Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pulma, auttakaa...?

Vierailija
01.11.2005 |

Joudun työnkuvaan liittyen välillä tuuraamaan hoitajaa joka hoitaa lapsia näiden kotona. Lapsia on 3 (pieniä) ja johtuen pahoista allergioista ja infektioherkkyydestä heitä ei voi isompaan lapsiryhmään sijoittaa.

Ongelma on siinä että ahdistaa suunnattomasti sinne meno ja siellä oleminen. Näitten päivien jälkeen olen aivan puhki ja itkettää. Lapset on ihania mutta vastuu kai lääkityksistä tms painaa liikaa?" oikeassa" työpaikassani vastuussa olisi kuitenkin useampikin hlö ja aina olisi kaveri jolta kysyä... Tää homma ei vaan selvästikkään ole mun homma, jos olisin perhepäivähoitajaksi halunnut niin sellaiseksi olisin alkanut! Tuntuu vaan niin luuserilta. Omassa paikassa aloittaminen oli helppoa ja omasta mielestäni hyvin sujuu, tälläistä oloa ei siellä ole kertaakaan tullut. Tämä asiakin tuli esille vasta työsopimuksen allekirjoitustilanteessa tyyliin " ainiin, tähän sopimukseen kuuluu tälläinen tuurauskin" .

Mutta, onko mulla oikeus kieltäytyä sinne menosta?Uskaltaako edes pomoille sanoa asiasta, mulla on kuitenkin koeaikaakin 2 kk jäljellä... Kyseessä määräaikainen sopimus kaupungin kanssa ja sitä vielä 8 kk jäljellä. Tuosta vakinaisesta työstäni pidän kuitenkin paljon ja haluaisin siellä pysyä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti hyvä hoitaja, mutta lääkkeet ja lasten erilainen reagointi ja ruokien sekä allergiaoireiden valvominen on rankkaa. Se on rankaa jo kokeneellekkin ja sanoisinko ylivoimaista kokemattomalle. Ylivoimaiselta se tuntui minustakin, kun lapsellani todettiin allergia ja siihen tuli kylkiäisenä astmaa ym.

Keskustele pomosi kanssa. Kerro, että pidät työstäsi, mutta koet itsesi hyvin epävarmaksi tuossa ryhmässä. Kerro, että koet saavasi liikaa vastuuta verrattuna siihen, ettet ole aiemmin tällaisen asian kanssa ollut tekemisissä - yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi