Mikä olisi lämmin lomakohde lokakuussa, ei pitkää lentomatkaa, koska lomaa
vain viikko. Kanaria ei houkuttele, aivan liikaa kuullut huonoista keleistä siellä suunnalla lomaansa viettäneillä.
Kommentit (39)
historiallisesti merkittävät "rauniot" ei kiinnosta, mutta paskainen basaarialue kyllä? Kyllä meitä on moneen junaan...
meitä on niin moneen junaan, et mä mieluiten katselen sitä vilkasta paikallisten touhua jostain räkäsestä kuppilasta.
Anteeksi.
Tero
Katso Kreikan kohteista niiden säätilanne. Itse olimme lokakuussa Rhodoksen saarella ei Rhodoksen kaupungissa, vaan all inclusive kohteessa. Loistava ilma, loistava ruoka ja loistava palvelu. Olimme hotellilla ja uimme ja siellä oli näitä Bamse juttuja. Muuta ei tarvittu, koska emme haluneet sen kummemmin mitään muuta kolmen lapsen kanssa. Lyhyt lento ja halppo matka. Suosittelen
historiallisesti merkittävät "rauniot" ei kiinnosta, mutta paskainen basaarialue kyllä? Kyllä meitä on moneen junaan...
meitä on niin moneen junaan, et mä mieluiten katselen sitä vilkasta paikallisten touhua jostain räkäsestä kuppilasta.Anteeksi.
Tero
Autoa en Hurghadassa vuokraisi, sillä meno on aika... Ajokortin saa kuka tahansa, joka maksaa. Hurghada on ihan turistikylä vanhaa kaupunginosaa lukuunottamatta, ja siellä ei ole katsottavaa. Ehkä Kairo on sulle parempi, jos et välitä rantaelämästä.
Lyhyt lento, noin 4h. Hyvät ilmat olleet aina, kun ollan siellä oltu- Oli sitten toukokuu tai lokakuu.
Sää suosii, hyvät palvelut, ystävällisrt ihmiset. Uintia, aurinkoa, ostoksia ja hyvää ruokaa.
Itse olen menossa lokakuussa Kreikkaan.
ihan vaikka "pelkässä" hotellialuepaikassa olisi kunhan vain "uskaltaa" lähteä liikkeelle.
Ja se ainakin on niillä hotlelialueillakin paikallista kun kaikista putiikeista yrittävät "väkisin" saada sisälle ostamaan jotakin ja hinnoista tottakai tingittävä väh puolet pois.
Itse en tuolla Kairon basaarialueella hirveästi viihtynyt vaikka rakastankin shoppailua;)
Mitä noihin "kivikasoihin" tulee niin ehdottomasti kannattaa kys maassa käydessään kokea pyramidit, sfinksi yms.
Ja Kairossa sijaitseva museo on mieletön paikka, sanoivat että jos jokaista siellä olevaa aarretta katselisi 1min ajan niin menisi 9kk että on kaiken nähnyt enkä yhtään epäile tuota kommenttia.
Tutankhamonin kultainen kuolinnamio, kulta-aarteet/korut mitkä hänen haudastaan löydettiin (suurin määrä mitä koskaan kerralla löydetty), Ramseksen, Hatsepsutinin (ainoa naispuolinen faarao) ja 10 muun muumiot joissa vielä hiuksiakin ja hmapaat suussa, ihan mieletöntä!
Minä en olisi kys maahan edes mennyt jos en olisi päässyt esim pyramideja katsomaan.
-14-
Kyllähän se onnistuu tottakai mutta liikenne ja käyttäytyminen liikenteessä on _hyvin_ erilaista kuin täällä.
Pimeällä ajetaan yleensä lähes kokonaan ilman valoja, vauhti on 150-160 korvissa ja kun eräällekin kuskille siitä sanottiin niin totesi että "minulla hyvä auto ja olen hyvä kuski"...
Kairossa (ja muuallakin) tööttääillään koko ajan kun ajetaan, liikenne on siellä ns hallittua kaaosta, tööttäilyt ovat tervehtimistapa heillä, ei vain sitä äkäistä töööööt:tiä tyyliin pois alta tai mitäs teet tms.
-14-
Siellä jos kolarin ajat niin sinne jäät, vääräuskoisella ei ole siellä mitään oikeuksia...
