Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tietävät neuvokaa! 5 henkinen perhe muuttaa pk-seudulle

Vierailija
20.07.2011 |

Muutamme Mikkelistä, mikä ollut meille oikein sopivan kokoinen asuinkaupunki. Minulla sen verran speliaali ala että saamani työ kannattaa ottaa vastaan, aikka rahallisesti ei todennäköisesti kannattaisikaan muuttaa) ja mies on tehtaalla duunarina. Mihin meidän kannattaisi muuttaa? Tärkeintä olisi, että pienet 2v ja 3v ja eskarilainen eivät joutuisi olemaan liian pitkiä päiviä päiväkodissa, eli työmatkoihin ei menisi liikaa aikaa. Toisaalta kantakaupungissa ei todellakaan ole varaa perheasuntoon, lapset ja mies toivoisivat vieläpä kovasti pihaa kuten meillä nykyään on, mutta se ei ole ehdoton kriteeri. Mikä lähikunta olisi hyvä vaihtoehto? Kannattavampaa muuttaa Espooseen vai esim. Tuusulaan, Riihimäelle..minne? Mistä siis sujuvinta käydä töissä Helsingissä? Olemme todella pihalla, joten kiitos neuvoista..;)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten junalla stadiin ja siitä vaihto metroon, tai bussiin

Vierailija
22/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni täältäkin. Junalla pääsee Helsinkiin helposti ja tuolla budjetilla saa jo ihan kivan omakotitalon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette kun neuvotte ja joku jopa linkitti asuntovaihtoehtoa! Huikea vastike vaan..

Suositteleeko joku muukin Hyvinkäätä? Onko siellä hyvät lapsiperhe-etuudet, perhekerhot, iltapäiväkerhot jne?

Vierailija
24/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette kun neuvotte ja joku jopa linkitti asuntovaihtoehtoa! Huikea vastike vaan.. Suositteleeko joku muukin Hyvinkäätä? Onko siellä hyvät lapsiperhe-etuudet, perhekerhot, iltapäiväkerhot jne?

minun lapseni on sen verran isompi jo. ainakin harrasteita tuntuu olevan paljon! on täällä ainakin hyvän oloisia kouluja joka puolella, eikä kukaan koskaan noista mitään valita lehdissä tms- t hyvinkääläiset

Vierailija
26/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyillä alueilla, joten ei auta vaikka kuinka koti olisi radn vieressä, jos tarha ei ole lähellä.

Ja yksi mikä kannattaa huomioida on lentomelu. Pääkaupunkiseudulla on alueita, joissa lentomelu on erityisen kovaa ja häiritsevää. Suosittelen ainakin katsomaan lentomelualueet ettei tule yllätyksenä.

Vierailija
27/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Hyvinkää on kaupunki. siinä ehkä suuri ero. kandee katsoa muuten kauppakeskus Willan sivut, vaikka se nyt tuskin on tärkeä asia. mutta elävä keskusta pitäisi ainakin tulla!

Vierailija
28/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette kun neuvotte ja joku jopa linkitti asuntovaihtoehtoa! Huikea vastike vaan..

Vierailija
29/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette kun neuvotte ja joku jopa linkitti asuntovaihtoehtoa! Huikea vastike vaan.. Suositteleeko joku muukin Hyvinkäätä? Onko siellä hyvät lapsiperhe-etuudet, perhekerhot, iltapäiväkerhot jne?

Alle 300€ kuussa? ei minusta mikään paha

Minä olen taas kuullut Hyvinkäästä vähemmän maireaa puhetta... mutta niihin pitää suhtautua varauksella!

Vierailija
30/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan normi, jopa edullinen

Vierailija
31/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaa tämä kohde (alue, kunto..) Hyvinkäältä: http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6698097

Vierailija
32/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta entisenä keravalaisena kehotan ottamaan huomioon, että matkaan menee sieltä sekä Lassilaan että Ruoholahteen vähintään tunti. Siihen siis kävelyt päälle. Lisäksi junalippu liityntäoikeuksineen (että sillä pääsee metroonkin) maksaa jo aika paljon. Autolla Lassilaan kulkeminen lienee vähän nopeampaa, tosin ruuhaktailanteesta riippuen. Lasten lyhyet hoitopäivät eivät siis tuolla kyllä toteudu.

Lassilan lähellä on myös mm. Konala, Mäkkylä ja Kannelmäki, jotka eivät ole huippukalliita. Omaa pihaan tuskin saa jos haluaa kaikille oman huoneen, mutta noista pääsee Lassilaan parssakymmenessä minuutissa. Toinen vaihtoehto on katsoa Ruohalahden kautta kulkevien bussireittien varrelta - muista vaan siinäkin että aikataulusta laskien puolen tunnin bussimatka tarkoittaa käytännössä usein että olet tarhassa lasta hakemassa lähemmäs tunnin kuluttua siitä kun suljet työpäikan oven perässäsi.

Vierailija
33/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni on, kun muuttaa uuteen kaupunkiin, ei edes kannata yrittää löytää saati sitten ostaa omistusasuntoa ensimmäisten kuukausien aikana. Itse olen muuttanut kaupunkia, ja maata, useaan kertaan, ensin rauhassa tutustuu uuteen paikkaan, muutaman kuukauden tai vuoden sisällä oppii ja tietää mistä tykkää. Sillä ei ole paljonkaan merkitystä mitä muut ihmiset suosittelevat ja neuvovat, meillä kun on jokaisella kuitenkin omat haaveemme ja mielipiteemme. Itse en esim muuttaisi Hyvinkäälle vaikka joku anttaisi kämpän sieltä ilmaiseksi.

Vierailija
34/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy tuolla hinnalla jo rivariasunto ja pieni piha. Katso esim. Niipperi, Kalajärvi, Lippajärvi jne. tietämiä.

Hyvinkää on ihan pieni kaupunki jo, palvelut varmasti löytyvät ja ainakin näin kun siellä käy eikä asu, niin näyttää idylliseltä ja kivalta.

Sitten taas esim. Nurmijärveltä suunnilleen kaikki ajavat töihin Helsinkiin ja sieltä saisi teidän budjetilla jo okt:n.

Vierailija
35/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuntuu kyllä todella vaikealta... menen vaan enemmän sekaisin, kun ei tiedä mikä nyt todella olisi hyvä ratkaisu. Iso asia olisi se, että jäisi aikaa olla lasten kanssa töissä käynnistä huolimatta.

Vierailija
36/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko joku juna-asemalla? Onko työpaikka Helsingissä Rautatieasemalla?

Vaikka junamatka (silloin kun junat sattuvat kulkemaan aikataulussaan) kestäisikin vain (?) 40 min niin kokonaismatka-aika menee helposti reilusti yli tuntiin jos asemalle on matkaa ja työpaikka on vaikkapa juuri Ruoholahdessa. Toisekseen z-juna kulkee käsittääkseni vain kerran tunnissa mikä on kyllä lapsiperheelle varsin paska vaihtoehto sen vuoksi, että myöhästyminen tai vuoron poisjäänti tarkoittaa sitä, että kukaan ei ole hakemassa lapsia päivähoidosta.

Jos olisin ap niin en edes harkitsisi muita kuin pk-seudun kuntia. Rauhassa etsit asuntoa, ehkä kannattaisi muuttaa vuokralle ensin.

Vierailija
37/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Haluiko joku auttaa löytämään/ehdottaa kivaa perheasuntoa Helsingistä? Siis että kerrostaloon.

Vierailija
38/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulasta on Helsinkiin aika vaivalloista ja kallista matkustaa. Itse suosittelen Järvenpäätä, kulkuyhteydet on hyvät Helsinkiin (junat vähintään 2x tunnissa). Myös Radan läheltä löytyy asuntoja pihan kanssa. Jamppaan ei tosin kannata muuttaa ja myös Nummenkylä jää aika kauas. Itse olen ainakin Tuusulassa ja Keravalla asumisen jälkeen viihtynyt täällä parhaiten.

Keravalla on myös hyviä alueita, mutta mielestäni ihan keskustassa ei siellä kannata asua.

Vierailija
39/39 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kuukauden tai vuoden sisällä oppii ja tietää mistä tykkää. Sillä ei ole paljonkaan merkitystä mitä muut ihmiset suosittelevat ja neuvovat

Itse muutin reilu vuosi sitten Espoosta pohjoiseen, kävi onni ja sain töitä täältä. Olen pohjoisesta syntyisin mutta 8v vierähti Espoossa töitä tehdessä. Vuosi meni ennen kuin kotiuduin tänne pohjoiseen. Pohjoisessa ihmiset puhuu ettei ihmiset osaa etelässä autoakaan ajaa kun kolaroivat eivätkä pidä turvavälejä. Nauroin että sekaan vaan. Ei kannata puhua ennenkuin käy itse kokeilemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi