halunneet tuollaiset Retken street reput ja ovat kyllä kestäneet tosi hyvin. Ekaluokkalaiselle vaan on aika iso. Meillä vanhimmalla menee sama reppu nyt neljättä vuotta. Ja on juurikin noita Retken reppuja. Meillä neiti haluaa Hello Kitty repun ekalle ja kyllä sellaisen myös saa. Se on niin iso juttu lapsen elämässä, että en aio ite ruveta mitään mutta ehdotteleen! Koulun aloittaminen muutenkin niin jännittävää.

Vierailija
35/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuosilla ei väliä, mutta valitsin mahdollisimman kevyen repun, jota pienikokoisen ekaluokkalaisen on helppo kantaa. Lisäksi se oli lapsen mielestä hyvän tuntoinen selässä.

Itse pyrin kasvattamaan lapseni niin, että he ovat rohkeasti omia itsejään. Minusta on suorastaan typerää ajatella, että lapsi ei esim. voisi laittaa tiettyjä vaatteita, ettei häntä kiusattaisi. Kiusatuksi voi joutua kuka vaan, miksi vaan.

Meillä esim. poika kulki tokaluokalla selkeästi tyttöjen vaatteissa, sattui tykkäämään pinkistä, kukkakuoseista jne. Hänelle naurettiin, mutta hän sanoi vaan rohkeasti, että jokainen saa pitää just niitä vaatteita, mitkä miellyttää.

Nyt hän on 14-vuotias teini, joka on rohkea mielipiteissään, mutta kuitenkin ulkonäöllisesti aikalailla sulautuu massaan.

Vierailija
36/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ticketin repun, tämän tyyppisen. Siellä on pari vaihtoehtoa.

http://www.ticket2heaven.dk/en/bags/single-school-bag/?cHash=7467700e86…

Meillä on nämä käytössä nyt 3. ja 4. luokalle menevillä ja ovat olleet todella hyvät reput. "Kylmälaukuu" etutaskuun saa eväät yli 5 h päivinä, samoin juomapullolle on oma tasku. Reppuun kuuluu irallinen pieni "jumppareppu" ja repussa on paljon taskuja jne. Ei ole liian isokokoinen, mutta kirjat mahtuu hyvin ja rinta- ja vyötäröhihnojen ansiosta on tosi ergonominen.

Normaalihinta on aika suolainen, mutta alesta olen meidän reput ostanut ja ostan varmaan taas tammikuussa tulevalle ekaluokkalaiselle varastoon. Jos sitten haluaa alkuun jonkun Starwars repun niin sen saa, ekalla repussa kulkee lähinnä aapinen ja pari muuta kirjaa eikä painoa ole kauheasti. On kuitenkin iso juttu päästä valitsemaan se eka oma reppu :).

Noilla isommilla alkaa reppu jo painaa ja esim. tuo rinkoille tyypillinen rinnan yli kiinnitettävä hihna on ollut tosi hyvä.

Vierailija
37/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jansportin reput erittäin kestäviä ja hyviä kantaa. Saa vielä takuunkin.

Vierailija
38/38 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Haltin suloinen minireppu, joita on varmaan ainakin yli 10 eri väriä, mutta se ei mielestäni ole kuitenkaan kovin hyvä kantaa jos ajattelee vaikkapa kirjoja, ei edes mahdu varmaan. Ne olkaimet ei ole sen paremmat kuin halpisrepuissa. Muuten, päiväretkikäyttöön se on tosi hyvä, kunsiinä on se istuinalustakin ja se menee tiukasti selkään, hartiat ei väsy. Iso Halti on ainakin minun 1-lk taas liian iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi