Mitä väriä tekstiileihin kun kalusteet
ovat: sohvakalusteet harmaat (keski tumma) ja muut valkoista, mites verhot,matot,tyynyt,taulu jutut (ajattelin itse pingottaa kankaasta ison taulun)
Kommentit (4)
siis esim. perusvärit punainen, sininen, keltainen ja vaikkapa kirkas limenvihreä. Harmaaseen ei kannata yhdistää hempeitä sävyjä, sillä lopputulos on lattea, sen sijaan harmaa tosiaan tehostaa kirkkaiden värien heleyttä.
Nämä on niin makuasioita;-)
Itse yhdistäisin varmaankin pinkkiä tai turkoosia. Lime olisi myös kiva, mutta se tuntuu jo vähän loppuunkalutulta.
Sellainen viileä keltainen voisi myös olla kiva.
Petrooli ja lila näyttäisivät minusta tunkkaisilta.
Minusta taas punainen ja perussininen ovat harmaan kanssa tylsiä
Nämä on niin makuasioita;-)Itse yhdistäisin varmaankin pinkkiä tai turkoosia. Lime olisi myös kiva, mutta se tuntuu jo vähän loppuunkalutulta.
Sellainen viileä keltainen voisi myös olla kiva.Petrooli ja lila näyttäisivät minusta tunkkaisilta.
Minustakin peruspunainen ja -sininen ovat tylsiä, yhdisti ne mihin vain. Kyse olikin siitä, miltä värit näyttävät harmaaseen yhdistettynä. Harmaan kanssa perusvärit säilyttävät värinsä ja näyttävät kirkkailta, mutta eri juttu sitten on se, onko ko. väri itselleen mieluisa.
Asiaa havainnollistaa juuri tuo mainitsemasi petrooli ja liila. Hailakka liila yhdistettynä harmaaseen latistaa kumpaakin väriä. Sen sijaan kirkas violetti näyttää entistä kirkkaammalta harmaan kanssa. Jos ei tykkää ollenkaan liilasta/violetista, niin turha sitä on käyttää. :)
Meillä aika samaan tyyliin, tosin sohva ennemmin vaalean harmaa.
Lisäksi vähän tummaa puuta, mm keittiössä joka on yhdessä olohuoneen kanssa.
Mulla on nyt verhot valkoiset ja beiget/pellavanväriset pimennysverhot ja vihreät tuomassa väriä, samoin vihreää on sohvatyynyissä ja torkkupeitossa. Lisäksi pellavasohvatyynyt ja matto samaa väriä.
Talvella tässä oli ja tulee taas syksyn tullen punaiset verhot väriksi ja torkkupeitto+ tyynyt niihin sopivat.