Itse olemme miettineet Dubaita mahdolliseksi seuraavaksi talvikohteeksi, meitäkään kun ei Kanaria enää kiinnosta. Onko kellään kokemuksia? Onko ihan kuolleena syntynyt ajatus matkustaa tuonne lasten kanssa?
Itse olemme miettineet Dubaita mahdolliseksi seuraavaksi talvikohteeksi, meitäkään kun ei Kanaria enää kiinnosta. Onko kellään kokemuksia? Onko ihan kuolleena syntynyt ajatus matkustaa tuonne lasten kanssa?
mutta kaupunki on todella iso ja infrastruktuuri tehty autoja silmällä pitäen, joten kovin pienten lasten kanssa siellä ei ole kätevä liikkua. Taksikyyti tosin on halpaa, ei sen puoleen.
Perinteisiä "kanariarantoja" Dubaissa ei ole, ja koska se alkoholin siivittämä meno ja eurojumputusmusiikki puuttuu. Rannoilla ei siis tarjota tai myydä alkoholia.
Jos otatte hotellin muun kuin pakettimatkan järjestäjän kautta, kannattaa tsekata, että siellä on kunnollinen uima-allas ja että hotelli on lähellä rantaa. Kartalta katsottuna lähellä ei oikeasti ole kovin lähellä, sillä etäisyydet ovat kaupungissa suuret.
Shoppailumahikset ovat hyvät, mutta lasten kanssa menee varmaankin ostoskeskuksissa vaeltamiseksi eikä kai sitäkään loputtomiin jaksa.
Kanarialle. Oletan, että vielä tuohon aikaan siellä säät ovat melko lämpimät. Sitten joulukuusta maaliskuuhun tilanne lieneekin epävarmempi. Joo, minäkin olen niin vauhko, etten noihin muslimimaihin menisi vaikka maksettaisiin. Dubaita haluan muuten vain boikotoida.
Kanarialle. Oletan, että vielä tuohon aikaan siellä säät ovat melko lämpimät. Sitten joulukuusta maaliskuuhun tilanne lieneekin epävarmempi. Joo, minäkin olen niin vauhko, etten noihin muslimimaihin menisi vaikka maksettaisiin. Dubaita haluan muuten vain boikotoida.
Tilanne on aivan eri kuin kymmenen vuotta sitten.
kts Nazar matkatoimisto, siellä ihania hotelleja Turkissa. Me oltiin syyslomalla lokakuun lopussa ja lämmintä oli noin 30 astetta koko viikon.
mekin ollaan oltu egyptissä marraskuusssa joitakin vuosia siten. oikein hyvä mieli jäi vaikka yksi lapsistamme sairasti mahataudin. Lääkärin avustuksella meni ohi vuorokaudesa.
nyt suunitellaan alkutalveksi/loppusyksyksi israelia.
Nostan tätä ketjua, on ajankohtainen nyt. Eli haluttais lähteä lasten syysloman aikaan matkalle, mutta arvelluttaa kelit. Koska aikaa on viikko, Thaimaa ei tule kyseeseen, mutta lämpöä pitäisi olla (aurinkoenergiaa). Osaatteko neuvoa? Kreikkalainen tuttava varoitteli että Kreikkaan ei kannata mennä lokakuussa, että sää on kuulema aivan kamala, ainoastaan tuurilla voi olla lämmintä. Samoin ilmeisesti Turkin jotkut paikat ovat viileitä?
Tuota Dubaita suosittelen itsekin. Olen siellä 2X käynyt (lokakuussa ja maaliskuussa) ja molemmat oli täydellisiä ajankohtia kelien suhteen. Vertailupohjaa muihin maihin minulla on paljon, olen matkustellut 25 eri maassa. Dubai lasten kanssa on yksi suosikkikohteistani (muitakin on, mutta pidemmän lentomatkan päästä). Siellä on turvallista, ei juoppoja, upeat hotellit, puhtaat rannat jne jne.
Ollaankin suunniteltu vuoden 2015 syyslomaksi jälleen matkaa Dubaihin. Nyt olen raskaana ja tästä olisi tarkoitus tulla nuorimman lapsen ensimmäinen ulkomaanmatka.
Dubai on lämmin ja hyvä ranta/kaupunkikohde. Lentoaika muistaakseni n. 6 h ja aikaeroa ei paljoa.
Haluan lähteä................Venetsiaan!! Perkele!