Hääpukeutumisetiketti!!
Kun täällä av:lla tiedetään kaikki ja arvostellaan noissa hääohjelmissa vieraiden pukeutumista, niin miten sit pitäisi pukeutua, näin helteillä?
Hautajaispukeutumisesta sainkin täältä hyviä ohjeita (lapsille ei mustaa hautajaisiin) niin mites on tämä hääpukeutuminen? Aikuisista naisista siis kyse, miehillä tietty puku..
Kommentit (11)
pukukoodi? Se määrä asun. Tulee kuitenkin muistaa, että vain morsian voi pukeutua valkoiseen.
Itselläni on hattu kirkossa. Jos morsiusparin äideillä on hatut juhlapaikalla, niin sitten jatkan hatun pitoa kunnes morsiamen äiti ottaa hatun pois päästä.
ottavat puvun takin pois yltään vasta kun sulhanen riisuu omansa.
varmaan käy kuitenkin? Suurin osa pinta-alasta kyllä muuta kuin valkoista, mutta pohjaväri on valkoinen.
ja sääret kestävät ja ovat ruskettuneet voi helteellä mennä häihin ilman sukkia. Jalkaan juhlasandaalit ja varpaat kuntoon.
Komppaan aiempaa: mekko ei saa olla liian lyhyt eikä liian avonainen. Minusta on kauniimpaa jos aikuisela naisella on pitkä tukka kiinni (nutturalla) kuin pitkin selkää.
Pikkumustaa voi pitää, jos asustus on heleä ja värikäs (huivi, jakku, laukku jne).
kyllä mekko on erittäin avonainen... eikä mun sääret rusketu. Ja kengät on korkkarisandaalit. Saako sääriä näyttää vaan tummempi-ihoiset?
Ja nutturalle en kyllä tukkaa laita. Se on usein mun arkikampaus.
-ap
Juhlava mekko käy aina. Itse tunnet kaverisi tai sukusi, että miten juhlava on sitten jo liikaa. Pituus sitten sään mukaan ja hattu on ihan turha. Maksimissan olen nähnyt hattuja morsiamen ja sulhasen äideillä, ja ihan turhia nekin.
Näillä keleillä menisin myös ilman sukkiksia, jos siltä tuntuu.
kyllä mekko on erittäin avonainen... eikä mun sääret rusketu. Ja kengät on korkkarisandaalit. Saako sääriä näyttää vaan tummempi-ihoiset?
-ap
Avonainen puku, korkkarisandaalit (tarkoittaa korkeita korkoja, korokepohjaa vai korkkipohjaa?), tukka auki. Ohuet sukat tai säärien tuunaaminen itseruskettavalla voiteella tai sitten vaan kalpeilla, sukattomilla säärillä juhliin.
Mikä sun ongelma oli, ap, jos toi on sun tyylisi? Miksi teit avauksen kun jo tiesit millaisena häihin menet?
7
Ajankohta ratkaisee paljon: onko päivähäät vai iltahäät? Toinen ratkaiseva on juhlapaikka: onko kysessä latotanssit vai juhlitaanko Kalastajatorpalla? Mekon juhlavuusaste valitaan näiden mukaan. Ja juhlavuusaste taas tarkoittaa mekon materiaalia (puuvillaa-pellavaa-silkkiä) ja pituutta (mini-polvipituinen-nilkkapituinen-täyspitkä). Juhlavuutta syntyy myös asusteilla, joissa pääsäännöt ovat: mitä pienempi laukku, sitä juhlavampi, ja mitä korkeammat korot ja sirommat kengät, sitä juhlavammat.
Juuri nyt laittaisin häihin rennon, täyspitkän, kukallisen mekon, mieluiten halterneck-mallia, jolloin kirkossa peittäisin hartiat ohuella huivilla.
En ole ollut kovin monissa häissä aikuisiällä, enkä silloinkaan pukeutunut mekkoon vaan housuihin. Nyt vasta "aikuisena" sitten lapsuuden oppinut käyttämään mekkoja. Halusin kuulla mitä ihmiset yleensä tuumii. Oman mummoni hautajaisissa oli yksi nuori nainen seksikkäässä pikkumustassa miniminibilemekossa, se oli mielestäni aika mautonta ja pisti silmään..
Häät alkaa päivällä ja jatkuu iltaan, näin olen käsittänyt. Aika bailuhäät käsittäkseni tulossa ennemmin kuin jäykkää pönötystä.
-ap
Avonainen puku, korkkarisandaalit (tarkoittaa korkeita korkoja, korokepohjaa vai korkkipohjaa?), tukka auki. Ohuet sukat tai säärien tuunaaminen itseruskettavalla voiteella tai sitten vaan kalpeilla, sukattomilla säärillä juhliin.
Mikä sun ongelma oli, ap, jos toi on sun tyylisi? Miksi teit avauksen kun jo tiesit millaisena häihin menet?7
laita mitään vesirajamekkoa häihin! Baarihutsukamppeet kannattaa jättää kotiin. Ei oo paljon härskimpää näköä kun neitoset puolialasti perseposket vilkkuen juhlimassa häitä... morsiuspari on kuitenki laittanu rahaa palamaan juhliin ja toiset ilmestyy paikanpäälle vehkeet "tiskissä" :D